Το πρώτο Mini που παράχθηκε από την British Motor Corporation και σχεδιάστηκε από τον Sir Alc Isogonis, θεωρείται στην ιστορία της αυτοκίνησης ότι θεμελίωσε το μικρό αυτοκίνητο πόλης, όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Ωστόσο "παρά τρίχα" η Volkwagen θα είχε παρουσιάσει το δικό της μικρό αυτοκίνητο πόλης λίγα χρόνια πριν τη δημιουργία του Isigonis!
Η Volkswagen άρχισε να πειραματίζεται με την ιδέα ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης τοποθετημένο ένα σκαλί κάτω από τον Σκαραβαίο το 1953. Εκείνη την εποχή, οι πωλήσεις του ήταν χαμηλά κΙ στην καλύτερη περίπτωση έδειχναν μερικά σημάδια βελτίωσης. Για το λόγο αυτόν, οι μηχανικοί ήθελαν να εισαγάγει ένα μικρότερο και πιο προσιτό μοντέλο για για να βοηθηθεί η εταιρεία να κερδίσει επιτέλους κάτι από το χαμένο έδαφος. Στα χαρτιά, το αυτοκίνητο ήταν φιλόδοξο. Ήταν το πρώτο μικρό αυτοκίνητο από την Volkswagen, και το πρώτο πρωτότυπο σχεδιασμένο χωρίς καμιά βοήθεια από την Porsche. Με επικεφαλής τον Gustav Mayer, η εξέλιξη του πρωτότυπου με κωδικό EA-48 ξεκίνησε επίσημα τον Οκτώβριο του 1953.
Το μοντέλο EA-48 είχε αυτοφερόμενο πλαίσιο, εμπρός τοποθετημένο κινητήρα, κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και εμπρός ανάρτηση τύπου McPherson. Τα χαρακτηριστικά αυτά ήταν επαναστατικά για εκείνη την εποχή σε μοντέλο παραγωγής και έδιναν στο αυτοκίνητο ευρυχωρία για τους επιβάτες και αποσκευές ίδια με αυτήν του σκαραβαίου παρόλο που ήταν πολύ μικρότερο στις διαστάσεις!
Ο κινητήρας του πρωτοτύπου προερχόταν από αυτόν το σκαραβαίου κομμένο στο μισό. Με άλλα λόγια ήταν δικύλινδρος αερόψυκτος 600 κυβικών και ισχύος 18 ίππων στις 3500 στροφές, δίνοντας τελική στο αυτοκίνητο 97 χλμ / ώρα. Η κίνηση όπως είπαμε μεταφερόταν στους εμπρός τροχούς μέσω ενός τετρατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων σύμφωνα με τις πηγές που βρήκαμε εδώ στο carblogger.gr.
H Volkswagen άρχισε τις πρώτες δοκιμές στους δημόσιους δρόμους το 1954. Ενώ η οδική του συμπεριφορά χαρακτηριζόταν σπόρτιφ, ο κινητήρας δεν ήταν το ίδιο ικανοποιητικός, Είχε τραχιά λειτουργία και αντιμετώπιζε προβλήματα υπερθέρμανσης.
Τελικά, παρόλο που το αυτοκίνητο έφτασε σε προχωρημένο στάδιο δοκιμών, η ατολμία της Volkswagean αλλά και κάποιες άλλες συγκυρίες απέτρεψαν την εταιρία να δώσει το πράσινο φως για την παραγωγή του EA-48 ωστέ να γραφτεί για την ίδια η ιστορία της παρουσίασης του πρώτου μίνι αυτοκίνητου πόλης, όπως το γνωρίζουμε σήμερα.
Πηγή:
www.hemmings.com