20 Αυγ 2013

Τα 25 πιο έξυπνα αυτοκίνητα όλων των εποχών

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πραγματικά φορτωμένα με ένα πλήθος τεχνολογιών που μπορεί να μην υπήρχαν ούτε στα supecars των παιδικών μας χρόνων! Τα τεχνολογικά επιτεύγματα που κάποτε αποτελούσαν εξοπλισμό λίγων υποερπολυτελών αυτοκινήτων, σήμερα είναι στάνταρ εξοπλισμός ακόμη και σε αυτοκίνητα κατηγορίας μίνι..
Ποια ήταν όμως τα αυτοκίνητα τα οποία αποτέλεσαν ορόσημο με κάποια τεχνολογική τους καινοτομία; Στο άρθρο αυτό θα παρουσιάσουμε στο carbloggergr τα 25 πιο "εξυπνα" αυτοκίνητα και τις τεχνολογίες που εισήγαγαν στο χώρο της αυτοκίνησης κατά αύξουσα χρονολογική σειρά.



1908 Ford Model T


Τεχνολογική πρωτοπορία: Μαζική παραγωγή

Όταν ο Henry Ford ανακάλυψε τη σύγχρονη γραμμή παραγωγής έθεσε το σχέδιο για τη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία που έχουμε σήμερα.

1938 Volkswagen Beetle



Τεχνολογική πρωτοπορία: Παγκόσμιο μοντέλο

Παρόλο που το Beetle κατασκευάστηκε για τη γερμανική αγορά, στα τέλη της δεκαετίας του '30, το αυτοκίνητο εξάχθηκε σε όλο τον κόσμο φτάνοντας τα 21,5 εκατομμύρια πωλήσεις στα 65 χρόνια της παραγωγής του.

1945 Jeep CJ-2A


Τεχνολογική πρωτοπορία: Το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο

Το Jeep δημιουργήθηκε για τις απαιτήσεις του 2ου παγκόσμιου πολέμου ως ένα όχημα που μπορεί να πάει παντού. Το πρωτοποριακό του σύστημα τετρακίνησης αποτέλεσε έμπνευση για τα μελλοντικά οχήματα ελευθέρου χρόνου

1934 Chrysler Airflow



Τεχνολογική πρωτοπορία: Αεροδυναμική

Το Airflow ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε σε αεροδυναμική σήραγγα. Σήμερα, δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μην δοκιμάζεται σε αεροδυναμική σήραγγα καθώς η αεροδυναμική παίζει πρωτεύοντα ρόλο στην ευστάθεια και στην οικονομία καυσίμου

1948 Tucker



Τεχνολογική πρωτοπορία: Ζώνες ασφαλείας

Σήμερα, δύσκολα πιστεύει κανείς ότι μέχρι το 1968 δεν απαιτούνταν ζώνες ασφαλείας στα αυτοκίνητα. Κι όμως 20 χρόνια πριν το Tucker εξοπλιζόταν με ζώνες ασφαλείας. Το ταμπλό του ήταν φτιαγμένο από μαλακά υλικά και είχε έναν κεντρικό προβολέα που στρεφόταν ανάλογα με το που στρεφόταν το τιμόνι..Και όλα αυτά το 1948.

1948 Citroen 2CV



Τεχνολογική πρωτοπορία: Αυτοκίνητο με χαμηλό κόστος

Το 2CV φτιάχτηκε την εποχή αμέσως μετά τον β' Παγκόσμιο πόλεμο για να βοηθήσει τους Γάλλους αγρότες να μετακινηθούν με ένα φθηνό μέσο.Μπορεί να ήταν απίστευτά απλό αλλά ταυτόχρονα πολύ λειτουργικό. Έτσι χάραξε το δρόμο για την κατασκευή των σημαρινών προσιτών αυτοκινήτων.

1954 Mercedes-Benz 300SL



Τεχνολογική πρωτοπορία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, πόρτες με άνοιγμα σαν φτερών γλάρου

50 χρόνια πριν χρησιμοποιηθεί μαζικά η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού στους κινητήρες αυτοκινήτων, η 300SL διέθετε έναν κινητήρα με αυτό το χαρακτηριστικό.αναπτύσσοντας θιπποδύναμη 212 ίππων τιμή εξωπραγματική για εκείνη την εποχή. Η 300SL ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που οι πόρτες του άνοιγαν με τρόπο που μοιάζει με φτερά γλάρου βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την ακαμψία του αμαξώματος.


1956 Citroen DS




Τεχνολογική πρωτοπορία: Υδραυλικά συστήματα



Η DS συγκέντρωνε ένα σύνολο από καινοτομίες: Υδραυλική υποβοήθηση στα φρένα και στο τιμόνι, υδροπνευματική ανάρτηση καθώς και ημιαυτόματη μετάδοση, χαρακτηριστικά που πρώτη φορά συγκεντρωνόταν ταυτόχρονα σε ένα αυτοκίνητο

1957 Ford Fairlane 500 Skyliner



Τεχνολογική πρωτοπορία: Μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή

Τα τελευταία χρόνια θυμόμαστε τη Mercedes SLK σαν το μοντέλο που το 1995 χρησιμοποίησε μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή. Κι όμως πολύ πιο πριν το 1957 το Fairlane ήταν το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποίησε την πρωτοπορία αυτή και μάλιστα είχε τη δυνατότητα να φιλοξενεί και 4 επιβάτες!

1959 Mini



Τεχνολογική πρωτοπορία: Η μπροστινή κίνηση στη μαζική παραγωγή, εκμεττάλευση χώρου

Μπορεί το Mini να μην ήταν το 1ο αυτοκίνητο στην ιστορία με μπροστινή κίνηση, ήταν όμως το πρώτο που παράχθηκε μαζικά. Επίσης η τοποθέτηση του κινητήρα εγκάρσια κάτω από το μπροστινό καπό επέτρεψε την κορυφαία εκμεττάλευση του χώρου έτσι ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει 4 ενήλικες στο εσωτερικό του.

1962 Chevrolet Corvair Monza Spyder




Τεχνολογική πρωτοπορία: Υπερτροφοδοτούμρνος κινητήρας

Παρόλο που το συγκεκριμένο μοντέλο είχε χαρακτηριστεί ως ανασφαλές σε οποιαδήποτε ταχύτητα ήταν μαζί με το Oldsmobile F-85 Jetfire της ίδιας μητρικής GM τα πρώτα μοντέλα μαζικής παραγωγής με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. 

1966 Lamborghini Miura



Τεχνολογική πρωτοπορία: Κινητήρας στο κέντρο σε αυτοκίνητο παραγωγής

Η Miura ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος εγκάρσια, μπροστά από τον πίσω άξονα των τροχών. Η τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο του αμαξώματος δίνει ιδανική κατανομή βάρους στο αυτοκίνητο και συνεπώς πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Η λύση αυτή υιοθετήθηκε από ένα πλήθος supercars τα μετέπειτα χρόνια.


1971 Chrysler Imperial







Τεχνολογική πρωτοπορία: Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων


Παρόλο που το Jensen FF το 1966 ηταν πραγματικά το πρώτο αυτοκίνητο με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων, παράχθηκε μόνο σε μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα. Σε αντίθεση το imperial παράχθηκε μαζικά για 5 χρόνια και διέθετε ένα ηλεκτρονικό σύστημα αντιμπλοκαρίσματος και στους 4 τροχούς.

1974 Volvo 240



Τεχνολογική πρωτοπορία: Ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης στο αμάξωμα

Το Volvo 240 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο του οποίου το αμάξωμα σχεδιάστηκε με γνώμονα την παραμόρφωση του σε μια σύγκρουση κατά τέτοιον τρόπο ώστε να γίνεται ελεγχόμενα η απορρόφηση της ενέργειας της σύγκρουσης και έτσι να προστατεύονται οι επιβαίνοντες. Σήμερα όλα τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται με το κριτήριο αυτό.

1975 Honda Civic CVCC



Τεχνολογική πρωτοπορία: Όχημα χαμηλών ρύπων

Η απόφαση "υπέρ καθαρού αέρα" το 1965 στις ΗΠΑ, απαιτούσε προδιαγραφές ρύπων στις οποίες δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει η αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία. Η Honda όμως το κατάφερε με το CVCC και μάλιστα χωρίς τη χρήση καταλύτη το 1975. 

1980 Audi Quattro



Τεχνολογική πρωτοπορία: Κίνηση σε όλους τους τροχούς εντός δρόμου

Το Audi Quattro ήταν το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που εισήγαγε την ιδέα της χρήσης τετρακίνησης εντός δρόμου, κάτι που εξασφάλιζε κορυφαίο κράτημα και πρόσφυση. Το χαρακτηριστικό αυτό του χάρισε πολλές νίκες στους αγώνες τη δεκαετία του '80.

1981 Mercedes-Benz S Class



Τεχνολογική πρωτοπορία: Αερόσακοι

Το 1981 η S Class ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής εξοπλισμένο με αερόσακο οδηγού. Σήμερα ακόμη και τα μικρά και φθηνά αυτοκίνητα πόλης έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους αερόσακους.

1984 Renault Espace



Τεχνολογική πρωτοπορία: Πολυμορφικό αυτοκίνητο ενός όγκου

Το Espace ήταν το αυτοκίνητο σχεδιασμένο από τον συμπατριώτη μας Αντώνη Βολάνη, όπου όλος ο χώρος επιβατών ήταν ενιαίος και ταυτόχρονα υπήρχε η δυνατότητα διαμόρφωσης του με διαφορετικούς τρόπους. Σχεδον ταυτόχρονα είχε παρουσιαστεί στην Αμερική και το Dodge Caravan με παραπλήσια χαρακτηριστικά.

1987 Honda Prelude



Τεχνολογική πρωτοπορία: Ενεργητική τετραδιεύθυνση

Το 1987 η Honda συνδυάζοντας το στρίψιμο των πίσω τροχών με βάση την θέση του τιμονιού κατάφερε να δημιουργήσει ένα σύστημα διεύθυνσης που έδινε εντυπωσιακή σταθερότητα και κράτημα στο αυτοκίνητο.

1990 Honda NSX



Τεχνολογική πρωτοπορία: Αλουμινένιο αμάξωμα, κινητήρας με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού.

Το NSX ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είχε εξ ολοκλήρου αλουμινένιο αμάξωμα. Ο κινητήρας του δε χρησιμοποιούσε πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Το τιμόνι του είχε επίσης ηλεκτρική αντί υδραυλική υποβοήθησε με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας

1990 Honda Legend



Τεχνολογική πρωτοπορία: Σύστημα πλοήγησης

Η δεύτερη γενιά του Honda Legend που παρουσιάστηκε το 1990 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που διέθετε σύστημα πλοήγησης πριν ακόμη διαδωθεί ευρέως το σύστημα GPS. Το σύστημα της Honda βασιζόταν σε ένα γυροσκόπιο και ήταν διαθέσιμο μόνο για την ιαπωνική αγορά

1996 GM EV-1



Τεχνολογική πρωτοπορία: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Παρόλον που το EV-1 δεν ήταν αυτοκίνητο παραγωγής αλλά ε΄να εκθεσιακό πρώτυπο της GM, και σαφώς όχι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, συνδύαζε επιδόσεις και αυτονομία συγκρίσιμη με σπόρ αυτοκίνητα. Έθεσε τις βάσεις για μετέπειτα αυτοκίνητα της εταιρίας όπως το Opel Ampera..

1997 Toyota Prius



Τεχνολογική πρωτοπορία: Υβριδικό αυτοκίνητο

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που μπορούσε να συνδυάσει κίνηση με συνδυασμό χρήσης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτροκινητήρα ήταν το Toyota Prius. Το κόστος του δεν ήταν απαγορευτικό κάτι που το έκανε εξαιρετικά δημοφιλές.

2008 Honda FCX Clarity



Τεχνολογική πρωτοπορία: Κίνηση με χρήση κυψελών υδρογόνου

Το FCX Clarity είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που μετατρέπει μέσω των κυψελών το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια. Ίσως σε μερικά χρόνια να δούμε το σύστημα αυτό σε αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής.



2011 Opel Ampera




Τεχνολογική πρωτοπορία: Υβριδικό αυτοκίνητο με δυνατότητα φόρτισης
.
.Το Ampera είναι το πρώτο αυτοκίνητο που μπορεί να φορτιστεί μέσω του δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος του σπιτιού μας. Παράλληλα διαθέτει και έναν βενζινοκινητήρα που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει σε περίπτωση που η μπαταρίες του είναι άδειες από ηλεκτρικό ρεύμα.


Πηγές:
AOL Autos
Περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ, επετειακό τεύχος εορτασμού 35 χρόνων του περιοδικού


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...