Τα μακροβιότερα μοντέλα που διατίθενται σήμερα στην αγορά

 Ο ανταγωνισμός σήμερα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι πολύ έντονος, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές να επιδιώκουν να αντικαθιστούν μοντέλα που θεωρούν γερασμένα ή παρωχημένης σχεδίασης σε τακτά χρονικά διαστήματα. Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ένα μοντέλο να αντικαθίσταται από τον κατασκευαστή του συνήθως στα 6 ή και 7 χρόνια παρουσίας του στην αγορά. Ωστόσο σήμερα υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που αντιστέκονται στον κανόνα αυτό και να βρίσκονται στην παραγωγή ακόμη και πάνω από 10 χρόνια! Κάποια από αυτά έχουν υποστεί κάποιες μικρές αλλαγές και κάποια μεγαλύτερες σε αμάξωμα και  μηχανικά μέρη, ωστόσο το βασικό πλαίσιο και μηχανικά μέρη παραμένουν ίδια στο πέρασμα του χρόνου.
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, βρήκαμε ποια είναι σήμερα τα 5 μακροβιότερα μοντέλα που κυκλοφορούν σήμερα στην ελληνικά αγορά και μπορεί να αποκτήσει κανείς και τα παρουσιάζουμε με σειρά μακροβιότητας
 
1.Lada Niva  1977 - σήμερα



Το NIVA ήταν το πρώτο μοντέλο της LADA που δε βασιζόταν σε κάποιο μοντέλο της FIAT. Εμφανίστηκε στις αγορές το 1977 και η παραγωγή του συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.
Παρά το σκληρό ανταγωνισμό, την εξέλιξη της τεχνολογίας και γενικότερα των αυτοκινήτων, το Lada Niva εξακολουθεί να δίνει το παρόν στην παγκόσμια αγορά με ελάχιστες αλλαγές, εστιασμένες κυρίως στα μηχανικά του μέρη, αποτελώντας από μόνο του μία ξεχωριστή κατηγορία. Αποτελεί το φθηνότερο 4x4 με μόνιμη τετρακίνηση και μπλοκέ διαφορικό, με παντελή απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων, το οποίο μπορεί σε συνθήκες εκτός δρόμου να ανταγωνιστεί στα ίσα ακόμα και τα πιο ακριβά και “καλοπροικισμένα” τετρακίνητα οχήματα της αγοράς, ενώ το μικρό κόστος των ανταλλακτικών δεν θα ανησυχεί τον ιδιοκτήτη του σε περίπτωση ζημιών από το πέρασμα κακοτράχαλων περιοχών.

Τις πολύ καλές επιδόσεις του εκτός δρόμου, τις οφείλει στο σύστημα μετάδοσης με χρήση τριών διαφορικών, μπροστινού, μεσαίου και πίσω, με συνεχή μετάδοση της κίνησης 49% στο μπροστινό και 51% στον πίσω άξονα, με δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής αργού και μπλοκέ διαφορικού, καθώς και στο μεγάλο ύψος του, που μπροστά είναι 220 mm, ενώ πίσω φθάνει τα 228 mm. Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα αποθέματα ροπής του κινητήρα των 127,5 Nm στις 3.600 σ.α.λ., τα οποία είναι διαθέσιμα σχεδόν σταθερά από τις 2.000 σ.α.λ., καθώς και το μικρό σχετικά βάρος και μήκος του αμαξώματος.

2.Peugeot 206 1998 - σήμερα

To Peugeot 206 παρουσιάστηκε στην αγορά το 1998 σαν (καθυστερημένος) αντικαταστάτης  του Peugeot 205. Το μεγαλύτερο όπλο του 206 στην αρένα των πωλήσεων ήταν και είναι το ελκυστικό του σχέδιο που δείχνει επίκαιρο ακόμη και σήμερα. Ακόμη και το Peugeot 207, ο θεωρητικός αντικαταστάτης του 206, αντιγράφει τις βασικές σχεδιαστικές γραμμές του. Το 2009 το 206 υπέστη μια ελαφριά ανανέωση και εμφανίστηκε στην αγορά με το όνομα 206+


Με την μορφή αυτή, συνεχίζει την εμπορική πορεία του μέχρι και σήμερα. Μέχρι σήμερα έχουν πωληθεί πάνω από 6 εκτομύρια αυτοκίνητα.

3.Suzuki Jimny 1998 - σήμερα


Το Jimny - όπως και το Lada Niva - είναι ένα μικρό όχημα ελευθέρου χρόνου χαμηλού κόστους. Δημιουργήθηκε για να αντικαταστήσει ένα άλλο μικρό όχημα ελευθέρου χρόνου της Suzuki το Samurai. 
Τα χαρακτηριστικά που το κάνουν μοναδικό είναι ότι είναι ταυτόχρονα ένα προσιτό όχημα ελευθέρου χρόνου και ταυτόχρονα ένα ικανό αυτοκίνητο πόλης. Το χαμηλό βάρος των 1.025 κιλών, οι μεγάλο τροχοί, το μικρό μεταξόνιο και οι ανύπαρκτοι σχεδόν πρόβολοι δίνουν τη δυνατότητα στο νέο τετρακίνητο Σουζούκι να κινείται έχοντας εκπληκτικές δυνατότητες εκτός δρόμους και αυτό,


4.VW new Beetle 1998 - σήμερα


Το VW new Beetle είναι η αναβίωση του "Σκαραβαίου" της Volkswagen, ενός αυτοκινήτου ορόσημου στην ιστορία της αυτοκίνησης. 
H βασική σχεδιαστική αντίληψη του παλιού Σκαραβαίου (τρία ημικύκλια, δύο στους τροχούς και ένα μεγαλύτερο της καμπίνας των επιβατών) λοιπόν διατηρήθηκε αυτούσια και εδώ, καθώς απουσιάζουν παντελώς οι ευθείες γραμμές. 


Στα μηχανικά μέρη το σύγχρονο VW Beetle βασίζεται στο πλαίσιο του VW Golf της τέταρτης γενιάς με τη μηχανή και την κίνηση μπροστά σε αντίθεση με τον αρχικό Σκαραβαίο που είχε κινητήρα και κίνηση πίσω.
Το αγοραστικό κοινό επιφύλαξε μια θερμή υποδοχή για το νέο Beetle, κάτι που μεταφράστηκε σε πωλήσεις εκατομμυρίων οχημάτων.
Πρόσφατα έχει παρουσιαστεί η δεύτερη γενιά του μοντέλου, η οποία σύντομα θα αντικαταστήσει την παρούσα.


5.Hyundai Matrix 2001 - σήμερα

Το Matrix; είναι ένα μίνι πολυμορφικό αυτοκίνητο, που όμως σε χώρους συναγωνίζεται άνετα πολύ μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Bασισμένο πάνω στο δάπεδο του Hyundai Elantra, διατηρεί το ίδιο μεταξόνιο (2.600 χλστ.), αλλά με μήκος 4.025 χλστ. καταφέρνει να είναι σχεδόν μισό μέτρο μικρότερο σε μήκος.
Σχεδιάστηκε από τον σχεδιαστικό οίκο Pinifarina. Έτσι το ελκυστικό σχέδιο του σίγουρα αποτέλεσε έναν από τα ατού του Matrix. Τα υπόλοιπα ατού του έχουν να κάνουν με την προσιτή τιμή του, την καλή ποιότητα κατασκευής του, τους μεγάλους χώρους του αλλά και το μικρό του μήκος που σήμερα το κατατάσσει στα μικρά αυτοκίνητα πόλης.
Το 2008 το Matrix ανανεώθηκε εμφανισιακά για να διεκδικήσει εκ νέου μέρους της πίτας των πωλήσεων στα μίνι πολυμορφικά αυτοκίνητα


Πηγές:

Wikipedia
4t Library
automotopress.gr
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...