25 Οκτ 2012

Daihatsu Sirion: Αυτοκίνητο - αντίδοτο στην κρίση!

Ο καθένας από εμάς που σκέφτεται να αγοράσει αυτοκίνητο, ψάχνει ένα που να έχει όσο το δυνατόν μικρότερη τιμή αγοράς, να είναι οικονομικό σε συντήρηση και καύσιμο, να είναι αξιόπιστο, να έχει αξιοπρεπείς χώρους και να είναι ασφαλές. Αν είναι και χαριτωμένο στην εμφάνιση, τόσο το καλύτερο! Ψάχνοντας λοιπόν με τα παραπάνω κριτήρια ποιό θα ήταν το ιδανικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να ικανοποιήσει μια μικρή οικογένεια, ανάμεσα σε όλα τα σούπερμινι αυτοκίνητα, καταλήξαμε στο εξής ένα: Daihatsu Sirion! Το γιατί, θα το δούμε αμέσως παρακάτω.


Το Sirion είναι ένα από τα "ξεχασμένα" αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά. Τον Σεπτέμβριο του 2012, πουλήθηκαν μόνο 3 αυτοκίνητα και μέσα στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτμβρίου, μόνο 27 αυτοκίνητα κατέχοντας ένα μερίδιο της τάξης του 0,2% στην πίτα των σούπερμίνι αυτοκινήτων. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν είναι αξιόλογο. 
Καταρχήν, ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η Daihatsu ανήκει στην Toyota. Αυτό, από μόνο του συνεπάγεται αξιοπιστία και ποιότητα. Σύμφωνα με άρθρο του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι, επίσης, το πρώτο που εξελίχθηκε από κοινού με την Toyota και διατίθεται με επιτυχία στην αγορά την Iαπωνίας με το όνομα Boon από την Daihatsu, και με το όνομα Passo από την Toyota. Tο συμπαθητικό σε εμφάνιση αμάξωμα βασίζεται σε ένα καινούργιο δάπεδο που εξέλιξαν από κοινού οι δύο εταιρείες και συνδυάζει την ποιότητα και το στιλ της Tοyota με την εξειδίκευση και την εφευρετικότητα της Daihatsu στα κόμπακτ αυτοκίνητα. Eίναι  ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας που ένα αυτοκίνητό της, πριν κυκλοφορήσει στην Eυρώπη, δοκιμάστηκε, εξελίχθηκε και ρυθμίστηκε σε ευρωπαϊκούς δρόμους.
Το Sirion έχει μήκος 3,6 μέτρα. Παρόλο που λογίζεται ως σούπερμίνι, το μήκος του συναγωνίζεται τα σημερινά μίνι αυτοκίνητα όπως Hyundai i10, VW Up κλπ. κάτι που συνεπάγεται εύκολο παρκάρισμα και ευελιξία στην πόλη. Οι χώροι του όμως είναι αντίστοιχοι ενός εύρυχωρου σούπερμίνι αυτοκινήτου και αυτό αν μη τη άλλο αποτελεί άθλο για τους σχεδιαστές των δυο εταιριών!
Το αυτοκίνητο διατίθεται με δυο κινητήρες. Έναν 1,0 λίτρων και 70 ίππων και έναν 1,3 λίτρων και 92 ίππων. Σύμφωνα όμως με δυναμομέτρηση που έχει γίνει από το περιοδικό AutoΤρίτη, η ισχύς του μικρότερου κινητήρα μετρήθηκε 77 ϊπποι! Έτσι, σε συνδυασμό με το χαμηλό για την κατηγορία βάρος του αυτοκινήτου (890 κιλά) του δίνει μια αναλογία 11,5 κιλά / ίππο, τιμή πολύ καλή που προσεγγίζει αυτοκίνητα με μεγαλύτερους κινητήρες 1,3-1,4 λίτρων. Αυτό σημαίνει στην πράξη ότι παρόλα τα 1000 κυβικά ότι έχουμε να κάνουμε με αυτοκίνητο με καλές επιδόσεις που δε λέει όχι και σε ταξίδια εκτός πόλης! Οδηγήσμε το αυτοκίνητο και είχαμε την αίσθηση ενός καλού 1400αριού. Το ίδιο είπαν και οι δημοσιογράφοι από το ηλεκτρονικό περιοδικό auto-internet που μάλιστα έψαξαν την άδεια κυκλοφορίας για να δουν αν είναι το όντως το 1000άρι και όχι το 1300άρι στη δοκιμή του αυτοκινήτου, λόγω της σπορτάδας του κινητήρα του.
Η οδική του συμπεριφορά είναι αυτή ενός καλού σούπερμινι αυτοκινήτου καθώς εμφανίζεται σταθερό και στην ευθεία και στις στροφές, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό του.
Από τα παράπονα που γράφτηκαν για το αυτοκίνητο είναι ο θόρυβος από τον κινητήρα  στις υψηλές στροφές, τα σκληρά σε αφή πλαστικά στο εσωτερικό του και ο σχετικά μικρός χώρος αποσκευών του (235 λίτρα).


Η τιμή του όμως μπορεί να χαρακτηριστεί ευκαιρία! Την εποχή που πουλιόταν καινούργιο, η έκδοση με τον κινητήρα 1,0, τιμάται 9990 ευρώ και με απόσυσρση κατεβαίνει στα 9295 ευρώ δηλαδή από τις χαμηλότερες της κατηγορίας  χωρίς ελλείψεις στον εξοπλισμό (4 αερόσακκοι, A/C κλπ.)
Ένα άλλο ατού του αυτοκινήτου είναι ότι κυκλοφορεί στους δρόμους από το έτος 2005, οπότε μπορεί να αποκτηθεί και σαν μεταχειρισμένο με τιμές που ξεκινουν από τα 3000-3500 ευρώ περίπου!
Το σημείο 'ομως που εντυπωσιάζει περισσότερο το Sirion είναι η κατανάλωση του σε βενζίνη. Το Sirion 1,0 εμφανίζεται το πιο οικονομικό σούπερμίνι αυτοκίνητο με τιμή που ανταγωνίζεται τα καλύτερα αυτοκίνητα της μικρότερης κατηγορίας σύμφωνα με την έρευνα μας στο carbloggergr! Έτσι βρήκαμε ότι το Sirion έχει πραγματική κατανάλωση στα 5,62 λίτρα/100 χλμ 1 λίτρο χαμηλότερα από ένα μέσο σούπερμινι!

Συνοψίζοντας, το Daihatsu Sirion by Toyota (κατά το Dacia by Renault) με όλα τα χαρακτηριστικά που αναφέραμε ειδικά στην εκδοχη με τον κινητήρα του ενός λίτρου, μπορεί να αποτελέσει τον ιδανικό σύντροφο στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, εξοικονομώντας πολύτιμα χρήματα για τον ιδιοκτήτη του τόσο από την αγορά όσο και από τη χρήση του κοστίζοντας όσο περίπου ένα Toyota Aygo!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...