Peugeot 208: Γιατί δεν έχει το μερίδιο στην αγορά που του αξίζει;


Άρχισε την εμπορική του καριέρα τον Απρίλιο του 2012 το Peugeot 208, ένα μοντέλο που αντικατέστησε το πετυχημένο 207 και φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στην πολύ σημαντική κατηγορία των σούπερμινι αυτοκινήτων. Η μαμά Peugeot έχει μεγάλες προσδοκίες για το σούπερμίνι τέκνο της, προικίζοντας το με αρκετούς άσσους στο μανίκι του. Παρόλα αυτά, η αγορά δεν ανταποκρίθηκε με απόλυτα θετικό πρόσημο (ιδιαίτερα στην Ελλάδα), αναγκάζοντας την Peugeot να προσανατολίζεται σε μείωση της παραγωγής του. Τι είναι λοιπόν αυτό που  κατά τη γνώμη μας φταίει;



Από τεχνικής άποψης, έχει όλα τα όπλα για να πετύχει όπως:


Σύγχρονους και οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου: Το 208 διατίθεται με τους ακόλουθους βενζινοκινητήρες. Έναν νέο 3κύλινδρο κινητήρα 999 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 68 ίππους εκπέμποντας μόλις 99 γραμμάρια CO2 για κάθε χιλιόμετρο κίνησης, έναν κινητήρα 1,2 λίτρων, επίσης με 3κυλίνδρους, ο οποίος αποδίδει 82 ίππους εκπέμποντας 104 γραμμάρια CO2 για κάθε χιλιόμετρο.  Την γκάμα των διαθέσιμων βενζινοκινητήρων συμπληρώνει ο ήδη γνωστός, ατμοσφαιρικός επίσης, 1.400άρης κινητήρας του Γκρουπ PSA, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους και εκπέμπει 129 γραμμάρια/χλμ. Όλοι οι προαναφερθέντες κινητήρες είναι μεταβλητού χρονισμού με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο.
Επίσης, διατίθεται και με τους παρακάτω πετρελαιοκινητήρες.  'Εναν 1.400άρη HDI των 68 ίππων, καθώς και δύο κινητήρες της ίδιας γενιάς, στα 1,6 λίτρα, που αποδίδουν 92 και 115 ίππους. Όλοι οι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν κάτω από 100 γραμμάρια CO2 για κάθε χιλιόμετρο, γεγονός που απαλλάσσει τους ιδιοκτήτες τους από τα τέλη κυκλοφορίας

Το αμάξωμα του είναι σε σύγκριση με το 207, ελαφρύτερο κατά μέσο όρο 110 κιλά, γεγονός που έχει θετικό αντίκτυπο σε επιδόσεις και κατανάλωση καυσίμου. Όπως και ο προκάτοχος του, στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euroncap πέτυχε την ανώτερη διάκριση των 5 αστεριών με πολύ καλά αποτελέσματα σε όλες τις επιμέρους δοκιμές.

Το εσωτερικό του είναι είναι σύγχρονο, καλοσχεδιασμένο και εργονομικά σωστό, και διαθέτει όλα τα σύγχρονα καλούδια που μπορεί να ζητήσει ο υποψήφιος αγοραστής. Επιπρόσθετα είναι ποιοτικό σαν συναρμογή και σαν υλικά που χρησιμοποιήθηκαν.


Οδηγητικά, σύμφωνα με άρθρο του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ, το αυτοκίνητο διατηρεί την παράδοση της Peugeot που θέλει τα οχήματα της να έχουν πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά που εξασφαλίζει την σχεδόν ιδανική ισορροπία μεταξύ κρατήματος στο δρόμο και άνεσης.
Οι χώροι που προσφέρει το αυτοκίνητο είναι επαρκείς για 4 ενήλικες και ο χώρος.,αποσκευών αρκετά μεγάλος με βάση τα κριτήρια των σούπερμίνι(285 λίτρα).
Οι τιμές του αυτοκινήτου είναι άκρως ανταγωνιστικές καθώς οι εκδόσεις με τους μικρότερους κινητήρες προσεγγίζουν τα φθηνότερα μοντέλα της κατηγορίας και αρχίζουν από 10830 ευρώ

Με βάση τα παραπάνω χαρακτηριστικά το 208, άνετα συγκρίνεται με τα κορυφαία σουπερμίνι VW Polo, Toyota Yaris, Opel Corsa και Ford Fiesta. Γιατί όχι όμως και στις πωλήσεις του;
Κατά τη γνώμη μας το πρόβλημα βρίσκεται στις επιλογές των σχεδιαστών της Peugeot ως προς την εξωτερική του εμφάνιση.

Η εξωτερική εμφάνιση ενός αυτοκινήτου ευθύνεται για την πρώτη εντύπωση που δημιουργείται στον αγορατή και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την εμπορική του επιτυχία. Τρανό παράδειγμα, ο πρόγονος του 208 το Peugeot 206, το αυτοκίνητο που χωρίς να είχε όταν παρουσιάστηκε το 1997 τα ατού του 208, είχε μια εντυπωσιακή εμπορική πορεία και συγκαταλέγεται στα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα παγκοσμίως. Το όμορφο του σχήμα το κάνει ακόμα και σήμερα ελκυστικό με αποτέλεσμα με την εφαρμογή ενός σχεδιαστικού φρεσκαρίσματος να παράγεται μέχρι σήμερα!


Η πετυχημένη σχεδιαστική συνταγή του 206 ακολουθήθηκε και στο μοντέλο που θεωρητικά το αντικατέστησε, το 207, που κατά τη γνώμη μας, είναι πιο όμορφο από το νέο 208


Όπως πολύ σωστά λέει μια παροιμία, "άλογο που κερδίζει, δεν το αλλάζεις". Το ξέρουν πολύ καλά αυτό οι Γερμανοί, γι' αυτό το πιο πετυχημένο μοντέλο τους το VW Golf, διατηρεί ακόμη και στην 7η του έκδοση κάποια βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της πρώτης γενιάς του.
Δεν ξέρουμε τί έκανε τους υπεύθυνους του σχεδιαστικού κέντρου της Peugeot να αφήσουν στην άκρη τις σχεδιαστικές γραμμές του 206 που για χρόνια ήταν σήμα κατατεθέν της φίρμας και να μπουν σε άγνωστα κατά τη γνώμη μας χωράφια ρισκάροντας με τη μορφή του 208, το οποίο κατά τη γνώμη μας δεν είναι άσχημο, αλλά δεν έχει αυτό το "κάτι" που γοητεύει το μάτι

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...