Η επικράτηση των μικρών turbo βενζινοκινητήρων επί των ατμοσφαιρικών είναι πλέον καθολική. Σχεδόν κάθε κατασκευαστής έχει αντικαταστήσει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες στα περισσότερα μοντέλα που διαθέτει στην αγορά. Είναι όμως στ' αλήθεια τόσο εντυπωσιακή η διαφορά τους στην οικονομία βενζίνης, όσο διατυμπανύζουν οι προδιαγραφές τους; Στο άρθρο αυτό ερευνούμε ακριβώς αυτό!
Στο παρόν άρθρο διερευνούμε στο carblogger.gr κατά πόσο οι νέοι turbo κινητήρες μικρού κυβισμού είναι οικονομικότεροι από τους ατμοσφαιρικούς που αντικατέστησαν. Έτσι, διαλέξαμε πέντε μοντέλα όπου οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες αντικαταστάθηκαν και εξετάζουμε σε αυτά τις διαφορές σε πραγματική κατανάλωση βενζίνης μεταξύ των νέων turbo και παλιότερων ατμοσφαιρικών ίδιας ή παραπλήσιας ιπποδύναμης
Οι πραγματικές καταναλώσεις λήφθηκαν από τον ιστότοπο www.spritmonitor.de, όπου οδηγοί από όλον τον κόσμο έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν τις τιμές κατανάλωσης στον πραγματικό κόσμο των αυτοκινήτων τους.
Παρατηρώντας τον παραπάνω πίνακα συμπαιρένουμε γενικά ότι στις 4 από τις 5 περιπτώσεις, οι turbo κινητήρες είναι οικονομικότεροι σε καύσιμο παράγοντας ίδια ή λίγο μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τους ατμοσφαιρικούς! Η μεγαλύτερη διαφορά παρατηρείται μεταξύ του ατμοσφαιρικού και του turbo κινητήρα της Ford που φτάνει το 15,3%!
Στις άλλες 3 περιπτώσεις (Fiat Punto, Renault Megane, Volkswagen Golf), οι διαφορές στην κατανάλωση υπέρ των μικρών turbo κινητήρων κυμαίνονται μεταξύ 8%-10%
Μόνο στην περίπτωση της Toyota φαίνεται ότι οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες της ήταν πολύ καλοί σε οικονομία καυσίμου, οπότε οι διαφορές είναι πολύ μικρές. Ο ατμοσφαιρικός μάλιστα των 1,33 λίτρων είναι οικονομικότερος από τον turbo των 1,2 λίτρων έχοντας όμως 17 ίππους μικρότερη ιπποδύναμη.
Σαν συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι όντως οι turbo κινητήρες μικρού κυβισμό εμφανίζονται οικονομικότεροι από τους αντίστοιχους ατμοσφαιρικού, ωστόσο οι διαφορές δεν είναι μεγάλες.
Αν μάλιστα συνιπολογίσουμε ότι σύμφωνα με έρευνα της JD Power οι μικρότεροι turbo κινητήρες είναι λιγότερο αξιόπιστοι, από τους αντίστοιχους ατμοσφαιρικούς μεγαλύτερου κυβισμόυ, θα προτείναμε στο carblogger.gr ότι όπου υπάρχει η δυνατότητα (όπως στην Toyota) επιλογή μεταξύ βενζινοκίνητου μικρού turbo και ατμοσφαιρικού, να επιλέξουμε τον ατμοσφαιρικό.
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Οι πραγματικές καταναλώσεις λήφθηκαν από τον ιστότοπο www.spritmonitor.de, όπου οδηγοί από όλον τον κόσμο έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν τις τιμές κατανάλωσης στον πραγματικό κόσμο των αυτοκινήτων τους.
Μοντέλο | Κατανάλωση (λιτ / 100 χλμ) | Διαφορά % turbo - ατμοσφαιρικού |
Fiat Punto Evo Dynamic MultiAir 1.4 105 PS | 7,2 | -9,7% |
Fiat Punto 0.9 Twinair Benzin, 100 PS | 6,5 | |
Ford Focus 1.6 Ti-VCT 125 PS | 7,85 | -15,3% |
Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 PS | 6,65 | |
Renault Megane Mk3 1.6 110 PS | 7,5 | -8,0% |
Renault Megane Mk3 1.2 Tce 115 PS | 6,9 | |
Volkswagen Golf VI 1.6 102 PS | 7,3 | -8,2% |
Volkswagen Golf VI 1.2 TSI 102 PS | 6,7 | |
Toyota Auris 1.33 Dual VVT-i Benzin, 99 PS | 6,5 | 5,4% |
Toyota Auris 1.6 132 PS | 6,9 | -0,7% |
Toyota Auris TS 1.2 Benzin, 116 PS | 6,85 |
Παρατηρώντας τον παραπάνω πίνακα συμπαιρένουμε γενικά ότι στις 4 από τις 5 περιπτώσεις, οι turbo κινητήρες είναι οικονομικότεροι σε καύσιμο παράγοντας ίδια ή λίγο μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τους ατμοσφαιρικούς! Η μεγαλύτερη διαφορά παρατηρείται μεταξύ του ατμοσφαιρικού και του turbo κινητήρα της Ford που φτάνει το 15,3%!
Στις άλλες 3 περιπτώσεις (Fiat Punto, Renault Megane, Volkswagen Golf), οι διαφορές στην κατανάλωση υπέρ των μικρών turbo κινητήρων κυμαίνονται μεταξύ 8%-10%
Σαν συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι όντως οι turbo κινητήρες μικρού κυβισμό εμφανίζονται οικονομικότεροι από τους αντίστοιχους ατμοσφαιρικού, ωστόσο οι διαφορές δεν είναι μεγάλες.
Αν μάλιστα συνιπολογίσουμε ότι σύμφωνα με έρευνα της JD Power οι μικρότεροι turbo κινητήρες είναι λιγότερο αξιόπιστοι, από τους αντίστοιχους ατμοσφαιρικούς μεγαλύτερου κυβισμόυ, θα προτείναμε στο carblogger.gr ότι όπου υπάρχει η δυνατότητα (όπως στην Toyota) επιλογή μεταξύ βενζινοκίνητου μικρού turbo και ατμοσφαιρικού, να επιλέξουμε τον ατμοσφαιρικό.