Τα παράδοξα στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

Η χρηματοοικονομική κρίση που συμπληρώνει 2,5 χρόνια στην πατρίδα μας, δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη την αγορά του καινούργιου αλλά και του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Η μείωση των εσόδων του Έλληνα πολίτη παράλληλα με την αύξηση των πάγιων εξόδων (τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα) που έχει ένα αυτοκίνητο, έχει στρεβλώσει πολύ και την αγορά του μεταχειρισμένα αυτοκινήτου. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να παρατηρούνται τα παρακάτω παράδοξα:




1. Τα μοντέλα μικρότερου κυβισμού είναι έχουν την ίδια τιμή (ή και φθηνότερη) από τα ίδια με μεγαλύτερο κυβισμό

Παρόλο που ένα μοντέλο με κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού αγοράστηκε από τους ιδιοκτήτες τους ακριβότερα σε σύγκριση με το ίδιο με το μικρότερο κινητήρα και έχει καλύτερες επιδόσεις, εντούτοις ως μεταχειρισμένο έχει ίση και πολλές φορές μικρότερη τιμή. Αυτό παρατηρείται ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα που ο μικρότερος κινητήρας είναι κάτω από τα 1358 κ.εκ. και ο μεγαλύτερος πάνω από το όριο αυτό με αποτέλεσμα η διαφορά μεταξύ του να είναι πάνω από 100 ευρώ στα (προ 1ης Νοεμβρίου 2010) τέλη κυκλοφορίας για το αυτοκίνητο με τον μεγαλύτερο κινητήρα. Επιπρόσθετα, ένα αυτοκίνητο με μικρότερο κινητήρα έχει κατά κανόνα μικρότερη κατανάλωση από το αντίστοιχο με το μεγαλύτερο κινητήρα κάτι που είναι πολύ σημαντικό με τις σημερινές τιμές των καυσίμων, καθώς και λιγότερα έξοδα συντήρησης και ασφάλισης. 
Τέτοια παραδείγματα είναι τα

Citroen C3     1,1 -1,4
Citroen Saxo  1,1 -1,4
Peugeot 106   1,1 - 1,4
Peugeot 206   1,1 -1,4

2. Αυτοκίνητα άνω των 1900 κυβικών πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές

Εδώ, το συμπέρασμα είναι προφανές, διότι ο ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με κινητήρα μεγαλύτερο από 1929 κ.εκ, πληρώνει κατ' ελάχιστο (προ 1ης Νοεμβρίου 2010) 660 ευρώ τέλη κυκλοφορίας  Επιπρόσθετα πληρώνουν μια έκτακτη εισφορά στην εφορία κατ' ελάχιστον 189 ευρώ. Τα υπέρογκα αυτά ποσά, κάνουν τους ιδιοκτήτες να "ξεφορτώνονται" όπως όπως τα αυτοκίνητα που είχαν πληρώσει με ποσά πολλές φορές άνω των 30.000 ευρώ.
Σε παλιότερο άρθρο στο carbloggergr είχαμε αναφέρει αρκετά αυτοκίνητα τέτοιου κυβισμού που μπορούν να αποκτηθούν με μόλις 1000 ευρώ!

3. Μάρκες με φήμη αξιοπιστίας είναι υπερτιμημένες

Μάρκες όπως η Toyota και η Honda έχουν χτίσει με τα χρόνια ένα προφίλ κατασκευαστή πολύ αξιόπιστων αυτοκινήτων. Αυτό ωστόσο υπερκτιμάται στην τιμή πώλησης αυτοκινήτων των κατασκευαστών αυτών. Αποτέλεσμα αυτού είναι αυτοκίνητα 20 ετών αυτών των κατασκευαστών να έχουν ίδια τιμή πώλησης με αυτοκίνητα άλλων κατασκευαστών ηλικίας 12-15 ετών
Παραδείγματα τέτοιων αυτοκινήτων είναι

Citroen Xsara 1,4 μοντ. 1999 - Toyota Corolla 1993

4. Αυτοκίνητα κατηγορίας σούπερμινι έχουν την ίδια τιμή (ή και φθηνότερα) από τα αντίστοιχα μικρομεσαία αυτοκίνητα

Για τους ίδιους λόγους που αναφέραμε στο πρώτο παράδοξο, (μικρότερα τέλη, φθηνότερη συντήρηση, μεγαλύτερη οικονομία στο καύσιμο) τα μικρομεσαία αυτοκίνητα διατίθενται στις ίδιες ή και σε πιο προσιτές τιμές από τα αντίστοιχα του ίδιου κατασκευαστή σούπερμίνι μοντέλα

Citroen Saxo - Citroen Xsara
Nissan Micra - Nissan Almera
Opel Corsa - Opel Astra
Peugeot 106 / 206 - Peugeot 306 / 307
Toyota Starlet / Yaris - Toyota Corolla
VW Polo - VW Golf

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...