Παρακολουθώντας την επικαιρότητα γύρω από το αυτοκίνητο, παρατηρούμε ότι κάθε 5 με 7 χρόνια κάθε κατασκευαστής ρίχνει στην αγορά ένα νέο μοντέλο που αντικαθιστά ένα παλιότερο. Μέσα από τα τεστ που διαβάζουμε στα περιοδικά και τις διαφημίσεις, τονίζονται τα νέα χαρακτηριστικά του, το πόσο καλύτερο είναι σε κάθε τομέα από το μοντέλο που αντικαθιστά, τις προδιαγραφές του κλπ. Είναι όμως στην πραγματικότητα ένα νεώτερο μοντέλο αυτοκινήτου καλύτερο από αυτό που αντικαθιστά;
Ψάχνοντας στο διαδίκτυο, πιάσαμε "λαυράκι" καθώς είχαμε την τύχη να βρούμε το carsurvey.org, έναν δικτυακό τόπο όπου μπορεί κάθε κάτοχος από όλον τον κόσμο να γράψει τις εντυπώσεις του για το αυτοκίνητο που είχε ή έχει, να το αξιολογήσει και να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα της προτίμησης η όχι μελλοντικά σε αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι ένα πολύ σημαντικός δείκτης ικανοποίησης του κατόχου αλλά και μια σύνοψη του πόσο καλό ή όχι είναι ένα αυτοκίνητο.
Αυτή την απάντηση χρησιμοποιούμε κι εμείς ως μέτρο στην έρευνα μας αυτή στο carbloggergr για να αξιολογήσουμε κατά πόσο τα νεώτερα μοντέλα είναι καλύτερα από αυτά που αντικαθιστούν όσον αφορά τα δημοφιλέστερα μικρομεσαία.
Alfa Romeo
Alfa 33 / Alfa 145-146 / Alfa 147
Οι κάτοχοι της Alfa 33 απαντούν σε ποσοστό 90% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι των Alfa 145 /146 απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 75%. Το ποσοστό αυτό πέφτει στο 63% στην Alfa 147.
Θεωρούμε λοιπόν ότι η Alfa 33 με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων της ήταν το καλύτερο από τα 3 προαναφερθέντα μοντέλα.
Citroen ZX / Xsara / C4
Οι κάτοχοι της Citroen ZX απαντούν σε ποσοστό 77% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Το ποσοστό αυτό πέφτει στο 62% στην Xsara. Για την C4 το ποσοστό αυτό φτάνει το 54%.
Θεωρούμε λοιπόν ότι το Citroen ΖΧ, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων της ήταν το καλύτερα μικρομεσαίο μοντέλο της Citroen
Fiat Tipo / Brava, Bravo / Stilo
Οι κάτοχοι του Fiat Tipo απαντούν σε ποσοστό 62% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι των Fiat Brava, Bravo απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 54%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 54% στο Stilo.
Θεωρούμε λοιπόν ότι το Tipo, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν το καλύτερο μικρομεσαίο μοντέλο της Fiat
Ford Escort / Focus I / Focus II
Οι κάτοχοι της τελευταίας γενιάς του Ford Escort απαντούν σε ποσοστό 69% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 1ης γενιάς του Ford Focus απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 54%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 74% για το Focus 2ης γενιάς..
Θεωρούμε λοιπόν ότι το Focus 2ης γενιάς, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν το καλύτερο μικρομεσαίο μοντέλο της Ford. Εδώ έχουμε και την 1η περίπτωση που μοντέλο νεώτερο ικανοποιεί περισσότερο τους καταναλωτές από ότι το προγενέστερο.
Οι κάτοχοι της 5ης γενιάς του Honda Civic απαντούν σε ποσοστό 91% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 6ης γενιάς του Honda Civic απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 84%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 61% για την 7η γενιά. Για την 8η γενιά το ποσοστό ανέρχεται στο 62%
Οι κάτοχοι της τελευταίας γενιάς του Nissan Sunny απαντούν σε ποσοστό 86% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 1ης γενιάς του Nissan Almera απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 88%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 72% για την 2η γενιά..
Συμπέρασμα:
Στην συντριπτική πλειοψηφία, τα παλιότερα μοντέλα ικανοποιησαν σε μεγαλύτερο βαθμό τους κατόχους τους. Με αυτό το σκεπτικό, θεωρούμε κι εμείς ότι τα παλιότερα μοντέλα είναι κατά κανόνα καλύτερα από τα μεταγενέστερα στην μικρομεσαία κατηγορία. Λίγες είναι οι εξαιρέσεις (Ford Focus II, Opel Astra H)
Τα τρία καλύτερα μικρομεσαία των τελευταίων 20 χρόνων πάντα σύμφωνα με αυτό το σκεπτικό είναι τα
Alfa Romeo Alfa 33,
Honda Civic 5ης γενιάς
Toyota Corolla 7ης γενιάς
που άφησαν ικανοποιημένους το 90% ή και περισσότερο των κατόχων τους
Θεωρούμε λοιπόν ότι η 5η γενιά του Civic, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν τo καλύτερo μικρομεσαίo μοντέλo της Honda
Nissan Sunny / Almera I / Almera II
Οι κάτοχοι της τελευταίας γενιάς του Nissan Sunny απαντούν σε ποσοστό 86% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 1ης γενιάς του Nissan Almera απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 88%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 72% για την 2η γενιά..
Θεωρούμε λοιπόν ότι η τελευταία γενιά του Nissan Sunny και η 1η γενιά του Nissan Almera, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν τα καλύτερα μικρομεσαία μοντέλα της Nissan.
Opel Astra F / G / H
Peugeot 306 / 307
Οι κάτοχοι του Peugeot 306 απαντούν σε ποσοστό 64% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι των 307 απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 34%.
Renault 19 / Megane I / Megane II
Οι κάτοχοι του Renault 19 απαντούν σε ποσοστό 72% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 1ης γενιάς του Renault Megane απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 54%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 48% για το Megane 2ης γενιάς..
Toyota Corolla 7 / Corolla 8 / Corolla 9
Οι κάτοχοι της 7ης γενιάς του Toyota Corolla απαντούν σε ποσοστό 91% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 8ης γενιάς του Corolla απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 84%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 77% για την 9η γενιά.
VW Golf 3 / Golf 4 / Golf 5
Οι κάτοχοι της 3ης γενιάς του VW Golf απαντούν σε ποσοστό 69% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 4ης γενιάς του Golf απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 51%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 65% για την 5η γενιά.
Opel Astra F / G / H
Οι κάτοχοι της γενιάς F του Opel Astra απαντούν σε ποσοστό 73% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της γενιάς G του Astra απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 69%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 75% για την γενιά H.
Θεωρούμε λοιπόν ότι η γενιά με κωδικό Η του Astra, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν τα καλύτερα μικρομεσαία μοντέλα της Opel. Και στην περίπτωση της Opel έχουμε ένα μεταγενέστερο μοντέλο να ικανοποιεί τους κατόχους του περισσότερο από ένα προγενέστερο.
Peugeot 306 / 307
Οι κάτοχοι του Peugeot 306 απαντούν σε ποσοστό 64% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι των 307 απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 34%.
Θεωρούμε λοιπόν ότι το 306, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν το καλύτερο μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot
Renault 19 / Megane I / Megane II
Οι κάτοχοι του Renault 19 απαντούν σε ποσοστό 72% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 1ης γενιάς του Renault Megane απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 54%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 48% για το Megane 2ης γενιάς..
Θεωρούμε λοιπόν ότι τοRenault 19, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν το καλύτερο μικρομεσαίο μοντέλο της Renault.
Toyota Corolla 7 / Corolla 8 / Corolla 9
Οι κάτοχοι της 7ης γενιάς του Toyota Corolla απαντούν σε ποσοστό 91% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 8ης γενιάς του Corolla απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 84%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 77% για την 9η γενιά.
Θεωρούμε λοιπόν ότι η 7η γενιά του Corolla, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν τα καλύτερα μικρομεσαία μοντέλα της Toyota
VW Golf 3 / Golf 4 / Golf 5
Οι κάτοχοι της 3ης γενιάς του VW Golf απαντούν σε ποσοστό 69% ότι θα αγόραζαν αυτοκίνητο του ίδιου κατασκευαστή. Οι κάτοχοι της 4ης γενιάς του Golf απαντούν στο ίδιο ερώτημα σε ποσοστό 51%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 65% για την 5η γενιά.
Θεωρούμε λοιπόν ότι η 3η γενιά του Golf, με κριτήριο την ικανοποίηση των κατόχων του ήταν τα καλύτερα μικρομεσαία μοντέλα της VW
Συμπέρασμα:
Στην συντριπτική πλειοψηφία, τα παλιότερα μοντέλα ικανοποιησαν σε μεγαλύτερο βαθμό τους κατόχους τους. Με αυτό το σκεπτικό, θεωρούμε κι εμείς ότι τα παλιότερα μοντέλα είναι κατά κανόνα καλύτερα από τα μεταγενέστερα στην μικρομεσαία κατηγορία. Λίγες είναι οι εξαιρέσεις (Ford Focus II, Opel Astra H)
Τα τρία καλύτερα μικρομεσαία των τελευταίων 20 χρόνων πάντα σύμφωνα με αυτό το σκεπτικό είναι τα
Alfa Romeo Alfa 33,
Honda Civic 5ης γενιάς
Toyota Corolla 7ης γενιάς
που άφησαν ικανοποιημένους το 90% ή και περισσότερο των κατόχων τους