Αυτοκίνητα που είχα μέχρι τώρα. Αναμνήσεις και εντυπώσεις: Seat Ibiza 1.0 μοντ. 1999

To Seat Ibiza του '99 ήταν το 2ο αυτοκίνητο της οικογένειας και το πήρα για τη γυναίκα μου μεταχειρισμένο το 2005 σε σχετικά καλή τιμή. Το αυτοκίνητο είχε αρχικά πρόβλημα. Δεν τραβούσε και δεν έπιανε πάνω από 125 στο κοντέρ. Ανησύχησα όταν ακόμα και μετά από γενικό σέρβις τα πράγματα δεν βελτιώθηκαν. Το πρόβλημα αποδείχτηκε τελικά ότι ήταν η πολύ καπνισμένη πεταλούδα γκαζιού που ήθελε καθάρισμα, σύμπτωμα που συνέβαινε σε όλους τους κινητήρες των Volkswagen Audi Skoda της εποχής όπως έμαθα εκ των υστέρων. Μόλις έγινε αυτό, τότε ο κινητήρας απέκτησε την κανονική του απόδοση. Τι απόδοση όμως να περιμένει κανείς από 50 άλογα πάνω σε 950 κιλά; Οι εργοστασιακές επιδόσεις μιλούσαν για 19'' από 0-100 χλμ, γεγονός που σε έκαμνε από μόνο του ήρεμο οδηγό. Το καλό ήταν ότι ο κινητήρας του απέδιδε τη ροπή χαμηλά οπότε δεν χρειαζόταν να τον πηγαίνεις στα κόκκινα για να κινηθείς αξιοπρεπώς εντός πόλης. Σ' αυτό βοηθούσαν επίσης και οι πολύ κοντές σχέσεις του κιβωτίου. Εκτός πόλης όμως έπρεπε να έχεις υπομονή και καρτερία στα προσπεράσματα και στις ανηφόρες, και μόνο στις ευθείες αισθανόταν άνετα.
Η οδική του συμπεριφορά όμως ήταν απρόσμενα καλή! Ακόμη και με φαγωμένα λάστιχα το αυτοκίνητο κρατούσε πολύ καλά, οι αναρτήσεις έλεγχαν πολύ αποτελεσματικά το αυτοκίνητο, η υποστροφή περιορισμένη και η υπερστροφή μπορούσε να προκληθεί με τους κατάλληλους χειρισμούς, χωρίς όμως να τρομάζει. Η σταθερότητα του αυτοκινήτου ήταν πολύ καλή ακόμα και στην τελική του (145-150).
Το τιμόνι ήταν υδραυλικό και επίσης είχε πολύ καλή αίσθηση και σε πληροφορούσε πολύ καλά για το τι κάνουτν οι τροχοί ανα πάσα στιγμή.
Η ποιότητα κατασκευής του αυτοκινήτου ήταν αρκετά καλή, τα πλαστικά του όμως σκληρά. Γενικά δεν ακουγόταν τριγμοί ούτε χάλασαν διακόπτες στα 4,5 χρόνια που κρατήσαμε το αυτοκίνητο. 
Αυτό που με απογοήτευσε στο Ibiza ήταν η κατανάλωση. Έκαιγε κάπου 9,5 λίτρα / 100 χλμ εντός πόλης και κάπου 6 λιτρα / 100 χλμ εκτός, λίγο λιγότερο δηλαδή από το Renault Clio που είχε τη διπλάσια ιπποδύναμη! Εδώ δεν υπήρχαν διακυμάνσεις στον ρυθμό οδήγησης που ήταν ο εξής ένας: Αργός!
Ένα πολύ δυνατό σημείο στο αυτοκίνητο ήταν οι χώροι του. Άνετο για τέσσερεις ενήλικες επιβάτες ακόμη και γι αυτούς που κάθονταν στο πίσω κάθισμα, όπου υπήρχε και αξιοπρεπής χώρος για τα γόντα τους. Ο χώρος των αποσκευών ανερχόταν κάπου στα 270 λίτρα και αποδείχθηκε επαρκής για μια τριμελή οικογένεια.
Η αξιοπιστία του αυτοκινήτου ήταν αρκετά καλή για αυτοκίνητο της ηλικίας του. Πέρα από το πρόβλημα που ανέφερα στην αρχή (καπνισμένη πεταλούδα γκαζιού), το αυτοκίνητο στα 4,5 χρόνια και 55000 χλμ (από τα 60000 χλμ εως τα 115000 χλμ) 
  • αλλάχτηκε μια φορά ο καταλύτης ίσως όμως δεν ήταν απόλυτα απαραίτητο. Νόμιζα ότι εκεί οφειλόταν η μειωμένη απόδοση που ανέφερα στην αρχή του άρθρου
  • Μια φορά ακινητοποιήθηκε λόγω καμένου πολλαπλασιαστή. Το σημαντικό δεν ήταν το κόστος επισκευής αλλά η οδύνη του ότι σε αφήνει το αυτοκίνητο στη μέση του δρόμου.
  • Μια ή δυο φορές χάλασαν τα ηλεκτρικά παράθυρα.
  • Τρύπησε το ψυγείο και ανέβασε θερμοκρασία. Η ζημιά αυτή όμως μπορεί να οφειλόταν σε ένα τρακάρισμα που είχε στο μπροστινό μέρος.

Γενικά το Ibiza παρόλα τα μειονεκτήματα του (επιδόσεις, κατανάλωση) μου άφησε θετικές εντυπώσεις και αναμνήσεις. Με έναν δυνατότερο κινητήρα θα ήταν ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από κάθε άποψη. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...