4 Οκτ 2015

Μαγνήτες για οικονομία στο καύσιμο: Τα δικά μας τεστ!

Πριν από 2-3 χρόνια ο τύπος (έντυπος και ηλεκτρονικός) ήταν γεμάτος από διαφημίσεις για μαγνήτες που όταν χρησιμοποιούνται μας δίνουν οικονομία στο καύσιμο. Το θέμα απασχόλησε και εμάς και επανερχόμαστε με συμπεράσματα από την έρευνα που κάναμε αλλά και με δικά μας αποτελέσματα από διάφορα τεστ που διενεργήσαμε στα δικά μας αυτοκίνητα.

Θυμάστε τις διαφημίσεις αλλά και διάφορες ιστοσελίδες που μιλούσαν για μαγνήτες που αν τοποθετούνταν στο καλώδιο τροφοδοσίες καυσίμου του αυτοκινήτου μας, θα μας έδιναν καλύτερη οικονομία στο καύσιμο; Σήμερα, όλες αυτές οι διαφημίσεις αλλά και οι σχετικοί ιστότοποι δεν υπάρχουν πια. Ο απλούστατος λόγος είναι ότι τα εν λόγω "μαραφέτια" δεν έχουν κατά κανόνα καμιά επίπτωση στην οικονομία καυσίμου των σύγχρονων αυτοκινήτων. Αυτό έδειξε και η δικιά μας έρευνα στο carblogger.gr που είχε γίνει το 2011 που είχε σαν συμπέρασμα ότι οι μαγνήτες αυτοί έχουν αποτέλεσμα σε παλιότερα αυτοκίνητα.
Παρακάτω θα σας παραθέσουμε μια προς μια τις δικιές μας εμπειρίες από τη χρήση αυτών των μαγνητών.

1. Η δικιά μας έρευνα στο θέμα "μαγνήτες για οικονομία βενζίνης" είχε αρχίσει ήδη από το 2004. Τότε είχαμε προμηθευτεί από έναν έμπορο που πουλούσε τέτοιους μαγνήτες ένα τέτοιο ζεύγος μαγνητών. Το αυτοκίνητο που είχαμε τότε στην κατοχή μας ήταν ένα Renault Clio II 1.4 16V. Μετά από επίσκεψη στο μηχανικό μας τοποθετήθηκαν οι μαγνήτες στο αυτοκίνητο. Στην πρώτη βόλτα, δεν είδαμε καμία διαφορά στο τράβηγμα και στην απόδοση του αυτοκινήτου ούτε στην οικονομία καυσίμου. Την επόμενη μέρα, ο κινητήρας ρετάριζε σαν να πήγαινε με τρεις κυλίνδρους. Με΄τα από επίσκεψη στο μηχανικό μας διαπτιστώθηκε ότι είχε καεί το 1 από τα 4 μπεκ ψεκασμού. Υπαίτιος πιθανότατα οι μαγνήτες που τοποθετήσαμε.

2. Η δεύτερη απόπειρα τοποθέτησης μαγνητών σε δικό μας αυτοκίνητο ήταν το 2009. Τότε είχαμε στην κατοχή μας ένα Opel Astra G 1,4. Αντί όμως να προμηθευτούμε μαγνήτες από κάποιον έμπορο πήραμε 2 πανίσχυρους μαγνήτες από έναν χαλασμένο σκληρό δίσκο ακολουθώντας τις οδηγίες που βρήκαμε στο youtube
http://www.youtube.com/watch?v=liVHQA-vOu0
Τοποθετήσαμε τους μαγνήτες με τη βοήθεια του μηχανικού μας και περιμέναμε να δούμε κάποιο αποτέλεσμα. Μετά από 1000 χιλιόμετρα περίπου, το αυτοκίνητο άρχισε να αποδίδει κάπως  καλύτερα. Είδαμε μια βελτίωση στην κατανάλωση της τάξης του 0,5-1 λίτρου / 100 χλμ

3. Η τρίτη εμπειρία με θέμα μαγνήτες και οικονομία καυσίμου στο αυτοκίνητο είχε να κάνει με την τοποθέτηση ενός ζευγαριού μαγνητών (που πήραμε πάλι από χαλασμένο σκληρό δίσκο) σε ένα Citroen C3 μοντέλου 2008. Στην περίπτωση του Citroen C3 δεν παρατηρήσαμε καμία διαφορά στην οικονομία βενζίνης παρόλο που ήταν τοποθετημένοι στο αυτοκίνητο για αρκετές δεκάδες χιλιάδες χιλιομετρα.

4. Η τέταρτη εμπειρία μας προέρχεται από την τοποθέτηση μαγνητών (από χαλασμένο σκληρό) στο τελευταίο μας αυτοκίνητο που είναι το Nissan 100NX. Η εμπειρία μας από την τοποθέτηση μαγνητών στο εν λόγω αυτοκίνητο είναι από τις πιο..ευχάριστες! Περιμέναμε λόγω της παλαιότητας του μοντέλου (1994) να έχουμε κάποια αποτελέσματα. Μετά από την πάροδο 1500 περίπου χιλιομέτρων οδήγησης, αρχίσαμε να παρατηρούμε τα πρώτα αποτελέσματα από την τοποθέτηση των μαγνητών. Ο κινητήρας ζωντάνεψε και άρχισε να τραβάει πολύ καλύτερα από τις στροφές του ρελαντί! ΄Το τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές έγινε αρκετά καλύτερο και η οικονομία στη βανζίνη ήρθε ως επακόλουθο. Η μέση κατανάλωση έπεσε κάπου στο 1,5 λίτρα / 100 χλμ χαμηλότερα. Ειδικά εντός πόλης παρατηρήσαμε πτώση γύρω στα 2 λιτρα / 100 χλμ! Από 10-10,5 λίτρα πήγαμε κάπου στα 8,5 λίτρα / 100 χλμ! 

Τις παραπάνω εντυπώσεις μας τις συνοψίζουμε στον παρακάτω πίνακα:

Αυτοκίνητο Αποτέλεσμα Παρατηρήσεις
Renault Clio II 1,4 16V μοντ. 2001 - Καμμένο 1 μπεκ ψακασμού
Opel Astra G 1,4 16V μοντ. 2003 0,5-1 λιτ / 100 χλμ οικονομία λίγο καλύτερο τράβηγμα
Citroen C3 1,1 8V μοντ. 2008 - Καμία διαφορά
Nissan 100NX 1,6 16V μοντ. 1994 1,5 - 2 λιτ / 100 χλμ οικονομία Αρκετά καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές

Έτσι λοιπόν σύμφωνα με τα παραπάνω οι εντυπώσεις μας είναι ανάμικτες. Σίγουρα στα σύγχρονα αυτοκίνητα (μοντέλα μετά το έτος 2000 θα λέγαμε) δεν πρέπει να περιμένει κανείς κάτι το ιδιαίτερο πλην κάποιων εξαιρέσεων ίσως. 


Στα παλιότερα αυτοκίνητα όμως υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ωφεληθεί κανείς από την τοποθέτηση 2 τέτοιων μαγνητών στο καλώδιο τροφοδοσίας του κινητήρα του αυτοκινήτου του. Η όποια διαφορά θα παρατηρηθεί μετά από οδήγηση τουλάχιστον 1000 χιλιομέτρων.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...