Targa και T-top: Μια (σχεδόν) ξεχασμένη κατηγορία αυτοκινήτων

Targa ονομάζουμε τα αυτοκίνητα που δεν είναι καθαρόαιμα cabrio ή roadster αλλά αφαιρείται μόνο η οροφή τους. Πολύ κοντά στα targa είναι και τα αυτοκίνητα που έχουν T-top στα οποία η οροφή χωρίζεται σε δυο ισομεγέθη τμήματα και στη μέση βρίσκεται μια σταθερή μπάρα. Και τα δυο αυτά είδη οροφών τείνουν να εκλείψουν στα αυτοκίνητα των ημερών μας παρόλο που στο παρελθόν υπήρχαν πανέμορφα τέτοια μοντέλα.


Το πρώτο αυτοκίνητο που χαρακτηρίστηκε targa ήταν η Porsche 911 Targa πίσω στο 1966,


ενώ το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής εφοδιασμένο με οροφή Τtop ;ήταν η Chevrolet Corvette του 1968.


Ακολούθησαν από τότε αρκετά μοντέλα για όλα τα βαλάντια. Τα πιο προσιτά ήταν τα 

Fiat X1/9 (1972-89)



Honda CRX delSol (1992-98)



Lotus Elise (1998-)



Toyota MR2 Μκ2 (1989-99)



Nissan 100NX (1991-96)



Φυσικά και υπηρχαν πλήθος από premium μάρκες όπως οι Ferrari με τις 
250P / 250LM / 330P / 330P2 / 330P3 / 330P4 / 412P / 312P, 
308 GTS, 
328 GTS, 
348 TS, 
512S/512M, 
Dino 246 GTS 
F355 GTS (εικόνα)


και οι Porsche με τις
904
906
911 Targa (1966–) (εικόνα)


914
944
968

Δυστυχώς μετά τη δεκαετία του ΄90,  δεν υπήρχαν υλοποιήσεις targa και t-top προσιτών μοντέλων. Αυτό προέκυψε περισσότερο λόγω της διάδοσης μιας νέας κατηγορίας των coupe-cabrio όπου η οροφή διπλώνεται και αποθηκεύεται με αυτόματο τρόπο στον χώρο αποσκευών (όπως στα Peugeot 206CC, Mercedes SLK, Opel Tigra κλπ)
Εμείς όμως ψηφίζουμε υπέρ της κατηγορίας αυτής καθώς τα αυτοκίνητα αυτά συνδυάζουν την πρακτικότητα, και την οικονομία στο χώρο χωρίς να έχουν πολλά από τα μειονεκτήματα των cabrio αυτοκινήτων (στεγανότητα, αξιοπιστία μηχανισμού οροφής και συντήρηση του)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...