Χαρακτηρισμός ενός αυτοκινήτου ως ιστορικό

Πολλοί από μας έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα πάνω από 30 ετών. Αυτοκίνητα των πατεράδων μας φορτωμένα με αναμνήσεις, αυτοκίνητα που δεν μας πάει καρδιά να αποχωριστούμε. Από την άλλη, τα δυσβάσταχτα τεκμήρια και τέλη κυκλοφορίας, ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα, μας αποτρέπουν από κάθε σκέψη κανονικής κυκλοφορίας και μάλλον μας ωθούν να τα αποσύρουμε η να τα διαγράψουμε οριστικά. Υπάρχει όμως και μια άλλη εναλλακτική, αυτή του χαρακτηρισμού τέτοιων αυτοκινήτων ως ιστορικά!




Ποιες είναι όμως οι προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο κλασσικό; Πληρώνει τέλη κυκλοφορίας; Ασφάλεια; Που πρέπει να απευθυνθεί κανείς για να κάνει τη διαδικασία αυτή; 

Σύμφωνα με άρθρο στην εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ", τους τελευταίους µήνες έχει παρατηρηθεί αύξηση ενδιαφέροντος από κατόχους παλαιών αυτοκινήτων που θέλουν να τα µετατρέψουν σε ιστορικά. Βασική προϋπόθεση είναι να περάσετε τις εξετάσεις της τεχνικής επιτροπής (της ΕΛΠΑ ή της ΦΙΛΠΑ), να αποκτήσετε τις αντίστοιχες πινακίδες και το µόνο που αποµένει είναι να συµµετάσχετε σε αγώνες και καλλιστεία αντίκας. Πάντως, οι εξετάσεις δεν είναι και πολύ εύκολες και τα αυτοκίνητα περνάνε από εξονυχιστικό τεχνικό έλεγχο. Αυτός είναι και ο λόγος που από τις εκατοντάδες αιτήσεις που δέχονται η ΕΛΠΑ και η ΦΙΛΠΑ λίγα αυτοκίνητα καταφέρνουν να πάρουν στο τέλος τις πολυπόθητες πινακίδες. 

Ποια αυτοκίνητα μπορούν να χαρακτηριστούν ιστορικά; 

Αυτά που είναι ηλικίας 30 ετών και άνω. 
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο τις πινακίδες της ΕΛΠΑ ή της ΦΙΛΠΑ; 

Εφόσον το µοντέλο είναιάνω των 30 ετών, θα πρέπει να πληροί µια σειρά από προϋποθέσεις όπως είναι η αυθεντικότητα και η κατάσταση του οχήµατος (να µην έχουν γίνει µετασκευές στο αµάξωµα του ή τροποποιήσεις που αλλοιώνουν την αρχική εικόνα του κατασκευαστή). Πού πρέπει να απευθύνονται οι ενδιαφερόµενοι; 

Στην ΕΛΠΑ (ως µέλος της FIA) και τη ΦΙΛΠΑ (είναι η λέσχη φίλων του αυτοκινήτου που είναι νοµοθετικά κατοχυρωµένη και αποτελεί µέλος της Παγκόσµιας Οµοσπονδίας Παλαιών Αυτοκινήτων - FIVA). Για περισσότερες πληροφορίες µπορείτε να επικοινωνείτε µε την ΕΛΠΑ στο τηλέφωνο 210-6068800 (Μεσογείων 395, Αγ. Παρασκευή) ή µε την ΦΙΛΠΑ στο 210-6534700 (Πίνδου 92, Παπάγου)

Ποιες είναι οι διαδικασίες για χαρακτηριστεί το αυτοκίνητο ιστορικό; 

Το πρώτο είναι να πάρει το υποψήφιο αυτοκίνητο έγκριση από την ειδική επιτροπή τηςΕΛΠΑ. Εφόσον ο ιδιοκτήτης του πάρει το πράσινο φως από την ΕΛΠΑ, θα πρέπει να καταθέσει τις κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να τουδοθούν οι πινακίδες της ΕΛΠΑ. Ο ιδιοκτήτης του συµπληρώνει µια πληρέστατη φόρµα στην ΕΛΠΑ ενώ δίνει και κάποιες φωτογραφίες του µοντέλου. Αντίστοιχα, και στην ΦΙΛΠΑ περνάει από τεχνική επιτροπή και µόλις αποκτήστε την κάρτα τηςFIVA παίρνετε και τις πινακίδες.

Πού εδρεύουν οι τεχνικές επιτροπές; 

Εκτός από την Αθήνακαι τη Θεσσαλονίκη υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις µεγάλες πόλεις της χώρας όπου εκλεγµένα και εξουσιοδοτηµένα µέλη διεκπεραιώνουν τον τεχνικό έλεγχο. Ο κάτοχος ιστορικού αυτοκινήτου απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα;
Ο κάτοχος ιστορικού αυτοκινήτου δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, όµως το αυτοκίνητο θαπρέπει να συνεχίζει ναείναι ασφαλισµένο. Το κόστος των ασφαλίστρων είναι πιο προσιτό από τα αυτοκίνητα που έχουν κρατικέςπινακίδες επειδή αναγνωρίζεται το γεγονός ότι είναι αυτοκίνητα περιορισµένης κυκλοφορίας. Για παράδειγµα, στη ΦΙΛΠΑ τα µέλη τους έχουν δωρεάν ασφάλιση και το µόνο κόστοςείναι η ετήσια συνδροµή των 130 ευρώ.

Υπάρχουν περιορισµοί στην κυκλοφορία του ιστορικού αυτοκινήτου; 

Ναι, η αντίκα σας µπορεί να κυκλοφορεί µόνο τις ηµέρες που διεξάγονται αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων ή κάποιες άλλες εκδηλώσεις σχετικά µε το κλασικό αυτοκίνητοκαι όταν πρόκειται να πάει το αυτοκίνητο για επισκευή ή σέρβις.

Υπάρχουν κυρώσεις στους κατόχους κλασικών αυτοκινήτων;

Ναι. Κυρίως όσοι παραβαίνουν τους περιορισµούς κυκλοφορίας. Σύµφωνα µε τον κ. Βερναρδάκη, πρόεδρο της ΦΙΛΠΑ, µέχρι σήµερα δεν έχει καταγραφεί κάποιο περιστατικό από την Τροχαία. Οµως, σε περίπτωση που κάποιο µέλος της ΦΙΛΠΑ εντοπίσει ένα κλασικό αυτοκίνητο µε πινακίδες του συλλόγου να κινείται αναίτια, τότε γίνεται σύσταση στον οδηγό και όσοι δεν συµµορφώνονται υπάρχει κίνδυνος να τους αφαιρεθούν οι πινακίδες.

Υπόκεινται σε έλεγχο ΚΤΕΟ ή εκποµπών ρύπων; 

Τα πιστοποιηµένα κλασικά αυτοκίνητα επειδή είναι αναγνωρισµένα από το κράτος ως οχήµατα περιορισµένης κυκλοφορίας δεν περνάνε από ΚΤΕΟ ή έλεγχο εκποµπών ρύπων. Επίσης, απαλλάσσονται από το καθεστώς του Τέλους Κύκλου Ζωής που προβλέπει την απόσυρσή τους στα κέντρα ανακύκλωσης.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...