Lancia: Μια μάρκα - θρύλος οδεύει προς εξαφάνιση

Ένας από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές με ένδοξο παρελθόν, πολλές τεχνολογικές πρωτιές και ενός και πλέον αιώνα ιστορίας οδεύει με αργά βήματα προς το τέλος του. Η Lancia, μια φίρμα που κόσμησε με πανέμορφα αυτοκίνητα την αυτοκίνηση είναι προδιαγεγραμμένη από τη Fiat Chrysler Automobiles να αφανιστεί. Ας πάμε μαζί να δούμε την ιστορία και τις καινοτομίες του ένδοξου αυτού Ιταλού κατασκευαστή.

Διαβάζοντας στην wikipedia, η Lancia ιδρύθηκε το 1906 από τον Ιταλό μηχανικό και οδηγό Βιντσέντζο Λάντσια (Vincenzo Lancia), ενώ έγινε τμήμα του Ομίλου Fiat το 1969. 
Η Lancia έφερε πολλές καινοτομίες στο χώρο της αυτοκίνησης, που ελάχιστοι γνωρίζουν. Μερικές από αυτές είναι
  • 1913: Το πρώτο αυτοκίνητο με ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα (Lancia Theta)
  • 1922: Το πρώτο αυτοκίνητο με αυτοφερόεμνο σασί αγωνιστικού τύπου μόνοκοκ (monocoque)
  • 1948: Το πρώτο πενατάχυτο κιβώτιο που τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής (Ardea series 3)
  • 1950: Ο πρώτο κινητήρας σε διάταξη V8 (Aurelia)
Άλλες καινοτομίες έχουν να κάνουν με τον πρώτο κινητήρα παραγωγής σε διάταξη V4, και από τις πρώτους κατασκευαστές που εφάρμοσε την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς.

Εκτός από τις καινοτομίες που αναφέρθηκαν η Lancia δημιούργησε την Stratos, ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε ειδικά για αγώνες αυτοκινήτων και είχε καταλυτική επίδραση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ. Κερδίζοντας το πρωτάθλημα 3 συνεχόμενα έτη (1974-76) η Stratos έδειξε το δρόμο στους υπόλοιπου κατασκευαστές, σε μηχανολογικό, σχεδιαστικό αλλά και σε επίπεδο ελαστικών! 


Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε ελαστικά χαμηλού προφίλ. Τα ελαστικά που είχαν σχεδιαστεί από την Pirelli ειδικά για τις Στράτος στους αγώνες ράλλυ, δούλεψαν τόσο καλά που η Porsche ξεκίνησε τη χρήση τους αμέσως μετά στην 911 Turbo. Σήμερα, τα ελαστικά χαμηλού προφίλ είναι το στάνταρ και χρησιμοποιείται σε όλα τα σπορ αυτοκίνητα σήμερα και όχι μόνο.

Στην δεκαετία του '80, η Lancia με ένα άλλο μοντέλο - θρύλο κυριάρχησε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ με την Delta HF Integrale.


H Lancia Delta είναι το μοναδικό αυτοκίνητο στην ιστορία που κέρδισε 6 συνεχόμενες φορές το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ μεταξύ 1987-92. 

Δυστυχώς, η FCA, δεν φαίνεται να ποντάρει στο μέλλον της Lancia καθώς το μοναδικό μοντέλο με το σήμα της φίρμας αυτή τη στιγμή, μάλλον είναι το Ypsilon

Πολύ θα θέλαμε να δούμε ξανά την εταιρία αυτή να δημιουργεί και να δείχνει το δρόμο στην αυτοκίνηση όπως το έκανε στο παρελθόν. Σίγουρα της αξίζει ένα καλύτερο μέλλον από αυτό που φαίνεται να είναι προδιαγεγραμμένο

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...