Lancia Flavia Supersport Zagato 1967: Σχεδιάζοντας το σχήμα των αυτοκινήτων 30 χρόνων μετά

Πολλά αυτοκίνητα μας αρέσουν, λίγα όμως από αυτά μας έχουν εντυπωσιάσει σε σχέση με το πόσο μπροστά από την εποχή τους ήταν. Ένα από αυτά είναι και η Lancia Flavia Supersport Zagato. Αν δεν γράφαμε την ημερομηνία δημιουργίας του, χαλαρά θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητοτης δεκαετίας του '90. Και όμως δημιουργήθηκε το 1967..

Το 1967, όλα σχεδον τα αυτοκίνητα (εξαιρουμενων των supercars), είχαν παρμπρίζ με ελάχιστη κλίση σε σχέση με το καπώ της μηχανής, είχαν στρογγυλούς προβολείς, επίπεδη οροφή με τεράστιες υδροροές, τα παράθυρα τους γεμάτα από νίκελ. Την εποχη εκεινη η Lancia Flavia Supersport Zagato ξεχώριsε σαν τη μύγα μες το γάλα. Ήταν το αυτοκίνητο που δημιουργησε ο ιταλός κατασκευαστής αμαξωμάτων Zagato.
Στα πλαίσια της διεύρυνσης της γκάμας της Lancia στο τέλος της δεκαετίας του '60, η εταιρία ανέθεσε στον ιταλικό σχεδιαστικό οίκο Zagato τη δημιουργία μιας super sport έκδοσης της Fulvia. Το πρωτοτυπο αυτοκινητο παρουσιαστηκε στο σαλονι του Τορινο το 1967. Δυστυχώς όμως στο μεταξύ η Lancia εξαγοράστηκε από την Fiat οπότε τερματίστηκαν και τα σχέδια της παραγωγής της Flavia Supersport Zagato, οπότε παρέμεινε για πάντα ένα πρωτότυπο.


Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από κάθε γωνία, εντυπωσιαστήκαμε αρχικά από τη μεγάλη κλίση αλλά και το σχήμα του μπροστινού παρμπρίζ, το οποίο έχει καμπυλότητα όχι μόνο οριζόντια αλλά και κατακόρυφα. Η καμπυλότητα αυτή συνεχίζει και στο πάνω μέρος του αυτοκινήτου δίνοντας μια σύγχρονη όψη. Ένα άλλο εντυπωσιακό σημείο είναι το χαμηλό ρύγχος και τα τετράγωνα φώτα του αυτοκινήτου, τα οποία ήταν αρκετά μικρού μεγέθους για τα μέτρα της εποχής. Παρατηρώντας τους τροχούς, βλέπουμε ότι έχουν ένα αεροδυναμικό κάλλυμα, κάτι που είδαμε πρώτη φορά σε αυτοκίνητα της δεκαετίας του '80. Οι προφυλακτήρες του αυτοκινήτου είναι μικρής έκτασης και δένουν αρμονικά με το υπόλοιπο αμάξωμα. Το νίκελ απουσιάζει από τα πλευρικά παράθυρα και στις κολώνες των θωρών χρησιμοποιήθηκε μαύρο πλαστικό. Ακόμα και τα χερούλια στις πόρτες είναι μοντέρνα σχεδιασμένα.



Το μόνο χαρακτηριστικό που δεν συνάδει με την εικόνα ενός σύγχρονου αυτοκινήτου είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα που μοιάζουν με αυτά των αυτοκινήτων της εποχής του '60.
Μια σύγκριση μεταξύ της μορφής της Flavia supersport Zagato και της Lancia Delta της δεύτερης γενιάς της δεκαετίας του '90, μπορεί να μας δείξει ποσα πολλά στοιχεία της πρώτης ενσωμάτωσε ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και κυκλοφόρησε 25 χρόνια μετά!


H carrozzeria zagato είναι ένας από τους ελάχιστους ειδικούς κατασκευαστές αμαξωμάτων που επιβιώνει και στις μέρες μας κατασκευάζοντας αυτοκίνητα που έχουν ως βάση σπορ εμπορικά μοντέλα κατασκευαστών όπως η Alfa Romeo, Aston Martin κλπ


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...