28 Νοε 2021

Fiat Panda Η τρίτη γενιά κλείνει τα 10!

Tο Fiat Panda της τρίτης γενιάς εξακολουθεί να είναι σήμερα το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιταλία, παρά τα δέκα χρόνια που έχουν περάσει από το ντεμπούτο του, το οποίο πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 2011

Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι δεν είχε άμεσα σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση αυτό το αυτοκίνητο ήταν πάντα σε θέση να κρατά την προσοχή ζωντανή, με πολλές παραλλαγές και ειδικές εκδόσεις, χωρίς να ξεχνάμε τις  πρόσφατες ήπιες εκδόσεις Hybrid , που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά την άνοιξη του 2020. 
Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2011 στο εργοστάσιο Pomigliano d'Arco, όπου έγινε και η έναρξη παραγωγής του. Για τη δημιουργία του τότε νέου πάντα, έγινε μια μεγάλη επένδυση που έφτανε τα 800 εκατομύρια ευρώ, εν μέσω του κινδύνου χρεωκοπίας της Ιταλίας. Το αυτοκίνητο, με την πορεία του στην αγορά, έβγαλε εν τέλει ασπροπρόσωπη την Fiat, αλλά και την πατρίδα του
Η σχεδίαση του αυτοκινήτου, που αρνείται εντελώς τα άκρα των δύο προηγούμενων γενιών, είναι το αποτέλεσμα του Fiat Style Center, που σκηνοθέτησε τότε ο Roberto Giolito, «πατέρας» του εμβληματικού 500 που παρουσιάστηκε το 2007.
Οι χώροι του αυτοκινήτου αυξάνονται, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά αλλά όχι πολύ, και εξακολουθεί να παραμένει μοντέλο της μικρής κατηγορίας Α. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 225 λίτρα, τα οποία ανεβαίνουν στα 870 όταν πέφτουν οι πίσω θέσεις.


Το αυτοκίνητο από την αρχή της καριέρας του διατίθεται με πολλές επιλογές στους κινητήρες με τους βενζινοκινητήρες 1.2 Fire 69 ίππων και 0.9 Twinair 85 ίππων, και τον πετρελαιοκινητήρα 1,3 λίτρων 85 ίππων. Υπάρχουν και εκδόσεις με υγραέριο και φυσικό αέριο.
Από το φθινόπωρο του 2012, είναι διαθέσιμο με σύστημα τετρακίνησης  και είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία αυτή με αξιόλογες δυνατότητες εκτός δρόμου, σύμφωνα με το ιταλικό αυτοκινητιστικό περιοδικό Quattroruote


Tο 2017, το Panda τρίτης γενιάς φτάνει το πρώτο εκατομμύριο μονάδες που παράγονται στο εργοστάσιο του Pomigliano d'Arco, σε σύνολο άνω των 7,5 εκατομμυρίων μονάδων που συναρμολογήθηκαν σε ολόκληρη την ιστορία του αυτοκινήτου πόλης, από το 1980.


Το 2020, εν μέσω της πανδημίας, κάνουν το ντεμπούτο οι υβριδικές εκδόσεις του Panda, εξοπλισμένες με τον κινητήρα 1.0 FireFly των 70 HP σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που λειτουργεί με τάση 12 Volt. 
Η πορεία του αυτοκινήτου συνεχίζεται και μάλιστα μέσα στο 2022, περιμένουμε και ένα φρεσκάρισμα του μοντέλου που θα είναι επηρεασμένο μάλλον από το 500ράκι.
Χρόνια πολλά Fiat Panda!











Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...