Σύγκριση εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης βενζίνης των αυτοκινήτων

Βλέποντας τις εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης κάποιων ΙΧ αυτοκινήτων μου έρχεται στο μυαλό η απορία πως είναι δυνατόν να πετυχαίνουν αυτοκίνητα με μεγάλες ιπποδυνάμεις εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης και ίδιες με κάποια άλλα πολύ χαμηλότερης ιπποδύναμης; Πόσο αλήθεια λένε οι εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης που δίνουν οι κατασκευαστές; Είναι λοιπόν απορίας άξιο για παράδειγμα πως η Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair με 170 ίππους να έχει μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα / 100 χλμ (εργοστασιακή τιμή) την ίδια ώρα που to Toyota Auris 1.33 100 ίππων να έχει την ίδια τιμή; Το Dacia Logan 1.4 75 ίππων να έχει μέση κατανάλωση 7,0 λίτρα / 100 χλμ ενώ το VW Golf 160 ίππων 6,5 λίτρα / 100 χλμ;
Με την τιμή της αμόλυβδης να καλπάζει πάνω από 1,7€/λίτρο, το θέμα της κατανάλωσης καυσίμου ενός αυτοκινήτου είναι πλέον μείζονος σημασίας. Δυο αυτοκίνητα λοιπόν που διανύουν 15000 χλμ το χρόνο και έχουν διαφορά κατανάλωσης 1 λίτρο / 100 χλμ, παρουσιάζουν διαφορά στο κόστος χρήσης 255€, που μπορεί να είναι τα τέλη κυκλοφορίας του έτους ή τα ασφάλιστρα ενός εξαμήνου!
Σύμφωνα με τα παραπάνω, ο υποψήφιος αγοραστής πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά υπ’όψη του την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου που θα αγοράσει. Λένε λοιπόν οι εργαστασιακές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων την αλήθεια; Πόσο απόκλιση μπορεί να έχουν από την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες;
Την απάντηση στο ερώτημα αυτό θα επιχειρήσω να τη δώσω σ’ αυτό το άρθρο για ένα σύνολο αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς. Οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων που θα εξεταστούν θα ληφθούν από το site www.spritmonitor.de, όπου μπορεί να βρει κανείς στατιστικά στοιχεία για τιμές κατανάλωσης για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανά τον κόσμο. Οι τιμές κατανάλωσης διαμορφώνονται με βάση τις καταχωρίσεις χιλιάδων οδηγών (κυρίως Ευρωπαίων), κάτι που εγγυάται κατά κάποιον τρόπο την εγκυρότητα των τιμών αυτών.
Στον παρακάτω πίνακα λοιπόν παραθέτω για ένα σύνολο από μοντέλα αυτοκινήτων
  • την εργοστασιακή μέση τιμή κατανάλωσης,
  • την μέση τιμή κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες από το spritmonitor.de από όλους τους οδηγούς που έχουν καταχωρίσει τιμές κατανάλωσης για το συγκεκριμένο μοντέλο
  • την ποσοστιαία διαφορά μεταξύ των δυο τιμών


Από τον παραπάνω πίνακα μπορεί κανείς λοιπόν να εξάγει πολύ σημαντικά συμπεράσματα σε σχέση με την πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων σε σχέση με την εργοστασιακή αλλά και αλλά και γενικά για την κατανάλωση καυσίμου.
1) Όλες μα όλες οι εργαστασιακές τιμές κατανάλωσης που δίνουν οι κατασκευαστές είναι πλασματικές και αρκετά ως πολύ χαμηλότερες από τις τιμές που καταναλώνει ένα αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες. Ο μέσος όρος του ποσοστού καυσίμου που καταναλώνει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο σε σχέση με την εργαστασιακή τιμή κατανάλωσης είναι 23%!
2) Η διακύμανση είναι χαώδης ανάμεσα στο Dacia Logan που η εργαστασιακή κατανάλωση λέει σχεδόν την αλήθεια και της Alfa Romeo Giulietta που παραπλανεί σε ποσοστό 45%!
3) Παρόλο που η παραγματική κατανάλωση της Giulietta είναι πολύ περισσότερο από την εργαστασιακή, δεν παύει να είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι καταναλώνει πολύ χαμηλή ποσότητα καυσίμου για την ιπποδύναμη και τις επιδόσεις της!
4) Αν η κατανάλωση της Giulietta είναι εντυπωσιακά χαμηλή για την ιπποδύναμή της τι να πούμε για το Golf των 160 ίππων με ίδιες και καλύτερες επιδόσεις με την Giulietta, και πραγματική κατανάλωση κάτω από 8 λίτρα / 100 χλμ; Επίσης εντυπωσιακή είναι και η χαμηλή κατανάλωση του άλλου Golf με τον 1.2 κινητήρα TSI των 105 ίππων. Τελικά η χρήση turbo σε κινητήρες μικρών κυβικών έχει πολύ ευεργετικά αποτελέσματα στην κατανάλωση καυσίμου.
5) Honda Civic 1.4 και Golf TSI 1.2 είναι οι πρωταθλητές στην κατανάλωση καυσίμου στην μικρομεσαία κατηγορία.
6) Η κατανάλωση του Dacia Logan (και κάποιων άλλων μοντέλων με κινητήρες παλότερης σχεδίασης) θα ήταν μεγάλο λάθος να αξιολογηθεί με βάση την εργαστασιακή τιμή της. Παρόλο που έχει έναν παλιάς σχεδίασης κινητήρα, είναι ανταγωνιστικό σε τιμές κατανάλωσης. Κρίμα που αδικείται στη χώρα μας με βάση τα τέλη κυκλοφορίας που θα πρέπει να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του και προκύπτουν από την αυξημένη τιμή των eκπομπών CO2 (166 gr/km) η οποία προκύπτει από την εργαστασιακή κατανάλωση καυσίμου.
Η πολύ μικρή απόκλιση του Dacia Logan μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης καυσίμου, μας ώθησε να συγκρίνουμε και τις τιμές των καταναλώσεων κάποιων παλιότερων αυτοκινήτων με κινητήρες προηγούμενης γενιάς. Τις συγκρίσεις μπορείτε να τις δείτε στον παρακάτω πίνακα.



Από τον παραπάνω πίνακα προκύπτει λοιπόν ότι
1) οι εργαστασιακές καταναλώσεις των αυτοκινήτων του πρόσφατου παρελθόντος ήταν πολύ πιο κοντά στις πραγματικές τιμές τους. Ο μέσος όρος του ποσοστού καυσίμου που καταναλώνει ένα αυτοκίνητο προηγούμενης γενιάς σε σχέση με την εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης είναι 10%, καμιά σχέση με το 23% των σύγχρονων αυτοκινήτων.
2) Παρόλο που έχουν περάσει αρκετά χρόνια (8-9 χρόνια) από τότε που κυκλοφορούσαν τα μοντέλα του β' πίνακα, οι πραγματικές καταναλώσεις τους είναι πρακτικά ίδιες με αυτές των σύγχρονων αυτοκινήτων τουλάχιστον στα αυτοκίνητα κατηγορίας κυβισμού 1,4 - 1,6 λίτρων (7.7λιτρα/100χλμ τότε, 7.4λίτρα/100χλμ τώρα).
3) Δυστυχώς ο καταναλωτής εξαπατάται αν αλλάζει το παλιό του αυτοκίνητο για λόγους οικονομίας καυσίμου συγκρίνοντας τις εργαστασιακές τιμές κατανάλωσης και του παλιότερου και ενός νεώτερου (μέσος όρος 7.1λιτρα/100χλμ τότε, 6.0λίτρα/100χλμ τώρα).
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...