Διακεκριμένοι Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινήτων - Μέρος 5ο

Στο 5ο μέρος του αφιερώματος μας στους διακεκριμένους Έλληνες σχεδιαστές (το 1ο μέρος εδώ, το 2ο μέρος εδώ, το 3ο μέρος εδώ, το τέταρτο εδώ) παρουσιάζουμε τον Σωτήρη Κωβό, τον δημιουργό του Toyota Yaris και άλλων αυτοκινήτων.


Ο Σωτήρης Κωβός γεννήθηκε το 1965 στην Αθήνα.. Αποφοίτησε από το Royal College of Art του Λονδίνου με υποτροφία από τη Mazda και με την προοπτική να πάει στο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στη Φρανκφούρτη. Κατέληξε όμως στην Peugeot για πρακτική και το 1993 προσλήφθηκε στο σχεδιαστικό κέντρο της Toyota στις Βρυξέλλες, όπου παρέμεινε επτά χρόνια.
Στη θητεία του στο σχεδιαστικό κέντρο της Toyota σχεδίασε και την πρόταση για το Toyota Yaris της πρώτης γενιάς η οποία εγκρίθηκε μεταξύ πολλών άλλων από την Toyota.


Το Toyota Yaris της πρώτης γενιάς απέσπασε 6 βραβεία στην Ευρώπη και τους αξιοζήλευτους τίτλους του "Αυτοκινήτου της χρονιάς" για το έτος 2000 σε Ευρώπη και Ιαπωνία και έμελλε να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα best seller αυτοκίνητα της φίρμας. . Το γεγονός αυτό απογείωσε τη δημοτικότητα του σχεδιαστή και τον τοποθέτησε πολύ ψηλά στη λίστα των κορυφαίων βιομηχανικών σχεδιαστών παγκοσμίως. 
To 2000 μετά από μια καλή πρόταση της Audi μεταγράφτηκε εκεί. Έφυγε όμως πολύ γρήγορα καθώς του ανατέθηκαν περισσότερο διοικητικές αρμοδιότητες και λιγότερο σχεδιαστικές, κάτι που δεν επιθυμούσε.
Από το 2001 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας και είναι υπεύθυνος για το σχεδιασμό περισσότερων από 10 αυτοκινήτων τα οποία σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους, αλλά λόγω συμβολαίου δεν μπορούν να αποκαλυφθούν αν δεν περάσουν 10 χρόνια από την 1η κυκλοφορία τους. Ένα από τα αυτοκίνητα που σχεδίασε για την Lexus (το παρακλάδι της Toyota που παράγει αυτοκίνητα κύρους) ήταν η σειρά SC το πρώτο coupe cabriolet μοντέλο της φίρμας.


Συμμετείχε επίσης και στο σχεδιασμό της 2ης γενιάς του Toyota Yaris. 
Πρόσφατα έβαλε την έμπνευση και την υπογραφή του στη νέα σειρά σκούτερ της ελληνικής εταιρείας Nipponia. 


Ο Σωτήρης Κωβός ζει μόνιμα στο Τορίνο και τα τελευταία δέκα χρόνια εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας μετά την αποχώρησή του το 2001 από την Audi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...