10 Οκτ 2025

Συμπεράσματα και συμβουλές για τα ιστορικά αυτοκίνητα με νέες πινακίδες στην Ελλάδα

Βρήκαμε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση στο facebook στη σελίδα του Σύλλογου Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων (Σ.Ι.Σ.Α) - SISA του διαχειριστή της Michael Mouzoukis σε σχέση με συμπεράσματα, συμβουλές και άλλες πληροφορίες που μοιράζεται σε σχέση με τα ιστορικά αυτοκίνητα και την έκδοση νέων πινακίδων κυκλοφορίας γι' αυτά. Δημοσιεύουμε το κείμενο αυτούσιο:

 Δύο χρόνια πέρασαν από τότε που άρχισαν να χορηγούνται οι κρατικές ιστορικές πινακίδες.

Τι μάθαμε λοιπόν μετά από αυτά τα δύο χρόνια;

Όπως αναφέραμε, τα ιστορικά οχήματα διαχωρίζονται παλαιούς και νέους χαρακτηρισμούς.

Για Παλαιούς Χαρακτηρισμούς, δηλ. για τα οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί πριν τις 3/4/2023 απαιτείται αποδεικτικό από το οποίο προκύπτει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, από τους ορισμένους κατά το προγενέστερο θεσμικό πλαίσιο αρμόδιους φορείς, δηλαδή ΕΟ.ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΕΛΠΑ (έως 31/12/2020), & ΕΟΟΕ (έως 3/4/2023).

Δεν απαιτείται νέα Βεβαίωση Χαρακτηρισμού και καμία άλλη επί πλέον πιστοποίηση. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η άδεια να είναι στο όνομα του σημερινού κατόχου και σε περίπτωση εκτελωνισμού είτε να είναι στο όνομα του σημερινού κατόχου ή να υπάρχει αποδεικτικό της ιδιοκτησίας. Επίσης το όχημα να είναι διατηρημένο στην αρχικά πιστοποιημένη κατάσταση. Οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων οφείλουν να περάσουν ΚΤΕΟ με τις ιστορικές πινακίδες παλαιού τύπου, να πάρουν βεβαίωση από την εφορία περί μη οφειλής τελών για ιστορικό όχημα & μετά να διαγράψουν το όχημα από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών. Κατόπιν αυτής της διαδικασίας χορηγείται άδεια κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος με διάρκεια ισχύος δύο (2) έτη. Μετά τα 2 έτη πρέπει αυτά τα οχήματα να επανελεγχθούν από ΕΟ.ΦΙΛΠΑ ή ΟΜΑΕ ή ΑΜΟΤΟΕ, να λάβουν Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης και μετά να τους χορηγηθεί άδεια διάρκειας 5 ετών.

Για Νέους Χαρακτηρισμούς, δηλ. για οχήματα που χαρακτηρίζονται μετά τις 3/4/2023 απαιτείται Βεβαίωση Χαρακτηρισμού από ΕΟ.ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ ή ΑΜΟΤΟΕ και μετά οι κάτοχοι αυτών των οχημάτων οφείλουν να περάσουν ΚΤΕΟ και να διαγράψουν το όχημα από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών. Κατόπιν αυτής της διαδικασίας χορηγείται άδεια κυκλοφορίας με διάρκεια πέντε (5) έτών.

Εσφαλμένα κυκλοφορεί η άποψη ότι πρόκειται περί οριστικής διαγραφής, ενώ στην ουσία πρόκειται περί μετεγγραφής στο νεο Μητρώο Ιστορικών Αυτοκινήτων του Υπουργείου.

Συμβουλεύουμε τους κατόχους ιστορικών αυτοκινήτων με συμβατικές πινακίδες να κάνουν την μετάβαση σε κρατικές ιστορικές, εφόσον έχουν σκοπό να διατηρήσουν το όχημα τους σε καλή & γνήσια κατάσταση, γιατί κάθε 5 χρόνια θα επανελέγχονται και όχι μόνο για να γλιτώσουν τέλη κυκλοφορίας. Επίσης συνιστούμε να ενημερωθούν καλά για τις διαδικασίες, να μην εμπιστεύονται ότι λέει ο καθένας στην τύχη και να έχουν υπ όψιν τους την σοφή παροιμία «ότι λάμπει δεν είναι πάντα χρυσός».

ΜΕΡΙΚΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

· Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σε πολύ καλή κατάσταση, με καλό εξωτερικό χρώμα, χωρίς σκισίματα στα καθίσματα και χωρίς καλύμματα.

· Στην επιθεώρηση να είναι καθαρό και χωρίς «σαβούρες» στο πορτ μπαγκάζ.

· Ο κινητήρας πρέπει να είναι αυτός που αναγράφεται στην άδεια.

· Κατά την επιθεώρηση πρέπει να έχετε τα έγγραφα που ορίζει ο νόμος, δηλ. τίτλο Ιδιοκτησίας (άδεια ή έγγραφα εκτελωνισμού ή διαγραφή)

· Εφόσον όλα είναι σωστά, θα λάβετε μετά από 3-4 εβδομάδες περίπου την Βεβαίωση Χαρακτηρισμού ή το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης.

· Επόμενο βήμα είναι το ΚΤΕΟ. Συνιστούμε να πηγαίνετε σε καταστήματα που γνωρίζουν την διαδικασία και να αποφεύγετε αυτά που δεν είναι εξοικειωμένα και κινδυνεύετε να σας ταλαιπωρήσουν.

· Αν το όχημα είναι εκτελωνισμένο, πρέπει να έχετε μαζί σας α) τα έγγραφα εκτελωνισμού & β) την πρωτότυπη αλλοδαπή άδεια ή μία φωτοτυπία αυτής.

· Αν το όχημα με συμβατικές πινακίδες διαθέτει ήδη ΚΤΕΟ, αυτό δεν αρκεί και πρέπει να επανελεγχθεί σαν ανάριθμο ιστορικό. Τα ιστορικά οχήματα περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο.

· Όσον αφορά την εφορία. Αν το όχημα είναι σε ηλεκτρονική ακινησία τότε δεν χρειάζεται να κάνετε άρση, αρκεί να βρείτε τρόπο να του πάτε στο ΚΤΕΟ (με πινακίδα «Μ» ή με γερανό). Αν το όχημα είναι σε ακινησία με κατάθεση πινακίδων στην εφορία με τον παλαιό τρόπο, τότε θα χρειαστείτε βεβαίωση από το αρμόδιο κατάστημα της ΔΟΥ. Επίσης δεν χρειάζεται να κάνετε άρση, αρκεί να μεταβείτε νόμιμα στο ΚΤΕΟ. Αν σας πει κάποιος τα αντίθετο από τα παραπάνω, μην τον ακούσετε και φύγετε τρέχοντας!

· Όσον αφορά τις περιφέρειες, συνιστούμε να πηγαίνετε σε αυτές που γνωρίζουν την διαδικασία και να αποφεύγετε αυτές που δεν είναι εξοικειωμένες και κινδυνεύετε να σας ταλαιπωρήσουν.

· Αν το όχημα σας είναι 30-44 ετών, τότε θα πρέπει ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΑΔΕΙΑΣ (εντός 1 εργάσιμης μέρες) να πληρώσετε τα τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος (από 50€ έως 200€) μέσω mycar.gr, αλλιώς κινδυνεύετε με πρόστιμο ισόποσο των τελών κυκλοφορίας.

· Παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις & υποσχέσεις τα τεκμήρια διαβίωσης ταλαιπωρούν ακόμα τα ιστορικά αυτοκίνητα, διότι η ΑΑΔΕ εφαρμόζει τον φορολογικό νόμο του 2013. Αν έχετε θέμα τεκμηρίων φροντίστε να ενημερωθείτε έγκαιρα.

Σύνδεσμοι:

Σύλλογος Ιδιοκτητών Σπορ Αυτοκινήτων (Σ.Ι.Σ.Α) - SISA


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...