Διακεκριμένοι Έλληνες σχεδιαστές αυτοκινήτων - Μέρος 6ο

Στο 5ο μέρος του αφιερώματος μας στους διακεκριμένους Έλληνες σχεδιαστές (το 1ο μέρος εδώ, το 2ο μέρος εδώ, το 3ο μέρος εδώ, το τέταρτο εδώ,  το πέμπτο εδώ) παρουσιάζουμε τον Γεώργιο Μηχαήλ έναν σχεδιαστή που το όνομα του είναι συνδεδεμένο άμεσα με την ιστορία του Ελληνικού αυτοκινήτου..


Γεώργιος Μιχαήλ

Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη ο Γιώργος Μιχαήλ σπούδασε Αρχιτεκτονική και έκανε τα πρώτα βήματά του στην αυτοκινητοβιομηχανία εργαζόμενος ως στυλίστας στην Carrozzeria Coggiola του Τορίνο. Σε σύγκριση με τους προηγούμενους σχεδιαστές που παρουσιάσαμε, ο Μιχαήλ δραστηριοποιήθηκε στην Ελλάδα και το όνομα του είναι συνδεδεμένο άμεσα με την ιστορία του Ελληνικού αυτοκινήτου.
Το 1972 ως συνεργάτης του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ, παρουσιάζει από τις σελίδες του περιοδικού σχέδια για την κατασκευή ελληνικού αυτοκινήτου. Τα σχέδια του αφορούν δυο οχήματα με όνόματα "4Τ1" και "4Τ2" αντίστοιχα.


Τη διετία 1974-76 κατασκευάζεται στην Ελλάδα το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο για λογαριασμό της εταιρίας EnField (το Ε-8.000) το οποίο σχεδιάζεται από τον Μιχαήλ.


Με την οικονομική στήριξη του Γιάννη Γουλανδρή κατασκευάζονται 140 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αγοράζονται εξ ολοκλήρου από το British Council of Electricity, ευρεσιτεχνία στην οποία στηρίζονται οι Βρετανοί, για να αναπτύξουν στη συνέχεια τη δική τους ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία.
Σχεδίασε επίσης ένα μεγάλο τζιπ τύπου 4Χ4 (ίσως ο πρωτοπόρος των σημερινών SUV αυτοκινήτων) στις εγκαταστάσεις του Νεώρειου στη Σύρο με το όνομα "ΣΙΚΑΓΟ".


Το 1979 η ελληνική εταιρία εισαγωγής αυτοκινήτων Renault αποφασίζει την σχεδίαση και κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Την σχεδίαση αναλαμβάνει ο  Γιώργος Μιχαήλ.  Πάνω σε μηχανικά μέρη του RENAULT 4 σχεδιάζει και κατασκευάζει το πρότυπο ενός ελαφρού πολλαπλών χρήσεων οχήματος που ονομάζεται “FARMA”. Μετά από αίτηση της MAVA το αυτοκίνητο στέλνεται στην RENAULT στην Γαλλία όπου μετά από εξονυχιστικούς ελέγχους και δοκιμές παίρνει έγκριση τύπου και μάλιστα με το όνομα της RENAULT.  


Το αυτοκίνητο γίνεται επιτυχία και κατασκευάζεται σε πολλούς τύπους όπως επιβατηγό - φορτηγό ακόμα και τύπου τζίπ. Χρησιμοποιεί κινητήρα 845 cc ισχύος 34 HP με τελική 110 χλμ/ώρα. Το 1984 σχεδιάζεται ο διάδοχός το FARMA S με αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες που το είχαν προονομάσει «το Ελληνικό Τζίπ». Την ίδια εποχή αλλάζει ο νόμος η παραγωγή κρίνεται αντιοικονομική και σταματά και μετά από λίγο κλείνει και το εργοστάσιο.
Μετά από το Farma, ο σχεδιαστής ασχολήθηκε με διάφορα projects τα οποία δεν είχαν σχέση με το αυτοκίνητο.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...