Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχαν κάτι μικρά αυτοκινητάκια που είχαν αναιμικούς κινητήρες, ελάχιστους χώρους, και η ακτίνα δράσης τους περιοριζόταν εντός πόλης. Ο εξοπλισμός τους αρκούνταν στα εντελώς βασικά και η λέξη ποιότητα απλά δεν υπήρχε ως χαρακτηριστικό τους. Τα χρόνια όμως άλλαξαν και οι τετράτροχοι εκπρόσωποι της κατηγορίας βλέπουν στα ίσια αυτοκίνητα της μεγαλύτερης κατηγορίας ζητώντας πολύ λιγότερα χρήματα!
ABS, ESP, πλήθος αερόσακων, συστήματα πλοήγησης είναι πλέον κάποιος από τον στάνταρ αξοπλισμό που διαθέτουν τα μικρά στο μάτι αλλά μεγάλα σε δυνατότητες αυτοκίνητα της μίνι κατηγορίας. Επιπρόσθετα, οι χώροι είναι πλέον αρκετοί για να φιλοξενήσουν 4 ήκαι 5 επιβάτες και ο χώρος των αποσκευών έχει μεγαλώσει προσεγγίζοντας σε αριθμούς την αμέσως επόμενη κατηγορία των σούπερμίνι. Σε πολλές περιπτώσεις διαθέτουν και στυλ! Ας πάμε να δούμε λοιπόν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας.και τα χαρακτηριστικά τους.
Ο όμιλος VW στόχευσε στην κορυφή της κατηγορίας με τα Up / Citigo / Μιι (που είναι κατά βάση το ίδιο αυτοκίνητο) και τα κατάφερε. Καλοφτιαγμένα, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, χώρους μεγαλύτερης κατηγορίας για επιβάτες και αποσκευές και άριστη οικονομία βενζίνης, τα τρία αυτοκίνητα διεκδικούν και στην αγορά και μερίδιο από τις πωλήσεις των σούπερμινι αυτοκινήτων.
Λίγο το design δεν μας τα λέει καλά καθώς το πίσω μέρος παραείναι τετράγωνο. Από τα τρια μας αρέσει αισθητικά περισσότερο η όμορφη 'μούρη" του Citigo.
Κινητήρες: 1,0 λίτρου 60 και 75 PS, βενζίνης
Χώρος αποσκευών: 251 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 5,4 (60 PS) 5,5 (75 PS)
Φοβού τους Κορεάτες! Έχουν κάνει ένα απίστευτα μεγάλο άλμα την τελευταία 7ετία παράγωντας ποιοτικά και αξιόπιστα αυτοκίνητα. Το Picanto είναι από τους πιο αξιόλογους εκπροσώπους της μάρκας καθώς εκτός από τους χώρους, την οδική συμπεριφορά και την οικονομία στη βενζίνη, έχει και το ατού της χαριτωμένης εμφάνισης. Δυστυχώς το ελληνικό αγοραστικό κοινό κάνει ακόμα γκριμάτσες όταν ακούει το όνομα Kia παρόλο που οι στατιστικές αξιοπιστίας και ικανοποίησης οδηγών είναι με το μέρος της φίρμας.Ένα ατού του αυτοκινήτου είναι ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας στην έκδοση με τον κινητήρα του 1,0 λίτρου καθώς οι εκπομπές CO2 είναι 99g/km
Κινητήρες: 1,0 λίτρου 69 PS και 1,2 λίτρων 86 PS, βενζίνης
Χώρος αποσκευών: 200 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 5,6 (69 PS) 6.4 (85 PS)
Μαέστροι οι Ιταλοί στο να παράγουν ευφυή μικρά αυτοκίνητα που να συγκινούν τους νέους και όχι μόνο. Παρόλο που η ποιότητα κατασκευής δεν ήταν κάποτε το δυνατό τους χαρτί, σήμερα είναι ένα από τα ατού του νέου Panda μαζί με τη χαριτωμένη του μορφή. Άλλο ένας ασσος στο μανίκι του Panda είναι και ο δικύλινδρος turbo των 0,9 λίτρων και 85 ίππων που του δίνει φτερά χωρίς να πληρώνει ούτε ένα ευρώ τέλη κυκλοφορίας!
Κινητήρες: 0,9 λίτρων 85 PS, 1,2 λίτρων 69 PS βενζίνης και 1,3 75 PS πετρελαίου
Χώρος αποσκευών: 225 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 5,9 (1,2 69 PS) 6.4 (85 PS) 5,8 (75 PS diesel)
Χώρος αποσκευών: 225 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 5,9 (1,2 69 PS) 6.4 (85 PS) 5,8 (75 PS diesel)
Hyundai i10
To i10 έκανε μια μικρή επανάσταση στην κατηγορία των μίνι όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2007 καθώς πρόσφερε πρώτο τον αέρα μεγαλύτερης κατηγορίας σε μίνι αυτοκίνητο. Ακόμη και σήμερα που πολύ σύντομα αντικαθίσταται, το i10 αποτελεί από τις πολύ καλές προτάσεις στην κατηγορία, καθώς έχει τους χώρους, την οδική συμπεριφορά, την ποιότητα και την αξιοπιστία. Σίγουρα θα συνοδεύεται και με μια γενναιόδωρη προσφορά τώρα που το νέο i10 που παρουσιάστηκε πριν λίγες μέρες στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης είναι προ των πυλών (η 1η εικόνα του άρθρου)
Κινητήρες: 1,1 λίτρων 69 PS, 1,2 λίτρων 86 PS βενζίνης
Χώρος αποσκευών: 220 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 6.3 (1,1 69 PS) 6.5 (1.2 86 PS)
Οι Γάλλοι από πάντα συναγωνίζονταν τους Ιταλούς στην κατασκευή όμορφων λειτουργικών και γουστόζικων αυτοκινήτων. έριξαν στην αρένα των πωλήσεων έναν ικανό πολεμιστή. Το Twingo εντυπωσιάζει με την οδική του συμπεριφορά και την εκμετάλλευση των χώρων. Ίσως είναι ένα κλικ πίσω από τον ανταγωνισμό στον κινητήρα βενζίνης που έχει καθώς δεν είναι ο πιο σύγχρονος. Παρόλα αυτά έχει καλές επιδόσεις και οικονομία βενζίνης.
Κινητήρες: 1,2 λίτρων 76 PS βενζίνης, 1,5 λίτρων 85 PS πετρελαίου
Χώρος αποσκευών: 230 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 6.3 (1,1 69 PS) 6.5 (1.2 86 PS)
Ford Ka
To Ka είναι το alter ego του Fiat 500 καθώς μοιράζεται σασί και πολλά μηχανικά μέρη μαζί του. Είναι πολύ ικανό στο δρόμο αλλά δεν έχει το premium άρωμα του 500. Κι εδώ οι κινητήρες βενζίνης δεν είναι και οι πιο σύγχρονοι και η κατανάλωση είναι κάπως τσιμπημένη για αυτοκίνητο μίνι
Κινητήρες: 1,2 λίτρων 69 PS βενζίνης, 1,3 λίτρων 75 PS πετρελαίου
Χώρος αποσκευών: 224 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 6.4 (1,2 69 PS) 5,0 (1.3 75 PS πετρελαίου)
Chevrolet Spark
Το Spark μπήκε με αξιώσεις στην αγορά με κύριο ατού την χαμηλή τιμή του και το ενδιαφέρον σχέδιο του. Δεν φτάνει στην οδική συμπεριφορά τα μοντέλα της κορυφής. Διαθέτει καλούς χώρους για τους επιβάτες, μικρός όμως ο χώρος των αποσκευών. Η κατανάλωση επίσης είναι λίγο πάνω από τα οικονομικότερα αυτοκίνητα στην κατηγορία.
Κινητήρες: 1,0 λίτρων 69 PS, 1,2 λίτρων 82 PS, βενζίνης
Χώρος αποσκευών: 170 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 6.0 (1,0 69 PS) 6.4 (1.2 82 PS)
Το τρίο των Aygo, C1 και 106 προέκυψε από τη συνεργασία των Toyota Peugeot Citroen, αριθμεί ήδη 8 χρόνια στην αγορά. Παρόλο που σχεδιαστικά τα τρία αυτοκίνητα 'λεν' ακόμη, ωστόσο έχουν ξεπεραστεί στους τομείς της ποιότητας και του χώρου αποσκευών. Τα φρένα τους δεν είναι επίσης το δυνατό τους σημείο. Αντίθετα, η οικονομία είναι ο άσος στο μανίκι τους καθώς έχουν πιάσει μια από τις κορυφαίες θέσεις στην κατηγορία. και απαλλάσσονται και από τα τέλη κυκλοφορίας.
Κινητήρες: 1,0 λίτρων 69 PS
Χώρος αποσκευών: 139 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 5.0 (1,0 69 PS)
Nissan Pixo - Suzuki Alto
¨Οπως είναι φανερό, οι συνεργασίες στην κατηγορία των μίνι είναι της μόδας. Στην περίπτωση μας η Nissan συνεργάστηκε με τη Suzuki και έτσι προέκυψε το Pixo για την πρώτη και το νέο Alto για τη δεύτερη. Εδώ ούτε οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετοί, ούτε και για τις αποσκευές όπου το ντουέτο μας έχει τομικρότερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία.Η ποιότητα στο εσωτερικό επίσης είναι φτωχή. Η οδική συμπεριφορά του όμως όπως και η οικονομία στη βενζίνη είναι πολύ καλές, όπως και η τιμή του. Δεν πληρώνουν επίσης τέλη κυκλοφορίας.
Κινητήρες: 1,0 λίτρων 69 PS
Χώρος αποσκευών: 129 λίτρα
Πραγματική κατανάλωση (l/100km από spritmonitor.de): 5.3 (1,0 69 PS)
Εκτός από τα παραπάνω, η κατηγορία διαθέτει ακόμη και premium προτάσεις που αξίζει να δει όποιος θέλει να κινηθεί με στυλ, χωρίς να ξοδέψει μια μικρή περιουσία.
Fiat 500
Τι κι αν πέρασαν 6 χρόνια από την παρουσία του στην αγορά, το 500ράκι συνεχίζει ακάθεκτο να κλέβει καρδιές -ιδιαίτερα αυτές του γυναικείου φύλου- και να δείχνει πιο φρέσκο από ποτέ. Εκτός όμως από στυλ διαθέτει και καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα στο εσωτερικό του. Συδυάζεται επίσης με τον κορυφαίο κινητήρα TwinAir της Fiat και όταν δεν το γκαζώνει ο ιδιοκτήτης του είναι και πολύ οικονομικό. Σε κάθε περίπτωση όμως γλιτώνει τα τέλη κυκλοφορίας.
Το Smart έκανε τη δική του επανάσταση στην αυτοκίνηση και δημιούργησε τη δική του κατηγορία αυτοκινήτων πόλης με κάτω από 3 μέτρα μήκος. Ξεχωριστό στυλ αλλά και θέσεις μόνο για δυο, το Smart μαζί με το 500ράκι συνεχίζουν να γοητεύουν. Παρόλο που δεν έχει την οδική συμπεριφορά των άλλων μίνι καθώς είναι πισωκίνητο και με πολύ μικρό μεταξόνιο, είναι ένα από τα ελάζιστα αυτοκίνητα που μπορούν αν παρκάρουν κάθετα στο δρόμο!
Το Smart μπορεί να είναι "εξυπνο" το Toyota όμως έχει IQ! Κάπως έτσι σκέφτηκαν οι ιθύνοντες της μάρκας και βάφτισαν έτσι το νέο τους μοντέλο. Μαζί με το Smart, το IQ είναι τα μοναδικά αυτοκίνητα της αγοράς με μήκος μικρότερο ή ίσο των 3 μέτρων. Το IQ όμως έχει και την ποιότητα και την οδική συμπεριφορά αλλά και χώρους για 3 επιβάτες σε σύγκριση με το Smart
To Adam είναι ο νεώτερος της παρέας στην κατηγορία των premium μίνι και μάλλον έρχεται να κλέψει πωλήσεις από το "500" παρά από τα άλλα μοντέλα. Στυλ, χώροι και ποιότητα δεν του λείπουν, του λείπει όμως ένας τεχνολογικά προηγμένος κινητήρας για να παίξει και σε επίπεδο οικονομίας βενζίνης