Opel Corsa 2011 1ο στις πωλήσεις. Αξίζει;


Η κατηγορία των σούπερ μίνι στην αγορά αυτοκινήτου σήμερα αριθμεί πολλές και αξιόλογες προτάσεις. Σχεδόν κάθε κατασκευαστής διαθέτει το δικό του αυτοκίνητο πόλης στην αρένα των πωλήσεων. Ωστόσο, παρατηρώντας τα νούμερα των πωλήσεων κάθε μήνα τον τελευταίο καιρό, ένα αυτοκίνητο έχει «εγκατασταθεί» στην κορυφή και δεν λέει να ξεκολλήσει από εκεί. Το Opel Corsa. Η διαφορά μάλιστα είναι αρκετά μεγάλη από το δεύτερο. Δείτε και μόνοι σας τα νούμερα των πωλήσεων:

ΙΟΥΛΙΟΣ 2011 (Σε παρένθεση οι πωλήσεις Ιανουάριος – Ιούλιος 2011)
1. Opel Corsa 547 (3.767)
2. Nissan Micra 418 (2.189)
3. Hyundai i20 413 (1.234)
4. Toyota Yaris 413 (2.827)
5. VW Polo 395 (2.710)
6. Ford Fiesta 378 (2.365)
7. Opel Astra 377 (2.171)
8. Fiat Panda 293 (2.081)
9. Toyota Auris 284 (1.882)
10. Skoda Octavia 271 (1.494)
(Από το site των 4T)

Με αφορμή λοιπόν την απορία μου αυτή επισκέφτηκα την Opel Sinis στη Θεσσαλονίκη για να μιλήσω εκεί με κάποιον υπεύθυνο πωλήσεων. Εκεί συνάντησα τον κ. Γιώργο Πάνο ο οποίος εξυπηρετικότατος απάντησε σε όλες μου τις ερωτήσεις.
Από την κουβέντα μας προέκυψαν μια σειρά από πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το μοντέλο αλλά και κάποιες εκπλήξεις
Η πρώτη έκπληξη για μένα ήταν ότι το Corsa πουλάει περισσότερο με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με αυτά που γράφει ο αυτοκινητιστικός τύπος που θέλει το 1,4 το πιο καλοπουλημένο Corsa Η δεύτερη έκπληξη αφορούσε τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου 1,3 που πλέον αποτελούν ένα σεβαστό κομμάτι επί των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου.
Αναλυτικότερα τα ποσοστά πωλήσεων με βάση τον κυβισμό είναι:

1,0
0%
1,2
~55%
1,4
~35%
1,3D
~10%


Ο κ. Πάνος είναι 100% βέβαιος ότι από Σεπτέμβρη ή Οκτώβρη του 2011, θα επιτραπεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η πετρελαιοκίνηση. Έτσι το ότι η έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου το αποδίδει εν μέρει στο γεγονός αυτό, αλλά και στον πολύ σύγχρονο και οικονομικό κινητήρα diesel 1,3 λίτρων και απόδοσης 95 ίππων, τιμή εκπληκτική για κινητήρα πετρελαίου τέτοιου κυβισμού αλλά ταυτόχρονα και της πολύ χαμηλής μέσης κατανάλωσης του (3,5 λίτρα / 100 χλμ)
Άλλα χαρακτηριστικά που επισήμανε για το Corsa o κ. Πάνου που το κάνουνυ τόσο ανταγωνιστικό είναι είναι ότι
  • Ανανεώθηκε πρόσφατα αισθητικά
  • καλύπτεται με 6 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (2 χρόνια το σύνολο του αυτοκινήτου + 4 χρόνια κινητήρας και εγκέφαλος)
  • έχει αραιά διαστήματα service (κάθε 60000 χλμ ή κάθε δυο χρόνια γανικό service)
  • αξιόπιστο και δοκιμασμένο αυτοκίνητο (στην αγορά από το 2005) γι’ αυτό και γίνονται και πολλές παραγγελίες σαν εταιρικά αυτοκίνητα
  • είναι πολύ καλό σε όποιον τομέα και να συγκριθεί με τον ανταγωνισμό.
Πέρα από αυτά που μου είπε ο κ. Πάνος για τα ατού του Opel Corsa, στο παρόν άρθρο θα επιχειρήσω μια σύγκριση με το βλέμμα όχι του δημοσιογράφου αλλά του υποψήφιου αγοραστή με τους βασικούς ανταγωνιστές του, όπως διαμορφώνονται με βάση το TOP 5 των πωλήσεων δηλαδή τα Nissan Micra, Hyundai i20, Ford Fiesta, VW Polo. Το Toyota Yaris δεν συμπεριλήφθηκε στη σύγκριση μιας και ο αντικαταστάτης του θα εμφανιστήκε πολύ σύντομα στην αγορά.

1. Αισθητική εξωτερικού - εσωτερικού

Κακά τα ψέματα, πάρα πολύς κόσμος αγοράζει αυτοκίνητο με βάση την εμφάνιση του εξωτερική και εσωτερική. Εδώ, επειδή το θέμα είναι καθαρά υποκειμενικό, θα καταθέσω τη δική μου άποψη περί αισθητικής


Προσωπική μου άποψη είναι ότι το Fiesta είναι το μακράν πιο όμορφο supermini αυτοκίνητο αυτή την στιγμή. Δεύτερο θα ψήφιζα το Corsa. Εδώ όμως υπάρχει μια σημαντική διαφοροποίηση στη σχεδιαστική γραμμή μεταξύ του 3θυρου και του 5θυρου μοντέλου κάτι που δεν συμβαίνει στα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Ειδικά στην 3θυρη έκδοση 


το Corsa πάει να κλέψει την πρωτιά του Fiesta. Τρίτο στην προτίμηση μου το Polo που Golfίζει μαζί με το Micra και τέταρτο το άχρωμο και άοσμο από εξωτερική εμφάνιση (αλλά κάπως ενδιαφέρον εσωτερικό) το i20.

2. Ποιότητα κατασκευής

Αν στην εξωτερική εμφάνιση η επιλογή είναι ως επί το πλείστον με βάση υποκειμενικά κριτήρια, στον τομέα της ποιότητας κατασκευής τα πράγματα είναι πολύ πιο ξεκάθαρα. Από τις επισκέψεις μου στις εκθέσεις των εκάστοτε αντιπροσωπειών έβγαλα το συμπέρασμα ότι τα δυο αυτοκίνητα που προπορεύονται του ανταγωνισμού είναι 1ο το Polo και 2ο το Corsa. 3ο είναι το Fiesta, 4ο το I20 και τελευταίο το Micra. Η αίσθηση μου για την ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων που εξετάζονται συμφωνεί και με τα γραφόμενα από τον αυτοκινητιστικό τύπο. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι οι διαφορές μεταξύ ειδικά των τεσσάρων πρώτων αυτοκινήτων στην ποιότητα κατασκευής είναι μικρή. Μόνο στο τελευταίο Micra για λόγους μάλλον μείωσης κόστους, η ποιότητα κατασκευής του δεν είναι στα επίπεδα των πρώτων τεσσάρων  αυτοκινήτων, χωρίς πάλι να είναι απαραίτητα κακή.



3. Οδική συμπεριφορά

Σήμερα, δεν υπάρχει αυτοκίνητο με κακή οδική συμπεριφορά, οπότε ο αγοραστής που δεν τον πολυ ενδιαφέρει δεν θα ασχοληθεί με το θέμα. Αν όμως θα πρεπε να βγάλουμε νικητή, αυτός θα ήταν το Ford Fiesta me 2o to Polo και 3ο το Corsa


4. Τεχνικά χαρακτηριστικά  - Εγγύηση - Τιμή

Στον παρακάτω πίνακα αναγράφονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά, οι εγγυήσεις των ατασκευαστών καθώς και η τιμή καταλόγου για τις βασικές εκδόσεις των αυτοκινήτων που συγκρίνονται. Με κίτρινο χρώμα βάφονται τα χαρακτηριστικά όπου το Corsa διακρίνεται σε σύγκριση με του αντιπάλους του


Opel Corsa
Nissan Micra
Hyundai i20
Ford Fiesta
VW Polo
Κυβισμός
1,2
1,4
1,3D
1,2
1,2
1.4D
1,2
1,4
1.4D
1,2
1.4
1,2Τ
1.2D
Ίπποι
85
100
95
80
78
75
82
96
68
70
85
105
75
Ροπή
11,5
13,0
19.0
11,0
11.9
22.5
11,6
13.0
16.3
11.4
13.4
17.8
18.3
1-100
13.6
11.9
12.3
13.7
12.9
16.2
13.3
12.2
14.9
14.1
12.1
9.7
13.9
Κατανάλω-ση
5.3
5.7
3.5
5.0
5.2
3.8
5.7
5.9
4.2
5.5
5.9
5.3
3.8
Αποσκευές
285
285
285
265
295
295
295
295
295
280
280
280
280
Εγγύηση (έτη)
6*
3
3
5*
2
Ρύποι CO2
 (gr/1 χλμ)
124
134
94
115
124
116
129
133
107
128
139
124
99
Τιμή καταλόγου
12.430
12.930
14.680
10.490
12.150
15.050
12.290
14.160
14.680
12.990
14.030
14630
15.730


Από τον παραπάνω πίνακα παρατηρούμε ότι
  • Ο κινητήρας 1,2 λίτρων έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τους ανταγωνιστές του, κάτι που κάνει κάποιους καταναλωτές να το προτιμήσουν από τα ανταγωνιστικά μοντέλα
  • το Corsa είναι το πιο προσιτό 1400άρι με αρκετή διαφορά από τους ανταγωνιστές του. Επίσης αποδίδει 100 ίππους ο κινητήρας του, μια αρκετά καλή τιμή και έχει απλώς καλές επιδόσεις
  • έχει 6 χρόνια εγγύηση ( 2 όλο το αμάξωμα + 4 μηχανή και εγκέφαλος)
  • Η έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου είναι επίσης ξεκάθαρο value for money διότι από τη μια έχει τη χαμηλότερη τιμή από τους ανταγωνιστές του και από την άλλη τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη, καλύτερες επιδόσεις και ταυτόχρονα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και χαμηλότερη κατανάλωση!
Εδώ πρέπει να παρατηρήσουμε όμως ότι η πιο προσιτή έκδοση του Corsa εξοπλίζεται χωρίς ESP και με μόνο αερόσακο οδηγού / συνοδηγού. Έχει όμως κεντρικό κλείδωμα A/C, ABS, ηλεκτρικά παράθυρα και ραδιοCD + MP3. Μάλλον λοιπόν ο Έλληνας καταναλωτής προτιμάει να έχει περισσότερο εξοπλισμό άνεσης και λιγότερο εξοπλισμό ασφάλειας!

5. Συμπεράσματα

Το Corsa καλά κρατεί μιας και έχει ένα σύνολο από χαρακτηριστικά που το κάνουν να ξεχωρίζει. Χωρίς να υστερεί σε κάποιο τομέα προσφέρει χώρους, ποιότητα κατασκευής, αξιοπιστία, 6ετή εγγύηση, δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες, γερμανική καταγωγή (κάτι που για πολλούς αγοραστές παίζει σημαντικό ρόλο), value for money για τον κινητήρα με τα 1,4 λίτρα και για τον 1,3 (πετρέλαιο). Ειδικά με τον κινητήρα πετρελαίου φαίνεται ασυναγώνιστο σε τιμή και επιδόσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, κάτι που του εγγυάται την 1η θέση στις πωλήσεις όταν με το καλό επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα


6. Παραπομπές


Συγκριτικό τεστ Opel Corsa με σύγχρονα σούπεμίνι από το περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ
Σύντομο test του Opel Corsa facelift (Μάιος 2011)
Forum περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...