Προσιτά κουπέ αυτοκίνητα της δεκαετίας του '90

Η δεκαετία του '90 μπορεί να χαρακτηριστεί και η δεκαετία των κουπέ αυτοκινήτων. Πάρα πολλοί κατασκευαστές είχαν διαθέσιμα κουπέ εκδόσεις των μικρομεσαίων και μεσαίων μοντέλων τους είτε αυτοκίνητα σχεδιασμένα από λευκό φύλλο χαρτί, είτε βασισμένα σε ένα υπάρχον μοντέλο. Όπως και να έχει, τα κουπέ των 90's είναι πανέμορφα, καταφέρνουν ακόμη και σήμερα να γυρίζουν κεφάλια και αποτελούν μια προσιτή επιλογή ως μεταχειρισμένα για τους νέους κάθε ηλικίας. Έτσι κι εμείς σαν νοσταλγοί των αυτοκινήτων των 90's σας τα παρουσιάζουμε με αλφαβητική σειρά.




Alfa Romeo GTV


(1995-2006)

Το πανέμορφο κουπέ 2+2 θέσεων σχεδιάστηκε από το στούντιο Pinifarina. Σε αντίθεση με την προηγούμενης γενιάς πισωκίνητη GTV αυτή που αναφερόμαστε η κίνηση ήταν στους μπροστινούς τροχούς. Όπως κάθε αυτοκίνητο της ιταλικής φίρμας, η GTV διακρινόταν για την πολύ καλή οδική της συμπεριφορά, όχι όμως και για τις επιδόσεις της τουλάχιστον στους μικρότερους κινητήρες που φορούσε. Από άποψη κινητήρων η GTV οι χωρητικότητες ήταν 1,8 2,0 και 3,0 λίτρων.

BMW 3 coupe


(1990-1998)

Ένα χαρακτηριστικό που γοήτευε πάντα στα αυτοκίνητα της BMW εκτός από το σποτιφ σχήμα τους, ήταν η πίσω κίνηση. Αντίθετα με τους άλλους κατασκευαστές, η BMW συνέχισε να παράγει στυλάτα προσιτά σεντάν και κουπέ πισωκίνητα. Η κουπέ έκδοση της σειράς 3 επιβαιβεώνει όλα τα παραπάνω, έχοντας το ατού της ευρείας γκάμας κινητήρων που ήταν διαθέσιμη με χωρητικότητας 1,6 1,8 2,0 2,5 και 3,0 λίτρων. Ειδικά στην Ελλάδα η σειρά 3 με τους κινητήρες των 1,6 και 1,8 λίτρων έγινε ανάρπαστη. 

Fiat Coupe


(1993-2000)

Το Fiat  coupe ήταν το δυναμικό come back της Fiat στην κατηγορία των κουπέ αυτοκινήτων. Πενέμορφο, ποιοτικό και με κοφτερή οδική συμπεριφορά, γοήτευσε τους νέους αλλά και τους μεγαλύτερους και κέρδισε ένα μεγάλο μερίδιο στην πίτα των προσιτών κουπέ. Διατίθετο με κινητήρες 1,8 2,0 λίτρων και 2,0 λίτρων με τούρμπο. Ειδικά η τελυταία έκδοση, έκαψε καρδιές με τις πολύ καλές επιδόσεις της. 

Ford Puma


(1997-2001)

Παρόλο που βασιζόταν στο σασί του Fiesta της 3ης γενιάς, το Puma είχε δική του προσωπικότητα και ξεχωριστή σχεδίαση. Ηταν η απάντηση της Ford στο πετυχημένο Opel Tigra. Όμορφο αμάξωμα, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και σχετικά μικρού κυβισμού κινητήρες (1,4 1,6 και 1,7 λίτρων) έκαναν το Puma αρκετά ελκυστική αγορά και στη χώρα μας. 


Honda CRX


(1988-1992)


(1992-1998)

Άλλο ένα αυτοκίνητο της Honda που έκλεψε τις εντυπώσεις όταν πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά γεμίζοντας τα όνειρα των νέων αλλά και των μεγαλύτερων. Κινητήρας 1,6 λίτρων που στην έκδοση VTEC έφτανε τα 160 άλογα μια απόδοση που ακόμη και σήμερα είναι εξωπραγματική από ατμοσφαιρικό κινητήρα τέτοιου κυβισμού. Στυλ, επιδόσεις και αξιοπιστία Honda σε ένα εκρηκτικό πακέτο!

Honda Prelude


(1991-1996)



(1996-2001)

Το πανέμορφο κουπέ της Honda είχε δυστυχώς περιορισμένη απήχηση στη χώρα μας λόγω κυρίως της χωρητικότητας των κινητήρων του που άρχιζαν από τα 2 λίτρα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το Prelude ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν άξιζε. Το αντίθετο μάλιστα καθώς συνδύαζε στυλ, ποιότητα, δυνατούς κινητήρες και αξιοπιστία.

Hyundai Coupe



(1991-1995)


(1996-2001)

To Hyundai coupe (S-Coupe το όνομα της 1ης γενιάς) είχε πολύ μεγάλη απήχηση στη χώρα μας. Η πρώτη γενιά διατίθετο με κινητήρες 1,5 λίτρων και 1,5 turbo. Ειδικά με τον turbo κινητήρα, οι επιδόσεις ήταν πολύ καλές, χωρίς όμως να συνοδεύεται από την αντίστοιχα καλή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Η 2η γενιά έλυσε τα προβλήματα της 1ης στην οδική συμπεριφορά και είχε κινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων. Και στις 2 γενιές το coupe ήταν πολύ προσιτό, οπότε "φορέθηκε" πολύ στους ελληνικούς δρόμους

Mazda MX3 (1991-1998)


Το MX3 βγήκε στην παραγωγή όταν οι κατασκευαστές είχαν ξεχάσει την κατηγορία των προσιτών κουπε. Με το μοναδικό του σχήμα έκλεψε καρδιές. Εκτός από στυλ το αυτοκίνητο ήταν προικισμένο και με καλή οδική συμπεριφορά αλλά και με αξιοπιστία, οπότε είναι μια καλή ευκαιρία για όποιον βρίσκεται σε αναζήτηση προσιτού στυλάτου σπορ αυτοκινήτου. Οι κινητήρες που φοράει είναι των 1,6 και 1,8 λίτρων, κάτι που δεν το καθιστά ασύμφορο από άποψη πάγιων εξόδων. 

Mazda RX7


(1992-2002)

Σόκαρε τους πάντες η τρίτη γενιά του RX7 όταν παρουσιάστηκε στην αγορά. Επιθετική σπόρ εμφάνιση, πίσω κίνηση, κινητήρας  Wankel με κινητήρα μόλις 1,3 λίτρων με εξωπραγματική ιπποδύναμη και απόλυτη οδική συμπεριφορά έκανε τους ανθρώπους του ειδικού τύπου να παραμιλούν! Δεν ήταν τυχαίο που το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ το συμπεριέλαβε ως ένα από τα αυτοκίνητα που είχαν συζητηθεί περισσότερο στα 35 χρόνια ιστορίας του. Μεμπτά σημεία αποτελούν η εξωπραγματική κατανάλωση του κινητήρα Wankel, αξιοπιστία και η αντοχή του στο χρόνο.


Nissan 100NX (1990-1996)


Το 100NX παρουσιάστηκε σχεδόν ταυτόχρονα με το MX3 που παρουσιάσαμε προηγουμένως. Φορούσε κινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων και είχε αρκετή απήχηση στη χώρα μας λόγω του ελκυστικού σχήματος του. Όπως και στο MAZDA MX3 το 100ΝΧ ήταν αρκετά ικανό στο δρόμο, αξιόπιστο και με χαμηλές απαιτήσει συντήρησης. Ένα χαρακτηριστικό του που το έκανε δημοφιλές ήταν ότι μπορούσε εύκολα να μετατραπεί από κουπέ σε κάμπριο, αφαιρώντας τα 2 κομμάτια που αποτελούσαν την οροφή του αυτοκινήτου.

Nissan 200SX


Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Nissan σίγουρα ήταν στα κέφια τους όταν δημιούργησαν το εικονιζόμενο κουπε. Όμορφο αμάξωμα με επιθετικό λουκ, κινητήρας turbo 1,8 λίτρων και πίσω κίνηση ήταν μεθυστικό κοκτέιλ για κάθε γνώστη και όχι μόνο. Αγαπήθηκε από τους οδηγούς ειδικά από αυτούς που αγαπούσαν να ντριφτάρουν ατελείωτα. Το μόνο μεμπτό ήταν ότι το εσωτερικό του θύμιζε ολίγον..Micra της εποχής και δεν ακολουθούσε το εντυπωσιακό εξωτερικό.

Opel Calibra



(1990-1997)

Όταν η Opel αποφάσισε ότι πρέπει να μπει και αυτή στην αγορά των κουπέ, τότε προέκυψε το Calibra. Με αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 συγκαταλέγεται στις λίστες με τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα παραγωγής. Κι εδώ δυστυχώς οι κινητήρες αρχίζουν από 2,0 λίτρα χωρητικότητα. Υπήρχε όμως τετρακίνητη έκδοση ικανή να φέρει το χαμόγελο στους γνώστες. Το ίδιο και οι  turbo κινητήρες που έφταναν τα 204 άλογα.

Opel Tigra


(1994-2000)

To Tigra παρόλο που στην πραγματικότητα ήταν ένα Corsa με ξανασχεδιασμένο αμάξωμα, κέντρισε το ενδιαφέρον με το πανέμορφο του στυλ που ακόμη και σήμερα δείχνει επίκαιρο. Καμπύλες παντού, ποιότητα και δυνατοί κινητήρες (1,4 και 1,6 λίτρων) συνέθεσαν τη συνταγή επιτυχίας του. Δυστυχώς, η οδική συμπεριφορά δεν μπόρεσε να ξεφύγει από τα πλαίσια του Corsa και ήταν μάλλον αδιάφορη.

Peugeot 406 Coupe


Ακόμη ένα αυτοκίνητο που ακόμη και σήμερα παγιδεύει το βλέμμα με το σχήμα του. Σχεδιασμένο από το στούντιο Pinifarina, το 406 coupe είναι για πολλούς το πιο όμορφο Peugeot που έχει παραχθεί ως τώρα. Κρίμα που και εδώ οι κινητήρες αρχίζουν από τα 2,0 λίτρα χωρητικότητα, κάτι που περιορισε την εμπορική επιτυχία στη χώρα μας,

Renault Megane Coupe



Οι Γάλλοι έχουν ρίξει στην παραγωγή κατά καιρούς αυτοκίνητα στιλάτα που θα μείνουν αξέχαστα. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στο παλιότερο Fuego, θα δυσκολευτεί πάρα πολύ να πιστέψει ότι ήταν ένα κουπέ που βγήκε στην παραγωγή το 1984. Στην περίπτωση του Megane Coupe το στυλ υπάρχει και το διαφοροποιεί αρκετά από το πεντάπορτο αδερφάκι του. Αρχικά ο βασικός κινητήρας ήταν αυτός των 1,6 λίτρων και αργότερα προστέθηκε και ο δεκαεξαβάλβιδος των 1,4 λίτρων. Χωρίς να βάζει φωτιά στο δρόμο το Megane Coupe εκτός από στύλ διέθετε και πολύ καλή οδική συμπεριφορά και καλή ποιότητα κατασκευής.

Toyota Celica


(1989-1993)


(1993-1999)

Όποιοι από μας ήταν έφηβοι ή νέοι στα τέλη της δεκαετίας του '80 και τις αρχές του '90, σίγουρα θα θυμούνται τις εντυπωσιακές Celica της εποχής. Χαμηλές, φαρδιές και με ανακλινόμενα φώτα, εξαιρετικά κεκλιμένο παρμπριτς και σφηνοειδές σχήμα, ήταν το must του κάθε νέου στην ηλικία και στην καρδιά. Τα χρόνια πέρασαν και το σχήμα των Celica μόνο ξεπερασμένο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Εδώ το όνομα Toyota σημαίνει εγγύηση. Αν το μεταχειρισμένο που σας ενδιαφέρει είναι καλοσυντηρημένο, δεν θα σας προδώσει καθώς τα αυτοκίνητα σαν την Celica της Toyota έχουν δημιουργήσει το σημερινό image του κατασκευαστή.

Toyota Paseo


(1991-1999)

Το Paseo ήταν ένα όμορφο κουπέ που ακολούθησε την πεπατημένη της χρήσης ενός σασί από την γκάμα της Toyota και την κατάλληλη ένδυση του με ένα σπορτίβ λουκ. Αυτό έχει και προτερήματα (χαμηλό κόστος εξέλιξης) και ελαττώματα (κληρονομεί τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που βασίζεται). Έτσι το Paseo ήταν ένα προστικό κουπέ αλλα συνάμα είχε την αδιάφορη οδική συμπεριφορά της Corolla της εποχής που είχε σαν βάση.

Volvo 480


(1987-1995)

Η Volvo ήταν μια εταιρία που παρήγαγε μέχρι τότε αυτοκίνητα με τετράγωνη αισθητική και σίγουρα ήταν από τους πιο συντηρητικούς κατασκευαστές όσον αφορά στα σχήματα των αυτοκινήτων της. Το 480 ήρθε όμως ναανατρέψει την πεποίθηση αυτή καθώς ήταν πανέμορφο με επιθετική όωη αλλά και πρωτοποριακό στη σχεδίαση του. Παρόλο που τα πρώτα μοντέλα είχαν προβλήματα με τα ηλεκτρικά συστήματα, το 480 είχε μια αρκετά σχετικά πετυχημένη πορεία στην αγορά. Οι κινητήρες άρχιζαν από τα 1,8 λίτρα που με τη συνοδεία turbo δημιουργούσαν ένα ελκυστικό fun to drive πακέτο.

VW Corrado


(1988-1995)

Το Corrado, ήταν επίσης ένα "πατημένο" Golf 3ης γενιάς. Εδώ όμως η οδική συμπεριφορά ήταν ενδιαφέρουσα όπως επίσης και το στυλ του αυτοκινήτου. Οι κινητήρες άρχιζαν από 1,8 λίτρα και με τη συνοδεία turbo το Corrado καθιστούσε ένα ελκυστικό αλλά μάλλον ακριβό πακέτο όταν ήταν διαθέσιμο σαν καινούργιο στην αγορά.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...