25 Μαΐ 2014

Έρευνα για την απαξίωση των αυτοκινήτων στο χρόνο. Μεταβολές που παρατηρήθηκαν τα 3 τελευταία χρόνια

Έχουμε ήδη συμπληρώσει κάπου 4 χρόνια μέσα στην κρίση. Χρόνια σκληρά όπου είδαμε τα έσοδα μας να μειώνονται κάπου 30-40% και πλέον και παράλληλα να αυξάνονται τα έξοδα μας, ενώ πολλοί από μας έμειναν χωρίς δουλειά και εισόδημα. Η αγορά του επιβατικού αυτοκινήτου δεν έμεινε αλώβητη από την λαίλαπα της κρίσης ρίχνοντας τις πωλήσεις στο ναδίρ, αλλά ταυτόχρονα δίνοντας και πολλές ευκαιρίες στην αγορά του μεταχειρισμένου. 
Πριν 3 χρόνια, κάναμε μια έρευνα που αφορούσε την απαξίωση του αυτοκινήτου σε σχέση με το χρόνο με βάση τις τιμές των μεταχειρισμένων τότε. Σήμερα επαναλαμβάνουμε την ίδια έρευνα και γράφουμε τα συμπεράσματα μας!



Έτσι, όπως ακριβώς και πριν 3 χρόνια, καταγράψαμε για κάποια δημοφιλή στην ελληνική αγορά μοντέλα την τιμή που έχουν σήμερα ως καινούργια  και στη συνέχεια, ανατρέξαμε σε sites που παρέχουν on-line αγγελίες αυτοκινήτων όπως το car.gr, automoto.gr και mynextcar.gr. Σημειώσαμε τον μέσο όρο της τιμής των προσφερόμενων μεταχειρισμένων ανά δυο έτη μέχρι και το 14ο έτος της ηλικίας τους, οπότε υπολογίσαμε την ποσοστιαία απαξίωση της τιμής του κάθε αυτοκινήτου ανά δυο έτη. Χρησιμοποιήσαμε τα ίδια μοντέλα για τα οποία κάναμε την έρευνα πριν τρια χρόνια τα οποία είναι τα παρακάτω: Citroen C3 1.1 / Saxo 1.1 Peugeot 206 1.4 Ford Focus 1.6 Chevrolet Cruze 1.6 / Lacetti / Lanos 1.4 Toyota Yaris 1.3 BMW 316.
Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας φαίνονται στο παρακάτω γράφημα:


Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε μεγαλύτερες διαφορές στην απαξίωση των αυτοκινήτων σήμερα σε σύγκριση με το έτος 2011. Οι διαφορές ωστόσο είναι υπαρκτές και όχι ασήμαντες.
Έτσι και στην περίπτωση της απαξίωσης ενός αυτοκινήτου σε σχέση με το χρόνο σήμερα, όπως και στο 2011 έχουμε μια γραφική παράσταση τύπου υπερβολής.
Το 2011, ένα αυτοκίνητο 2 ετών πουλιόταν κατά μέσο όρο στο 72% της αξίας του καινούργιο. Σήμερα το ποσοστό αυτό φτάνει το 69%, 3% δηλαδή λιγότερο σε σχέση με το 2011.
Το 2011 επίσης, ένα αυτοκίνητο 4 ετών πουλιόταν κατά μέσο όρο στο 55,5% της αξίας του καινούργιο. Σήμερα το ποσοστό αυτό φτάνει το 53%, 2,5% δηλαδή λιγότερο σε σχέση με το 2011.
Η διαφορά των 3 περίπου ποσοστιαίων μονάδων μεταξύ των 2011 και 2014 κρατιέται μέχρι και το 8ο έτος, όπου το 2014 ένα αυτοκίνητο πωλείται κατά μέσο όρο στο 33% της αξίας του ενώ το 2011 είχε το 36% αυτής.
Η διαφορά μεταξύ των 2011 και 2014 για ένα αυτοκίνητο που πουλιόταν στο 10ο έτος του μικραίνει στο 2%, όπου το 2014 ένα αυτοκίνητο πωλείται κατά μέσο όρο στο 26% της αξίας του ενώ το 2011 είχε το 28% αυτής.
Και το 2011 και το 2014, το ποσοστό απαξίωσης ενός αυτοκινήτου που πουλιόταν / πωλείται στο 14ο έτος του είναι το ίδιο δηλαδή το 17% περίπου της αξίας του.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι όσο μπαίνουμε πιο βαθιά στην κρίση, τα αυτοκίνητα 2-8 ετών χάνουν όλο και περισσότερο την αξία τους.
Οι διαφορές που παρατηρήσαμε στην απαξίωση των αυτοκινήτων, τείνουν όσο περνάει ο καιρός να αυξάνουν καθώς δεν φαίνεται φως στην άκρη του τούνελ και το βιωτικό επίπεδο του Έλληνα καταποντίζεται.


Κατά τα άλλα μελετώντας το γράφημα της απαξίωσης των αυτοκινήτων και το 2014 βγάζουμε τα ίδια συμπεράσματα περίπου με αυτά που γράψαμε το 2011. Με άλλα λόγια 
  • τα δυο πρώτα χρόνια για ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο  ο ρυθμός απαξίωσης έχει τη μεγαλύτερη τιμή του. Ένα αυτοκίνητο χάνει κατά μέσο όρο περισσότερο από το 30% της αξίας του!
  • τα δυο επόμενα χρόνια, ο ρυθμός απαξίωσης της αξίας του είναι επίσης πολύ μεγάλος. Κατα μέσο όρο, μπορεί κανείς να αγοράσει ένα αυτοκίνητο τεσσάρων ετών μεταχειρισμένο στη μισή περίπου αξία που κόστιζε καινούργιο!
  • Από τα τέσσερα εως τα δώδεκα χρόνια ενός αυτοκινήτου, ο ρυθμός απαξίωσης του είναι μικρότρος από ότι τα τέσσερα πρώτα χρόνια. Το αυτοκίνητο τα χρόνια αυτά, χάνει κάθε δυο χρόνια το 7%-10% της αξίας του. Καμιά σχέση με το 30% και 25% για τα δυο πρώτα και τα δυο επόμενα χρόνια της ζωής του.
  • Μετά τα δώδεκα χρόνια, ο ρυθμός απαξίωσης ενός αυτοκινήτου είναι ακόμα μικρότερος και περιορίζεται περίπου στο 2% ανά διετία
Από τα παραπάνω προκύπετι ότι 
Συμφέρει πάρα πολύ κατά κανόνα να αγοράσει κανείς αυτοκίνητο 2-4 ετών! Διαπραγματευόμενοι λοιπόν την τιμή ενός μεταχειρισμένου 4ετίας μπορούμε να πετύχουμε ως και 50% ή και περισσότερο της τιμής του ως καινούργιο! Αγορά παλιότερου αυτοκινήτου δεν συμφέρει και τόσο καθώς ο ρυθμός απαξίωσης αρχίζει και μικραίνει.


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...