Ζει ο βασιλιάς Golf;

Κατά το "ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος" ο τίτλος λοιπόν της παρούσας ανάρτησης. Και φυσικά αναφέρομαι στο μικρομεσαίο αυτοκίνητο της Volkswagen που αποτελούσε και αποτελεί ορόσημο στην κατηγορία C από τα γεννοφάσκια του κάπου το 1974. Και φυσικά όχι άδικα αφού στην σημερινή έκτη γενιά του συνεχίζει να είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο σε όποιον τομέα και αν αξιολογηθεί.



Πολύ καλή οδική συμπεριφορά, αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής, άριστη εκμετάλλευση χώρων και ασύγκριτους κινητήρες TSI που συνδυάζουν ιδανικά επιδόσεις και οικονομία στο καύσιμο. Όμως τα χρόνια περνούν και ο ανταγωνισμός παρουσίασε αυτοκίνητα που είναι πολύ αξιόλογα επίσης και συναζωνίζονται επι ίσοις όροις τον βασιλιά της κατηγορίας. Και μιλάμε για το ολόφρεσκο Ford Focus



με την κοφτερή οδική συμπεριφορά του , τους νέους turbo κινητήρες του και την ολόφρεσκη σχεδίαση του και την επίσης νέα Citroen C4

με την παραδοσιακά κορυφαία άνεση σε συνδυασμό με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης. Δυο πολύ καλά αυτοκίνητα λοιπόν με πλήθος χαρίσματα και ελάχιστα ψεγάδια, έρχονται να αμφισβητήσουν το status quo του βασιλιά Golf. Όχι πως το Golf έχει ξεπεραστεί. Όμως μάλλον το έχουμε συνηθίσει όσο και καλό αυτοκίνητο και ας είναι , και εδώ πρέπει να παραδεχτούμε ότι σε επίπεδο σχεδιασμού, έχει αρχίσει προ πολλού να χάνει τη φρεσκάδα του.
Ο αυτοκινητιστικός τύπος – ειδικά ο γερμανόφιλος – έσπευσε στις πρώτες συγκρίσεις μεταξύ των προαναφερθέντων αυτοκινήτων να χρήσει πάλι το Golf βασιλιά με την παραδοχή όμως πλέον ότι οι διαφορές είναι πολύ μικρές με τους ανταγωνιστές του.
Την πρώτη φορά λοιπόν όμως που διάβασα ότι –έστω με βραχεία κεφαλή- κάποιος αξιολογεί ένα αυτοκίνητο καλύτερο από το Golf, ήταν στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού περιοδικού auto-internet.gr όπου ο Πάνος Φιλιππακόπουλος - ένας δημοσιογράφος με πολύ μεγάλη θητεία στον αυτοκινητιστικό τύπο – γράφει χαρακτηριστικά στο συγκριτικό τέστ μεταξύ Golf και C4: «Εμείς κινηθήκαμε πάντως περισσότερο στο κόκπιτ της C4. Είναι το μόνο αυτοκίνητο που θυμάμαι που δεν έχει το τιμόνι που θα ήθελα και δεν με ένοιαξε παρά ελάχιστα. Είναι το μόνο αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας που θυμάμαι το οποίο με παρακινεί να γράψω για τη διαδρομή «γραφείο-σπίτι» στις έντεκα το βράδυ.»

Η αντιπαράθεση μεταξύ των Golf και C4, μου φέρνει στο μυαλό την ίδια αντιπαράθεση πριν καπου 17 χρόνια μεταξύ του τότε Golf της τρίτης γενειάς


και μιας άλλης Citroen που έχει γράψει ιστορία, της ΖΧ


Τότε, υπήρχαν πιο ξεκάθαρες διαφορές μεταξύ των δυο αυτοκινήτων που ήταν γνήσιοι εκπρόσωποι της γερμανικής και της γαλλικής σχολής αντίστοιχα. Το τότε Golf παρόλο που ήταν άριστο ποιοτικά και σε οδική συμπεριφορά, εξοπλιζόταν με αναιμικούς κινητήρες. Η Citroen, με απίστευτη - ακόμη και με τα σημερινά μέτρα και σταθμά - οδική συμπεριφορά, την άνεση μαγικού χαλιού, καλύτερες επιδόσεις και απλά καλή ποιότητα κατασκευής, είχε πάρει τότε το χρίσμα του βασιλειά της κατηγορίας.

Τέλος, στον στίβο των αυτοκινήτων της μικρομεσαίας τάξης σήμερα, εκτός των Golf, C4 και Focus υπάρχει και ένα άκομη αξιόλογο αυτοκίνητο «πρώτης εθνικής», το Opel Astra με αρκετούς άσσους στο μανίκι του, σύν το ατού του value for money.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...