Μυστικά projects αυτοκινήτων που δεν παράχθηκαν ποτέ

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν πλάνα για να βγάλουν στην παραγωγή μοντέλα αυτοκινήτων τα οποία ναυάγησαν κατά τη διάρκεια εξέλιξης τους για διάφορους λόγους. Και δεν μιλάμε για τα πρωτότυπα που έχουν παρουσιαστεί σε διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου και δεν παράχθηκαν, αλλά για εντελώς άγνωστα μοντέλα που εξελισσόταν με απόλυτη μυστικότητα! Στο άρθρο αυτό στο carblogger.gr θα δούμε μερικά από τα σημαντικότερα μυστικά μοντέλα δεν έφτασαν ποτέ στη γραμμή παραγωγής


Citroen Project E


To 1980, το γραφείο σχεδιασμού της Citroen, εργάστηκε πάνω στον αντικαταστάτη της CX με βάση το σασί της υπάρχουσας CX. Οι εργασίες αυτές άρχισαν χωρίς την έγκριση της μητρικής εταιρίας Peugeot που είχε ήδη εξαγοράσει τη Citroen και είχε δώσει την εντολή ότι η CX θα ήταν η τελευταία "ιδιόμορφη" Citroen. Έτσι το πρωτότυπο που κατασκευάστηκε στα πλαίσια του project e καταστράφηκε και το project e εγκαταλήφθηκε. 

Porsche 989


Οι αυξανόμενες πωλήσεις της Porsche 928 στα μέσα της δεκαετίας του '80, ώθησαν την Porsche στο σχεδιασμό ενός ακόμη μεγάλου σπορ αυτοκινήτου αυτή τη φορά τετράπορτου, πολύ πριν την εμφάνιση της Porsche Panamera στην παραγωγή το 2009. To ονομάστηκε 989 και προοριζόταν να ανταγωνιστεί τις μεγάλες BMW και Mercedes της εποχής. Το 1991 που ο αρχισχεδιαστής του project εγκατέλειψε την Porsche και οι πωλήσεις της 928 μειώνονταν, η παραγωγή της 989 θεωρήθηκε μεγάλο ρίσκο από την Porsche και το project εγκαταλήφθηκε.

Mercedes 190 Stadtwagen




Πολύ πριν το ντεμπούτο της A-Class το 1997, τα στελέχη της Mercedes σκεφτόταν ένα μοντέλο της εταιρίας στην κατηγορία των σούπερμίνι. Μια κόμπακτ εκδοχή της 190 ήταν γι αυτούς μια καλή λύση στις αρχές της δεκαετίας του '80. Το project ανατέθηκε σε μια ομάδα μηχανικών μέσα στην εταιρία, ωστόσο στην υλοποίηση αυτή δεν προχώρησε καθώς το αυτοκίνητο είχε μεγάλο κινητήρα 2 λίτρων και πολύ μικρούς χώρους σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.

Rover 55


Στα μέσα της δεκαετίας του '90, η Rover υπό την σκεπή της BMW σχεδίαζε τον αντικαταστάτη της σειράς 45, ενός μοντέλου που βασιζόταν σε πλατφόρμα της Honda. Προοριζόταν μάλιστα να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα της premium μεσαίας κατηγορίας όπως τα Audi A4 και BMW σειράς 3. Ωστόσο το 1999 αποφασίστηκε από την BMW το σταμάτημα της εξέλιξης του Rover 55 και αποφασίστηκε η εξέλιξη ενός μικρότερου μοντέου για τη Rover, κάτι που δεν έγινε επίσης ποτέ.

Smart ForMore


To Smart Formore ήταν προγραμματισμένο να κάνει το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2005, ωστόσο η πρεμιέρα του ακυρώθηκε όταν η Mercedes αποφάσισε να σταματήσει το σύνολο του προγράμματος Smart SUV.

Renault 2



To Renault 2 σχεδιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του '70 και προοριζόταν να αντικαταστήσει το Renault 4. Είχε μικρές διαστάσεις, κινητήρα 750cc και πλαστικό αμάξωμα. Το κόστος του όμως με το πλαστικό αμάξωμα θα ήταν μεγάλο και μάλλον γι' αυτό δεν βγήκε στην παραγωγή ποτέ.

Renault 14 coupe


To 1975 η Renault μαζί με την εξέλιξη του 14 που ήταν προγραμματισμένο να λανσαριστεί το 1976, εξέλισσε και μια κουπέ εκδοχή του σε συνεργασία με την Ligier ενός κατασκευαστή με συμμετοχή στη Formula 1. Το 14 κουπέ δεν προχώρησε ποτέ στην παραγωγή. Μερικά χρόνια μετά η Renault έβγαλε στην παραγωγή το Fuego, ένα πολύ πετυχημένο κουπέ βασισμένο στην πλατφόρμα του Renault 18.

Renault Allure


Στις αρχές της δεκαετίαε του '80 η Renault και η θυγατρικής της στις ΗΠΑ AMC άρχισαν την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου μεσαίας κατηγορίας με τον κωδικό Project x68. Το αυτοκίνητο βγήκε στην παραγωγή με το πονομα Eagle Premier. Η δίθυρη του εκδοχή θα είχε το όνομα Allure με το σήμα της Renault. Όταν όμως η Chrysler εξαγόρασε την AMC έκρινε ότι δεν ήταν απαραίτητο να διευρύνει την γκάμα των μοντέλων της οπότε το Allure δεν παράχθηκε ποτέ.

Peugeot 106 spider


Το πανέμορφο πρωτότυπο που εικονίζεται ακούει στο όνομα Peugeot 106 spider και προέκυψε από τη συνεργασία της Peugeot με την Heuliez, μιας εταιρίας που ειδικευόταν στην κατασκευή κάμπριο αμαξωμάτων γύρω στις αρχές της δεκαετίας του '90. Η ιδιαιτερότητα του project αυτού ήταν ότι διέθετε αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή. Παρόλο που το 106 spider δεν παράχθηκε ποτέ, η τεχνογνωσία που κερδίθηκε από το εγχείρημα χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του Peugeot 206CC.

Volkswagen Project EA 266


Στα τέλη της δεκαετίας του '60, η Volkwagen εργαζόταν πάνω στην εξέλιξη του αντικαταστάτη του θρυλικού Σκαραβαίου. Είχε τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω που μάλιστα είχε σχεδιαστεί σε συνεργασία με την Porsche! Ωστόσο το μοντέλο θα είχε υψηλό κόστος κατασκευής, κάτι που δεν θα έφερνε σημαντικά κέρδη στην εταιρία. Επιπρόσθετα υπήρχαν και κάποια προβλήματα αξιοπιστίας. Τα παραπάνω αποτέλεσαν τροχοπέδι στην παραγωγή του EA 266.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...