Πώς πέρασαν τα χρόνια.. Από τότε που νεαροί χαζεύαμε τα αυτοκίνητα της 10ετίας του '90 μέχρι σήμερα έχουν φύγει ούτε λίγο ούτε πολύ 20+ χρόνια! Τα γυαλιστερά αυτοκίνητα του τότε είναι παλιοσίδερα ή αυτοκίνητα του 1000άρικου τώρα. Πρωταγωνιστική κατηγορία ήταν και είναι τα μικρομεσαία, η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι πρότινος. Στην αρένα των πωλήσεων ρίχτηκαν πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα διεκδικώντας την προτίμηση του αγοραστή. Ποιο όμως ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία των μικρομεσαίων από τη 10ετία του '90 μέχρι σήμερα; Σ' αυτό το ερώτημα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε στο άρθρο αυτό.
Στο ταξίδι μας αυτό στο χρόνο θα για την αναζήτηση του καλύτερου μικρομεσαίου θα μας βοηθήσουν οι προσωπικές οδηγητικές μας εμπειρίες αλλά και τα τεστ των αυτοκινήτων αυτών από τον αυτοκινητιστικό τύπο και κυρίως αυτών του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.
Θα χωρίσουμε τα χρόνια αυτά σε περιόδους ανάλογα αν υπάρχει αλλαγή ή όχι στην πρώτη θέση και θα παρουσιάσουμε το αυτοκίνητο που ήταν το πιο ολοκληρωμένο την εποχή εκείνη και τα πήγαινε εξίσου καλά σε όλους τους τομείς
Περίοδος 1991-1995
Νο1: Citroen ΖΧ
Το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο την εποχή εκείνη ήταν η Citroen ZX έχοντας παράλληλα την καλύτερη οδική συμπεριφορά από τους ανταγωνιστές της
Τις επόμενες 2 θέσεις θα τις δίναμε στο Opel Astra F και η Alfa Romeo 145 / 146 χωρίς να προσδιορίσουμε ποιο είναι 2ο ή 3ο μοντέλο.
Περίοδος 1996-1998
Νο1: Fiat Bravo / Brava
Το Bravo / Brava άρχισε την καριέρα του κατακτώντας τον επίζηλο τίτλο του "Αυτοκινήτου της χρονιάς" από τον ευρωπαϊκό τύπο. Ιδιαίτερα στην έκδοση με τα 1,6 λίτρα με απόδοση 103 ίππους, είχε και πολύ καλές επιδόσεις
Τις επόμενες 2 θέσεις θα τις δίναμε στα Lancia Delta II και VW Golf III χωρίς να προσδιορίσουμε ποιο είναι 2ο ή 3ο μοντέλο. Τα μοντέλα αυτά παρόλο που παραγόταν και πριν το 1996, είχαν αδύναμους κινητήρες που δεν άφηναν περιθώριο για διακρίσεις
Περίοδος 1998-2003
Στο ταξίδι μας αυτό στο χρόνο θα για την αναζήτηση του καλύτερου μικρομεσαίου θα μας βοηθήσουν οι προσωπικές οδηγητικές μας εμπειρίες αλλά και τα τεστ των αυτοκινήτων αυτών από τον αυτοκινητιστικό τύπο και κυρίως αυτών του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ.
Θα χωρίσουμε τα χρόνια αυτά σε περιόδους ανάλογα αν υπάρχει αλλαγή ή όχι στην πρώτη θέση και θα παρουσιάσουμε το αυτοκίνητο που ήταν το πιο ολοκληρωμένο την εποχή εκείνη και τα πήγαινε εξίσου καλά σε όλους τους τομείς
Περίοδος 1991-1995
Νο1: Citroen ΖΧ
Το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο την εποχή εκείνη ήταν η Citroen ZX έχοντας παράλληλα την καλύτερη οδική συμπεριφορά από τους ανταγωνιστές της
Τις επόμενες 2 θέσεις θα τις δίναμε στο Opel Astra F και η Alfa Romeo 145 / 146 χωρίς να προσδιορίσουμε ποιο είναι 2ο ή 3ο μοντέλο.
Περίοδος 1996-1998
Νο1: Fiat Bravo / Brava
Τις επόμενες 2 θέσεις θα τις δίναμε στα Lancia Delta II και VW Golf III χωρίς να προσδιορίσουμε ποιο είναι 2ο ή 3ο μοντέλο. Τα μοντέλα αυτά παρόλο που παραγόταν και πριν το 1996, είχαν αδύναμους κινητήρες που δεν άφηναν περιθώριο για διακρίσεις
Περίοδος 1998-2003
Την περίοδο αυτή, θα ορίσουμε 2 αυτοκίνητα: Ένα για την κατηγορία κινητήρα των 1,4 λίτρων και ένα για των 1,6 λίτρων
1,4 λίτρα: Opel Astra G
To Astra της 2ης γενιάς με τον δυνατό κινητήρα των 90 ίππων στα 1,4 λίτρα, δεν αφήνει περιθώρια στους ανταγωνιστές. Γρήγορο και πλήρες από κάθε άποψη, έγινε best seller στην πατρίδα μας.
1,6 λίτρα: Ford Focus I
Το Focus εντυπωσίασε τόσο σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, όσο και σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και κέρδισε το 1999 τον τίτλο του "Αυτοκινήτου της χρονιάς". Εκτός από του 2 παραπάνω τομείς, το Focus ήταν πολύ καλό σε όποιον τομέα και αν συγκρινόταν. Στα 1,6 λίτρα ο κινητήρας του απέδιδε 100 ίππους, στα 1,4 λίτρα όμως η απόδοση ήταν στους 75 ίππους γεγονός που το καθιστούσε αργό αυτοκίνητο για την κατηγορία του.
Τις επόμενη θέση (τα πρώτα δύο ήδη τα αναφέραμε) ανεξαρτήτως κυβικών θα τη δίναμε στο Seat Leon I
Περίοδος 2004-2005
VW Golf V
Περίοδος 2005-2008
Ford Focus II
Περίοδος 2008-2013
VW Golf VI
Το Golf της 6ης γενιάς μολονότι ήταν στην ουσία ένα facelift της 5ης, έκανε κίνηση ματ στην κατηγορία με την χρήση των κινητήρων turbo που πετύχαιναν πολύ καλές αποδόσεις από μικρό κυθβισμό και παράλληλα πολύ καλή οικονομία στο καύσιμο. Πολύ καλό επίσης σε όλους τους υπόλοιπους τομείς αν εξαιρέσουμε κάποια θέματα αξιοπιστίας (προβληματική καδένα, μεγάλη κατανάλωση λαδιού)
Στις επόμενες θέσεις θα τις δίναμε στα Alfa Romeo Giulietta και Toyota Auris
Ποιο είναι το καλύτερο μικρομεσαίο που παράγεται σήμερα; Ομολογούμε ότι δεν έχουμε κατασταλάξει που να δώσουμε το χρίσμα. Πολλά είναι τα αξιόλογα αυτοκίνητα και ο αγώνας είναι αδυσώπητος. Μέχρι την επόμενη ενημέρωση, μείνετε συντονισμένοι!
VW Golf V
Η 5η γενιά του Golf συγκέντρωνε όλα τα στοιχεία που την έκαναν να πάρει το σκήπτρο του καλύτερου μικρομεσαίου την περίοδο που αναφέρουμε
Τις επόμενες 2 θέσεις θα τις δίναμε στα Ford Focus I και Peugeot 307 χωρίς να προσδιορίσουμε ποιο είναι 2ο ή 3ο μοντέλο. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι το 307 βγήκε ένα αυτοκίνητο με πολύ κακή αξιοπιστία. Παρόλα αυτά στους υπόλοιπου τομείς ήταν πολύ αξιόλογο.Περίοδος 2005-2008
Ford Focus II
To Focus της δεύτερης γενιάς είχε τα ατού της 1ης (οδική συμπεριφορά) συν τους χώρους και τους δυνατούς κινητήρες (στα 1,6 λίτρα) για να να πάρει τα σκήπτρα της εν λόγω περιόδου
Τις επόμενες 2 θέσεις θα τις δίναμε στα VW Golf 5 και Kia Cee'd (παρουσιάστηκε 2007) χωρίς να προσδιορίσουμε ποιο είναι 2ο ή 3ο μοντέλο.Περίοδος 2008-2013
VW Golf VI
Το Golf της 6ης γενιάς μολονότι ήταν στην ουσία ένα facelift της 5ης, έκανε κίνηση ματ στην κατηγορία με την χρήση των κινητήρων turbo που πετύχαιναν πολύ καλές αποδόσεις από μικρό κυθβισμό και παράλληλα πολύ καλή οικονομία στο καύσιμο. Πολύ καλό επίσης σε όλους τους υπόλοιπους τομείς αν εξαιρέσουμε κάποια θέματα αξιοπιστίας (προβληματική καδένα, μεγάλη κατανάλωση λαδιού)
Στις επόμενες θέσεις θα τις δίναμε στα Alfa Romeo Giulietta και Toyota Auris
Ποιο είναι το καλύτερο μικρομεσαίο που παράγεται σήμερα; Ομολογούμε ότι δεν έχουμε κατασταλάξει που να δώσουμε το χρίσμα. Πολλά είναι τα αξιόλογα αυτοκίνητα και ο αγώνας είναι αδυσώπητος. Μέχρι την επόμενη ενημέρωση, μείνετε συντονισμένοι!