Προσιτά αυτοκίνητα με κινητήρα στο κέντρο!

Η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο του αμαξώματος γίνεται για να επιτευχθεί η ιδανική κατανομή βάρους 50-50 στους εμπρός και πίσω τροχούς και κατά συνέπεια η βέλτιστη οδική συμπεριφορά. Έτσι, είναι η πιο συχνή επιλογή στους κατασκευαστές supercars. Υπάρχουν (ή καλύτερα υπήρξαν) όμως και προσιτά κεντρομήχανα αυτοκίνητα. Ποιά είναι αυτά;


Τα προσιτά αυτοκίνητα με κινητήρα στο κέντρο έχουν σχεδόν εκλείψει. Αυτό που τα κάνει μοναδικά είναι ότι δίνουν τη δυνατότητα σ' αυτόν που δεν μπορεί να αγοράσει ένα supercar να γευτεί την απόλυτη οδική συμπεριφορά χωρίς συμβιβασμούς. Στο άρθρο αυτό μέσα στο carblogger.gr παρουσιάζουμε όλα τα προσιτά (ή σχετικά προσιτά) αυτοκίνητα με κινητήρα στο κέντρο που κυκλοφόρησαν τις τελευταίες δεκαετίες.

Fiat X1/9 (1972-89)


Το Fiat X1/9 είναι ένα ενδιαφέρον κεντρομήχανο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 1972 και η παραγωγή του τερματίστηκε το 1989. Εκτός από όμορφα αμάξωμα το X1/9 είχε πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλά και το χαρακτηριστικό ότι με μια κίνηση γινόταν targa. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου δεν ήταν αναμενόμενες της εμφάνισης του καθώς οι μικροί κινητήρες των 1,3 λίτρων και αργότερα των 1,5 λίτρων δεν του έδιναν κάτι ξεχωριστό. Λόγω της εμπορικής του επιτυχίας, υπάρχουν ακόμη και σήμερα κάποια αυτοκίνητα ως μεταχειρισμένα στην αγορά.

Honda Beat (1991-96)


To Beat ήταν ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο 660 κυβικών εκατοστών με αμάξωμα σχεδιασμένο από τον οίκο Pinifarina που κυκλοφόρησε περισσότερο στην Ιαπωνία έχοντας περιορισμένη διάθεση αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Παρόλη την χαμηλή ισχύ του κινητήρα του (64 ίπποι) το Beat όπως και το Suzuki Capuccino (βλ. παρακάτω) μπορούσε να κινηθεί αξιοπρεπώς λόγω του μικρού βάρους του (750 κιλά).


Lotus Elise (1996-)



Η Elise είναι ένα αυτοκίνητο που παράγεται και σήμερα και είναι μαζί με την Alfa Romeo 4C τα μοναδικά μικρά κεντρομήχανα στις μέρες μας. Παράγεται από το 1996 και αριθμεί δύο γενιές.  Η δεύτερη γενιά παράγεται από το έτος 2000. Η Elise ενσάρκωσε τη φιλοσοφία της Lotus για σπορ αυτοκίνητα χαμηλού βάρους. Η πρώτη γενιά διέθετε κινητήρα 1,8 λίτρων ενώ η δεύτερη διατίθεται και με κινητήρα 1,6 λίτρων

Matra Murena (1980-83)



Να κι ένας εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής. Το Murena εντυπωσίασε με το σχήμα του κάπου στις αρχές τις δεκαετίας του '80 αλλά και με την εσωτερική του διαρρύθμιση καθώς είχε 3 θέσεις μπροστά. Η οδική συμπεριφορά του ήταν πολύ καλή. Ήταν επίσης το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που είχε γαλβανισμένο αμάξωμα. Οι κινητήρες άρχιζαν από τα 1,6 λίτρα και οι κορυφαίες εκδόσεις φορούσαν κινητήρα 2,2 λίτρων.

MG MGF




Το TF είναι ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα της MG και μια προσπάθεια αναβίωσης της παραδοσης των βρετανικών προσιτων σπορ αυτοκινήτων.  Παράχθηκε μεταξύ 1995-05 και λόγω της μη παρουσίας του κατασκευαστή στην ελληνική αγορά σήμερα, έχει ιδιαίτερα χαμηλές τιμές σαν μεταχειρισμένο. Φοράει κινητήρες 1,6 και 1,8 λίτρων.

Pontiac Fiero (1983-88)



Το Fiero παράχθηκε σπό την αμερικάνικη Pontiac μεταξύ 1983-88 και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που παράχθηκε στις ΗΠΑ με κινητήρα στο κέντρο. Μπορεί με τα ευρωπαϊκά δεδομένα οι κινητήρες (2,5 και 2,8 λίτρων) να θεωρούνταν μεγάλου κυβισμού, με τα αμερικάνικα πρότυπα όμως ήταν μικροί. Οι επιδόσεις του στις βασικές του εκδόσεις δεν ήταν αυτές που θα περίμενε κανείς από ένα σπορ αυτοκίνητο, ωστόσο το κράτημα του ήταν πολύ καλό σε όλες τις περιπτώσεις. Λόγω της καταγωγής του, δεν υπάρχουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά.

Suzuki Capuccino (1991-97)


To Capuccino ήταν ένα πολύ μικρό αυτοκίνητο με κινητήρα στο κέντρο 660 κυβικών εκατοστών που κυκλοφόρησε περισσότερο στην Ιαπωνία έχοντας περιορισμένη διάθεση αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Παρόλη την χαμηλή ισχύ του κινητήρα του (64 ίπποι) το Capuccino μπορούσε να κινηθεί αξιοπρεπώς λόγω του μικρού βάρους του (750 κιλά).

Toyota MR2 (1984-07)



Το MR2 ήταν το μικρό κεντρομήχανο της Toyota που παράχθηκε σε τρεις διαφορετικές γενιές. Η πρώτη μεταξύ 1984-89, η δεύτερη μεταξύ 1989-99 και η τρίτη που είχχε και ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας μεταξύ 1999-07. Το MR2 ήταν ένα ιδιαίτερα ικανό αυτοκίνητο στο δρόμο τόσο από άποψη επιδόσεων όσο και από οδική συμπεριφορά. Ειδικότερα η 3η γενιά του εξοπλιζόταν με έναν κινητήρα 1,8 λίτρων και 140 ίππων που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αμαξώματος, έδινε στο αυτοκίνητο πολύ καλές επιδόσεις. Στην αγορά υπάρχει μεγάλος αριθμός μεταχειρισμένων MR2 3ης γενιάς, κάτι που επιδρά θετικά στο κόστος κτήσης του. Στην εικόνα το MR2 της 3ης γενιάς.

Εδώ θα συμπληρώσουμε ότι υπάρχουν και κάποιες ειδικές κατασκευές όπως το Clio V6 Renault Sport και παλιότερα το Renault 5 Turbo με κινητήρα στο κέντρο.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...