Τα αυτοκίνητα που έχουν δημιουργήσει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σε περίοδο κρίσης: Μέρος 3o

Στο 3ο μέρος του αφιερώματος μας (το 1ο μέρος εδώ, το δεύτερο εδώ) θα μιλήσουμε για τα αυτοκίνητα και την ιστορία τους που έχουν δημιουργήσει οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σε περίοδο κρίσης την 10ετία του '00 μέχρι σήμερα.



Fiat Grande Punto


Το έτος 2005 ήταν για την Fiat πολύ δύσκολο.Η παρουσία της εταιρίας στην Formula 1 ήταν υποτονική και οι αρνητικές επιπτώσεις πάρα πολλές μετά το πρόσφατο διαζύγιο της Fiat με τον πολυεθνικό κολοσσό που ακούει στο όνομα General Motors. Μάλιστα, στη δύσκολη αυτή συγκυρία, ήρθε να προστεθεί την τελευταία περίοδο και η οικονομική κρίση της ιταλικής εταιρείας, κυρίως σε επίπεδο επενδύσεων, στοιχείο που επέτεινε την παραπάνω κατάσταση, αναστέλλοντας προσωρινά τα σχέδια του πάλαι ποτέ κραταιού γκρούπο.
Την παραπάνω κατάσταση κλήθηκε να ανατρέψει το νέο Fiat Grante Punto που προέκυψε από τη συνεργασία των Fiat και General Motors. Με αμάξωμα μήκους λίγο περισσότερο από 4 μέτρα , σχεδιασμό από τον ιδιοφυή Giugaro που θυμίζει από μπροστά..Maserati, και δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες diesel, το Grante Punto έγινε κατευθείαν best seller στην ευρωπαϊκή αγορά. Οι πωλήσεις όμως δεν περιορίστηκαν στην Ευρώπη μόνο. Το αυτοκίνητο πουλήθηκε με επιτυχία επίσης στην Αυστραλία και Νότιο Αμερική.
Μετά από 2 φρεσκαρίσματα το μοντέλο παράγεται ακόμη και σήμερα και δείχνει από άποψη σχεδιασμού και τεχνολογίας ακόμη επίκαιρο.

Opel Insignia


Στα μέσα της 10ετίας του '00, ο κολοσσός που ακούει στο όνομα General Motors, η θυγατρική εταιρία της Opel, περνούσε την πιο κρίσιμη καμπή της ιστορίας της φτάνοντας στο χείλος της χρεωκοπίας.  Το κλείσιμο εργοστασίων της εταιρίας ανά τον κόσμο, η απόλυση προσωπικού και η πώληση περιουσιακών της στοιχείων δεν φαινόταν να έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Στην Opel το μέλλον επίσης ήταν αβέβαιο καθώς η μητρική GM έβλεπε ακόμη και το ενδεχόμενο της κατάργησης της μάρκας.
Η όλη κατάσταση έκανε τους ανθρώπους της εταιρίας να δουλέψουν για πολύ καιρό υπερωρίες για να ανανεώσουν την γκάμα των μοντέλων της, να αυξήσουν τις πωλήσεις και να αλλάξουν την ρότα της εταιρίας.
Το Opel Insignia ήταν ο πρώτος καρπός της σκληρής δουλειάς των ανθρώπων της Opel, ένα αυτοκίνητο που βρισκόταν πολύ μπροστά σε όλα τα επίπεδα σε σύγκριση με το Vectra που αντικαθιστούσε. Σχεδισμός που σαγηνεύει το μάτι, ποιότητα, τεχνολογικές πρωτοπορίες, οδική συμπεριφορά και μια μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου ήταν οι άσοι κάτω από το μανίκι του Insignia.
Το αυτοκίνητο έτυχε θερμής αυποδοχής τόσο από τον αυτοκινητιστικό τύπο, όσο και από το αγοραστικί κοινο. Το 2009 κέρδισε τον επίζηλο τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς από τον ευρωπαϊκό τύπο. Στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuronCap πέτυχε την ανώτατη βαθμολογία των 5 αστέρων. Το 2011 βραβεύθηκε από τον Γερμανικό οργανιμό Dekra ως το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο στην κατηγορία του.
Το Insignia μαζί με το Astra κατάφεραν να ανατρέψουν το αρνητικό κλίμα για την Opel και βοήθησαν την GM να διαφύγει (έστω και προσωρινά) την χρεωκοπία.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...