1998-2002: H περίοδος που η Mercedes θα ήθελε να ξεχάσει

Η Mercedes είναι σήμερα μια από τις πιο αναγνωρισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες και μια από τις κορυφαίες μάρκες σύμφωνα με την έρευνα της Interbrand το 2017. Το 1998 όμως μέχρι το 2002 διέτρεχε ωστόσο μια κρίση σε σχέση με την αξιοπιστία των αυτοκινήτων της. Στο άρθρο αυτό θα αναφερθούμε στην περίοδο αυτή

H Mercedes γενικά είχε και έχει τη φήμη ενός κατασκευαστή που παρέχει μοντέλα με εξαιρετική αξιοπιστία και αντοχή στο χρόνο. Απόδειξη αυτού είναι τα πολλά παλιότερα μοντέλα της μάρκας που έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιομέτρων και τα συναντάμε ακόμη και σήμερα στους δρόμους. Η αξιοπιστία και η ποιότητα των αυτοκινήτων της, έχει φανεί και στα καλά αποτελέσματα στην έρευνά μας στο carblogger.gr. Ωστόσο, όλη η γκάμα των μοντέλων της Mercedes-Benz κατά την περίοδο 1998 - 2002 κυριολεκτικά κατρακύλησε στο άλλο άκρο.
Ένα από τα κύρια μοντέλα της μάρκας που "πάτωσε" στις αναφορές αξιοπιστίας ήταν η ναυαρχίδα της, η Mercedes S-Class W220.


Ενδεικτικώς, σύμφωνα με σχετικό άρθρο της wikipedia το αμερικανικό περιοδικό Consumer Reports ταξινόμησε την αξιοπιστία του W220 ως «poor» (φτωχή / κακή), το χαμηλότερο δυνατό επίπεδο ταξινόμησης και το χαρακτήρισε «ένα από τα πιο αναξιόπιστα πολυτελή μοντέλα», ενώ και γενικότερα, στη λίστα με τα πιο αναξιόπιστα αυτοκίνητα πολυτελείας, τα 3 από τα 6 χειρότερα ήταν Mercedes: η S-class W220, η CLS-class W219 και η E-class sedan W211. Παρομοίως, στην λίστα με τα πιο αναξιόπιστα σπορ αυτοκίνητα, τα 3 από τα 7 χειρότερα ήταν Mercedes: η SL-class R230, η CLK-class W209 και η SLK-class R170 στην έκδοση με τον V6 κινητήρα (SLK 320), ενώ και μεταξύ των μεσαίων SUV, η M-class W163 της πρώτης φάσης (1997 - 2001) χαρακτηρίστηκε «μια σκέτη καταστροφή» και ταξινομήθηκε ως το τελευταίο στο κατάλογο! Επίσης και μια έρευνα του Top Gear Motoring Survey το 2004, κατέταξε την M-class W163 του 1997 - 2001 τελευταία ανάμεσα σε 142 μοντέλα!
Ειδικότερα η W220 παρουσίασε τα εξής προβλήματα και, μολονότι στα μεταγενέστερα χρόνια παραγωγής του μοντέλου έλαβαν χώρα μαζικές ανακλήσεις και επιδιορθώσεις από την εταιρεία, συνιστάται να εξετάζονται πολύ προσεκτικά στα μεταχειρισμένα αντίτυπα. Σχεδόν όλα τα παρακάτω ζητήματα, καταγράφηκαν στα μοντέλα των ετών 1998 έως 2002:

  • Δυσλειτουργίες του συστήματος πολλαπλής ηλεκτρονικής διασύνδεσης και ανταλλαγής πληροφοριών (πολυπλεξία / multiplex), οι οποίες προκάλεσαν τότε κάποια σχετικά ζητήματα στους κινητήρες, στον ηλεκτρονικό κλιματισμό και στις ενδείξεις πληροφοριών.
  • Δυσλειτουργίες στα ηλεκτρικά και ιδίως στον πίνακα οργάνων και στις ηλεκτρικές ρυθμίσεις των καθισμάτων (είναι εντυπωσιακό ότι έβγαλε ζημιές και στα ηλεκτρικά και στα ηλεκτρονικά ταυτόχρονα!)
  • Καταστροφικές διαρροές και συνεπακόλουθες βλάβες στα συστήματα ανάρτησης AIRmatic και Active Body Control.
  • Συνεχείς και πολλαπλές ζημιές στον κινητήρα ντίζελ S400 CDI. Αντιθέτως, ο S320 CDI (ο μικρότερος ντίζελ της W220) απεδείχθη ιδιαίτερα αξιόπιστος, όπως επίσης και οικονομικός, και γνώρισε μεγάλη απήχηση διαχρονικά, ακόμα και μετά τη λήξη της παραγωγής του W220, ως μεταχειρισμένο.
  • Συνεχείς βλάβες στο 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, αλλά ευτυχώς πολύ σπανιότερα στο 7-τάχυτο.
  • Ταχύτατη φθορά των ισχυρότερων φρένων στις ανώτερες εκδόσεις.
  • Υπήρξαν μαζικές ανακλήσεις για τα αντίτυπα του 1998 - 2004, λόγω προβλημάτων στην υδραυλική αντλία καυσίμου και στο ελατήριο του καπό.
Για την ιστορία, η περίοδος αυτή συνέπεσε με τη συγχώνευση της Mercedes-Benz με την Chrysler και παράλληλα με την επιθυμία της φίρμας να ρίξει το κόστος εξέλιξης των μοντέλων της σύμφωνα με την έρευνά μας στο carblogger.gr, κάτι που είχε όπως φαίνεται πολύ αρνητική επίπτωση στην αξιοπιστία των μοντέλων της αλλά και στο κύρος της φίρμας.
Τα παραπάνω δεν είναι ικανά να κηλιδώσουν την πολύ καλή εικόνα της μάρκας σε όλα τα επίπεδα. Ωστόσο, καλό είναι να είναι κανείς προσεκτικός αν πρόκειται να αγοράσει ως μεταχειρισμένο αυτοκίνητο της Mercedes που παράχθηκε μεταξύ των ετών 1998-2002.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...