15 Απρ 2013

205: Το αυτοκίνητο που έβγαλε την Peugeot από την κρίση

Μερικές φορές οι μικροί είναι οι μεγαλύτεροι. Αυτό απέδειξε πριν από 30 χρόνια το Peugeot 205, το αυτοκίνητο που έβγαλε την Peugeot από την κρίση, έδωσε μια νέα πνοή και αναβάθμισε την εικόνα της μάρκας.



Πριν από το 205, η Peugeot θεωρείτο η πιο συντηρητική από τους τρεις μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Γαλλία, καθώς μέχρι τότε ήταν γνωστή περισσότερο για την παραγωγή μεγάλων τετραγωνισμένων σεντάν αυτοκινήτων όπως τα 504 και  505. Η εικόνα αυτή, είχε μάλλον αποτέλεσμα  να μειωθούν οι πωλήσεις αυτοκινήτων της γαλλικής φίρμας κατά ένα τρίτο κατά την περίοδο 1979-82. Έτσι, το μικρό 205 είχε τη μεγάλη αποστολή του να παίξει το σωτήρα της.
Ο σχεδιασμός του 205 δεν έγινε από τον Pininfarina ο οποίος είχε σχεδιάσει πολλά μοντέλα της φίρμας, αλλά από το ίδιο το κέντρο σχεδιασμού της. Η κουπέ τρίθυρη έκδοση του είχε ξεχωριστό χαρακτήρα καθώς είχε ένα στρογγυλεμένο πίσω παράθυρο που σχημάτιζε ένα μεγάλο C με την πίσω κολόνα.
Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης του 205, ήταν γόνατα MacPherson μπροστά, με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η διάταξη αυτή που χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο Peugeot 305, ήταν ένα βασικό συστατικό της επιτυχίας του 205. Και αυτό γιατί ήταν πλήρως ανεξάρτητη με ράβδους στρέψης και υστερούντες βραχίονες. Ήταν πολύ συμπαγής και είχε σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιήσει το σήκωμα του εμπρός μέρους κατά την εκκίνηση και το βύθισμα του κατά το φρενάρισμα, δίνοντας ταυτόχρονα έναν μεγάλο και επίπεδο χώρο φόρτωσης, ενώ παράλληλα παρείχε εξαιρετική οδηγική και συμπεριφορά και άνεση.
Η παραγωγή του ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 1983. Την ίδια χρονιά έχασε στο νήμα τον επίζηλο τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς από το Fiat Uno καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση.
Η έκδοση όμως του 205 που έκλεψε καρδιές ήταν η GTI. Έχοντας βάρος μόνο  875 κιλά αλλά κινητήρες με ιπποδύναμη από 105 ως 128 PS, και παράλληλα κοφτερή οδική συμπεριφορά, κατατρόπωνε πολύ μεγαλύτερα και δυνατότερα αυτοκίνητα στο δρόμο, κερδίζοντας παράλληλα και πολλές νίκες σε αγώνες ράλλυ.



Το 1986 άρχισε η παραγωγή της έκδοσης κάμπριο του αυτοκινήτου, έκδοση που έγινε πολύ δημοφιλής στις Μεσογειακές χώρες. 



Το 205 μετά από εκτεταμένες μετατροπές, πούλησε 200 μονάδες ομολογκαρίστηκε στο Group B των αγώνων ράλλυ. Στην εκδοχή του αυτή κέρδισε δυο παγκόσμια πρωταθλήματα , το 1985 και 1986 και δυο φορές το ράλλα Paris-Dakar, το 1987 και 1988.


Περίπου 5,3 εκατομμύρια αυτοκινήτων πουλήθηκαν στα 15 χρόνια παραγωγής του μοντέλου ξεπερνώντας όλους τους προκατόχους του αποτελώντας το δεύτερο πιο πετυχημένο μοντέλο της Peugeot.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...