Mitsubishi Carisma: Ένα αυτοκίνητο με χαρίσματα που ελάχιστοι γνωρίζουν!

Υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα που παρόλο που είχαν πολλές αρετές, δεν είχαν την ανάλογη δημοτικότητα, κάτι που τα κάνει να έχουν χαμηλή τιμή ως μεταχειρισμένα. Ένα από αυτά είναι και το Mitsubishi Carisma. Στο άρθρο αυτό αναφερόμαστε στα κρυφά χαρίσματα του αυτοκινήτου που λίγοι γνωρίζουν.

Τεχνολογία, ποιότητα, παθητική ασφάλεια

Το Mitsubishi Carisma παράχθηκε από το 1995 μέχρι το 2004. Αυτό που δεν είναι γνωστό στους περισσότερους όμως είναι ότι μοιράζεται πλατφόρμα και πολλά μηχανικά μέρη με το Volvo S40 της πρώτης γενιάς! Είχε τα ίδια υψηλά στάνταρ ποιότητας και παθητικής ασφάλειας, χωρίς όμως να έχει την premium αίγλη του αλλά και την premium τιμή του. Έτσι έμεινε στο παρασκήνιο, σαν μια καλή και συντηρητική επιλογή.
Στην έρευνα μας για την παθητική ασφάλεια των επιβατικών αυτοκινήτων σε πραγματικά ατυχήματα διαπιστώσαμε ότι το Carisma τα καταφέρνει πάρα πολύ καλά στην προστασία των επιβατών του σε περίπτωση ατυχήματος εξίσου καλά ή και ακόμα καλύτερα από πολλά σύγχρονα και φυσικά ακριβότερα αυτοκίνητα. Αναλυτικότερα στην έκθεση του ασφαλιστικού οργανισμού Folksam το Mitsubishi Carisma βαθμολογήθηκε με βαθμό 4 (άριστα το 5) που σημαίνει ότι παρέχει επίπεδο προστασίας των επιβατών τουλάχιστον 20% καλύτερα από ότι πετυχαίνει ο μέσος όρος των επιβατικών αυτοκινήτων που εξετάστηκαν.

Κινητήρες

Απο πλευράς κινητήρων, το Carisma μας εκπλήσει πάλι ευχάριστα. Το Carisma ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως που εξοπλίστηκε to 1997 με κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.8 λίτρων και 125 ίππων. Με τον κινητήρα αυτόν το Carisma πετυχαίνει πολύ καλές επιδόσεις σε συνδυασμό με άριστη οικονομία καυσίμου.
Εκτός από τον παραπάνω κινητήρα, το αυτοκίνητο μετά το έτος 2001 κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά με κινητήρα-φορολογικό ατού των 1,3 λίτρων. Με τον κινητήρα αυτόν παρόλο που οι επιδόσεις του αυτοκινήτου ήταν μέτριες το αυτοκίνητο είχε χαμηλά τέλη κυκλοφορίας και παράλληλα αρκετά καλή οικονομία σε καύσιμο.
Ο βασικός κινητήρας με τον οποίον το αυτοκίνητο διατίθετο, ήταν ο 1,6 λίτρων με αποδοση μέχρι το 1999 90 ίππων και μετά τη χρονιά αυτή που το αυτοκίνητο υπέστη και μερική ανανέωση 100 ίππων. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου με τον κινητήρα αυτόν και στις 2 εκδόσεις του είναι αξιοπρεπείς. 

Οικονομία σε καύσιμο

Η οικονομία καυσίμου σε όλες τις περιπτώσεις των κινητήρων είναι πολύ καλή, Σε αυτό σενετέλεσε και η πολύ καλή αεροδυναμική του αμαξώματος που είχε συνελεστή οπισθέλκουσας 0,29, τιμή πολύ καλή για επιβατικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με την έρευνα μας γύρω από τα οικονομικότερα σε κατανάλωση αυτοκίνητα μεσαίας κατηγορίας, το Carisma πετυχαίνει πολύ καλές τιμές. Για τον κινητήρα 1,6 λίτρων (και για τις 2 εκδόσεις) η κατανάλωση είναι 7,5 λιτ / 100 χλμ, για τον 1,8 7,4 λιτ / 100 χλμ και για τον 1,3 7,3 λιτ / 1000χλμ.

Αξιοπιστία

Ένα άλλο σημείο που το Carisma τα πηγαίνει πολύ καλά είναι η αξιοπιστία του. Σε πολλές έρευνες αξιοπιστίας και ικανοποίησης πελατών, το Carisma βρίσκεται στις πρώτες θέσεις. Εδώ υπάρχει μια εξαίρεση που αφορά στα μοντέλα με κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,8 λίτρων (GDI) όπου χρειάζεται η χρήση σούπερ αμόλυβδης βενζίνης για να έχουν καλή λειτουργία. Δυστυχώς δεν μπορεί να γνωρίζει ο υποψήφιος αγοραστής ενός τέτοιου αυτοκινήτου αν προηγουμένως τηρήθηκε από τους προηγούμενους ιδιοκτή5τες η προϋπόθεση αυτή.

Τιμή ως μεταχειρισμένο

Το Carisma όπως γράψαμε μπορεί να έχει την τεχνολογία του Volvo S40 και τα μηχανικά μέρη του, δεν έχει όπως την αίγλη του. Για τον λόγο αυτόν οι τιμές αγοράς του ως μεταχειρισμένου ξεκινούν από..τα 1500 ευρώ περίπου για αυτοκίνητα σε καλή κατάσταση, τιμή που την θεωρούμε πολύ χαμηλή γι' αυτά που προσφέρει.



Αμάξωμα-Εκδόσεις

Το Carisma κυκλοφόρησε σε δυο τύπος αμαξωμάτων. Παντάθυρο hatcback και τετράθυρο sedan. Το μήκος του αυτοκινήτου δεν ξεπερνά τα 4.4 μέτρα, γεγονός που το τοποθετεί στα μικρότερα αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας ή με τα σημερινά δεδομένα στα μεγαλύτερα της..μικρομεσαίας. Ένα άλλο προσόν του αυτοκινήτου είναι ο μεγάλος χώρος αποσκευών που φτάνει τα 430 λίτρα! Σε όλες τις περιπτώσεις το αυτοκίνητο είχε τον στανταρ εξοπλισμό άνεσης (υδραυλικό τιμόνι, A/C, ηλεκτρικά παράθυρα, αερόσακκο οδηγού). Στις πλουσιότερες εκδόσεις διέθετε και ABS.


Μόνο υπερ;

Με τόσα καλά λόγια μπορεί να αναρωτηθεί κάποιος αν το αυτοκίνητο έχει ψεγάδια. Αν θα ήθελε κάποιος να καταλογίζει ελλατώματα στο Carisma σίγουρα θα μιλούσε για την απρόσωπη σχεδίαση του αμαξώματος αλλά και του εσωτερικού, την αδιάφορη για τον λάτρη της οδήγησης (πλην όμως ασφαλή) οδική συμπεριφορά, και τις μέτριες επιδόσεις με τους κινητήρες των 1,3 και 1,6 λίτρων.

Συμπεράσματα

Το Carisma αποτελεί μια τίμια επιλογή ως μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Τώρα πλέον γνωρίζετε με το παραπάνω τους λόγους που θα το βάλουν στα υπ' όψη σας αν σκέφτεστε για προσιτό μεταχειρισμένο.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...