Υγραεριοκίνηση: Μόνο πλεονεκτήματα;

 Βλέποντας την τιμή της βενζίνης να φλερτάρει με τα 1,7 ευρώ, όλοι μας ψάχνουμε για τρόπους εξοικονόμησης των πολίτιμων ευρώ που φέυγουν κάθε φορά που επισκέπτομαστα το πρατήριο.
Ένα από τα πράγματα που μας έρχονται στο μυαλό για εξοικονόμηση χρημάτων ήταν και είναι η μετατροπή του αυτοκινήτου μου σε υγραεριοκίνητο.  Παντού γράφονται άρθρα για το κέρδος που θα έχει κανείς αν κάνει τη σχετική μετατροπή.  




Είναι όμως απροβλημάτιστη η χρήση υγραερίου στα αυτοκίνητά μας; Θα προκύψουν προβλήματα μετά από μακροχρόνια χρήση; Ψάχνοντας στο internet σε forums που σχετίζονται με την υργαεριοκίνηση και συζητώντας με ειδικούς πάνω στο θέμα,. εντόπισαμε κάποια  προβλήματα που ενδεχομένως μπορεί να προκύψουν με την μετατροπή του αυτοκινήτου μας σε υγραεριοκίνητο και τη χρήση του.

Δισταγμοί στην απόκριση του κινητήρα.

Κάποιοι χρήστες έχουν αναφέρει προβλήματα τέτοιου τύπου, ειδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες. Για χαμηλές θερμοκρασίες συνίσταται χρήση χειμερινού μίγματος υγραερίου, το οποίο δεν διατίθεται στην Ελλάδα. 

Ασταθές ρελαντί

Έχει αναφερθεί από κάποιους χρήστες ότι κατά την καύση του υγραερίου, το ρελαντί γίνεται ασταθές. Κάποιες φορές αναφέρθηκε και σβήσμο του κινητήρα.


Προβλήματα από διαρροή υγραερίου.

Στο εξωτερικό απαγορεύεται να παρκάρουν αυτοκίνητα με υγραέριο σε κλεστά πάρκινγκ.


Φθορά και ανάγκη αντικατάστασης των εδράνων των βαλβίδων.

Ίσως είναι και το σηματικότερο πρόβλημα, διότι έχει να κάνει με την αξιοπιστία του κινητήρα. Σε πολλά αυτοκίνητα προκαλείται φθορά στα έδρανα των βαλβίδων τους μετά από μακροχρόνια χρήση, κάτι που απαιτεί αρκετά χρήματα για να επισκευαστεί. Συνίσταται ο έλεγχος ανά τακτά διαστήματα 5-10000 χλμ από ειδικό. Το πρόβλημα φθοράς των εδράνων των βαλβίδων αναστέλλεται με την χρήση λαδιέρας. Ωστόσο η λαδιέρα μειώνει δραστικά την ζωή του καταλύτη ( βλάβη : χαμηλή αποδοση καταλύτη). Εάν τοποθετηθεί σύστημα λίπανσης πρέπει δοθεί μεγάλη προσοχή στην ποιότητα του λιπαντικού η οποία αναφέρεται στις προδιαγραφές που αναγράφονται στην συσκευασία.
Από τους κατασκευαστές συστημάτων υγραερίου για αυτοκίνητα, έχουν εκδοθεί λίστες με μοντέλα που ενδέχεται να παρουσιάσουν προβλήματα μετά από μακροχρόνια χρήση.στα έδρανα των βαλβίδων ή σε άλλα σημεία. 





Συμπεράσματα

Όπως είναι φανερό, η υγραεριοκίνηση μπορεί να μας γλιτώνει από ένα μεγάλο έξοδο στον ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων μας, μπορεί όμως και να προκαλέσει ενδεχομένως μικρά η μεγαλύτερα προβλήματα. Πολλά από αυτά προκύπτουν από την εγκατάσταση των σχετικών συστημάτων από συνεργεία που δεν έχουν την απαραίτητη εμπειρία. Αν έχουμε στο μυαλό μας την μετατροπή αυτή, καλό είναι να την κάνουμε σε κάποιο συνεργείο που να έχει εμπειρία στο αντικείμενο και να μην ψάχνουμε απαραίτητα αυτό με το φθηνότερο κόστος, γιατί μπορεί να πληρώσουμε πολλαπλάσια αυτά που γλιτώσαμε. Τα προβλήματα όμως που μπορεί να προκύψουν από τη μακροχρόνια χρήση υγραερίου, είναι υπαρκτά, και μπορεί να μειώσουν ή ακόμη και να εξανεμίσουν τη διαφορά που έχουμε κερδίσει από τη φθηνότερη τιμή του υγραερίου.


Πηγές:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...