Η συναρπαστική ιστορία δημιουργίας του Opel Tigra πρώτης γενιάς!

Ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα παραγωγής που προέκυψαν με ελάχιστες μεταβολές από εκθεσιακά πρωτότυπα ήταν το Opel Tigra της πρώτης γενιάς. Την πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία σχεδιασμού του από το χαρτί μέχρι την πραγματικότητα θα δούμε στο άρθρο αυτό!

Στις αρχές της δεκαετίας του '90, οι ιάπωνες κατασκευαστές είχαν μπει δυναμικά στην αγορά παρουσιάζοντας ενδιαφέροντα μικρά κουπέ αυτοκίνητα όπως το Nissan 100NX και το Mazda MX-3. Η Opel αποφάσισε να παρουσιάσει τη δική της πρόταση στο χώρο των μικρών κουπέ και έτσι γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία του Opel Tigra.

Ο σχεδιασμός του Opel Tigra ξεκίνησε το 1992 στο International Tecnical Design Center (ITDC) από μια ομάδα νεαρών σχεδιαστών υπό την ηγεσία του Hideo Kodama, και του διευθύνοντα του κέντρου Friedhelm Engler, σύμφωνα με τις πηγές μας στο carblogger.gr σε συνεργασία με τη σελίδα CarDesignArchives. Η ομάδα δούλεψε πάνω σε δυο projects: Στα Tigra Roadster και Tigra Coupe τα οποία βασιζόταν στην πλατφόρμα του Opel Corsa της 2ης γενιάς.


Μετά των σχεδιασμό διάφορων πρωτοτύπων, 6 από αυτά κατασκευάστηκαν σε κλίμακα 1:3. Κάποια από τα πρωτότυπα αυτά εικονίζονται παρακάτω.


Ανάμεσα στα 6 πρωτότυπα, 2 επιλέχθηκαν να κατασκευαστούν σε φυσικό μέγεθος (βλέπε κάτω εικόνα) μεταξύ των οποίων το ένα ήταν η πρόταση του νεαρού Αμερικανού Frank Saucedo του οποίου έμπνευση ήταν και η ιδιόρρυθμη διαμόρφωση της πλευρικής κολώνας του πρωτοτύπου που τελικά προκρίθηκε.


Το τελικό πρωτότυπο που προκρίθηκε φτιάχτηκε από μέταλλο πάνω σε ένα παλιό σασί του Opel Corsa και είχε αφαιρούμενη οροφή ώστε να μπορεί να γίνει επίδειξη στη διοίκηση της Opel τόσο η κουπέ, όσο και η κάμπριο εκδοχή. Το πρωτότυπο προκάλεσε θετική αίσθηση και αποφασίστηκε η κατασκευή του ως εκθεσιακό πρωτότυπο που θα παρουσιαζόταν στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 1993.

Το Tigra παρουσιάστηκε ως καθαρά εκθεσιακό πρωτότυπο τελικά στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 1993 στην ροουντστερ και στην κουπέ εκδοχή του (βλέπε κάτω εικόνα). Τα δυο πρωτότυπα είχαν τόσο μεγάλη απήχηση, που η Opel αποφάσισε να τα βγάλει στην παραγωγή to συντομότερο με ελάχιστες αλλαγές το 1993 το κουπέ και το 1995 το ρόουντστερ. Τελικά, αποφασίστηκε μόνο η παραγωγή του κουπέ λόγω περιορισμένου εύρους αγοραστικού κοινού για το ρόουντστερ.


Τελικά το Tigra παρουσιάστηκε στην κουπέ εκδοχή του το 1993 και είχε μεγάλη απήχηση ιδιαίτερα στο νεανικό κοινό. Μάλιστα στην Μεγάλη Βρετανία πουλήθηκαν πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από τους ιάπωνες ανταγωνιστές του αθροιστικά.

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...