Subaru XT: Ένα αυτοκίνητο του 1985 από..το μέλλον!

Κατά καιρούς, έχουν εμφανιστεί αυτοκίνητα που ήταν πολύ προχωρημένα τεχνολογικά και σχεδιαστικά για την εποχή που έχουν παρουσιαστεί. Ένα από αυτά είναι και το καινοτόμο Subaru XT που 30 χρόνια πριν ενσωμάτωνε ένα σύνολο από εντυπωσιακά ακόμη και με τα σημερινά κριτήρια χαρακτηριστικά!

Από την πρώτη μέρα παρουσίασης του το 1985 το XT εντυπωσίασε με το μοντέρνο και σφηνοειδές σχήμα του κα΄τι που έγινε εφικτό λόγω του επίπεδου Boxer κινητήρα κάτω από το καπό του.
Εκτεταμένες δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα πραγματοποιήθηκαν για να μειωθεί η αντίσταση στον αέρα. Χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και «τύπου αεροσκάφους" λαβές θυρών οι οποίες ήταν εντελώς στο ίδιο επίπεδο με το εξωτερικό της πόρτας. Ο μοναδικός υαλοκαθαριστήρας είχε επίσης ειδικό σχεδιασμό για μειωμένη αντίσταση στον αέρα. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η επίτευξη αεροδυναμικού συντελεστή 0.29, τιμή που ακόμη και σήμερα θεωρείται πολύ καλή για επιβατικό αυτοκίνητο. Λόγω της πολύ καλής ςεροδυναμικής του, απουσίαζαν παντελώς οι αεροδυναμικοί θόρυβοι κάτι που το έκανε εξαιρετικά αθόρυβο στο ταξίδι και παράλληλα πρόσφερε πολύ καλή οικονομία σε καύσιμο.
Τα πρωτοποριακά στοιχεία όμως του Subaru XT δεν τελειώνουν εδώ.

  • Το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με πνευματική ανάρτηση (όπως οι μεγάλες Citroen) και υπήρχε δυνατότητα να αυξομειώνεται η απόσταση από το έδαφος.
  • Ένα άλλο επαναστατικό χαρακτηριστικό για επιβατικό αυτοκίνητο ήταν η επιλεκτική τετρακίνηση που ενεργοποιόταν από έναν διακόπτη πάνω στο μοχλό ταχυτήτων.
  • Η λειτουργία του κινητήρα σε συνδυασμό με τη μετάδοση ελεγχόταν ενιαία και ηλεκτρονικά από έναν υπολογιστή.
  • Το αυτοκίνητο διέθετε επίσης τη λειτουργία hill holder και στις χειροκίνητες εκδόσεις τη δυνατότητα δηλαδή να μην πηγαίνει προς τα πίσω το αυτοκίνητο όταν ξεκινά σε ανηφόρα.
  • Ο πίνακας οργάνων του επίσης δεν είχε καμία σχέση με τα αυτοκίνητα της εποχής του καθώς η σχεδίαση του ήταν επηρεασμένη από πολεμικά αεροσκάφη.
  • Το τιμόνι είχε ίσως για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής ηλεκρουδραυλική υποβοήθηση που μεταβάλλονταν ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου.





Ο πίνακας οργάνων είχε τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
  • Οι ακτίνες του τιμονιού σχηματίζουν μεταξύ τους ορθή γωνία. 
  • Ο πίνακας οργάνων θυμίζει ηλεκτρονικό παιχνίδι. 
  • Το χειρόφρενο ακινητοποιούσε τους μπροστινούς τροχούς. 
  • Όλα τα χειριστήρια γύρω από το τιμόνι βρίσκονται σε δυο παραλληλεπίπεδα αριστερά και δεξιά του τιμονιού.
  • Τα μοντέλα με τον turbo κινητήρα είχαν έναν πίνακα οργάνων που είχε ένα είδος τεχνητού ορίζοντα με οπίσθιο φωτισμό πορτοκαλί υγρών κρυστάλλων με τις ενδείξεις του ταχύμετρου, δείκτη πίεσης turbo, δείκτη θερμοκρασίας και καυσίμου σαν τρισδιάστατα γραφήματα!
Τα αυτοκίνητο διέθετε επίσης υπολογιστή ταξιδιού και τμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος που μετακινούνταν μαζί με τον πίνακα οργάνων.

Το Subaru XT παράχθηκε από το 1985 ως το 1991 χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία σε απόλυτους αριθμούς πωλήσεων.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...