Alex Tremoulis: Ο Ελληνας σχεδιαστής των αυτοκινήτων του Αμερικάνικου ονείρου

Όσοι ασχολούνται με τον κόσμο του αυτοκινήτου σίγουρα γνωρίζουν το πρωτοποριακό μοντέλο Tucker 48 ένος από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα του 20ού αιώνα ή του Cord 810, του πρώτου αυτοκινήτου με ανακλινόμενα φώτα. Αυτό που δεν γνωρίζουν όμως είναι ότι τα δημιούργησε ένας συμπατριώτης μας, Ο Αλέξανδρος Τρεμούλης (Alex Tremulis).


Ο Αλέξανδρος Τρεμούλης (Alex Tremulis) γεννήθηκε το 1914 στο Σικάγο. Οι γονείς του κατάγονταν από τη Λακωνία. Σε ηλικία 19 ετών προσλήφθηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία Auburn - Cord - Duesenberg και γρήγορα εξελίχθηκε σε έναν από τους βασικούς σχεδιαστές της εταιρείας, παρότι αυτοδίδακτος. Μεταξύ των δημιουργιών του, τα περίφημα και κλασικά πλέον αυτοκίνητα Cord 810 και 812, καθώς και το σπορ διθέσιο χειροποίητο Duesenberg. Παρέμεινε στην εταιρεία μέχρι την πτώχευσή της, το 1937.

Το Cord 812

Αφού δούλεψε για λίγο διάστημα στην General Motors, προσλήφθηκε στην Briggs-Le Baron, η οποία κατασκεύαζε αμαξώματα για την Chrysler. Στη συνέχεια, το 1938 απασχολήθηκε στην Custom Motors, η οποία δημιουργούσε κατά παραγγελία αυτοκίνητα για τους σταρ του Χόλιγουντ, ενώ παράλληλα, συνεργαζόταν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Crosley και American Bantam. Το 1939 συμμετείχε στην ομάδα που σχεδίασε το αυτοκίνητο Packard Clipper και δύο χρόνια μετά το εκθεσιακό πρωτότυπο Chrysler Thunderbolt. Η συνεισφορά του ήταν καθοριστική στη σχεδίαση των δύο μοντέλων τα οποία επηρέασαν το στυλ των αυτοκινήτων μετά τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο.

To εντυπωσιακό Chrysler Thunderbolt (1941)

Μετά τον βομβαρδισμό του Περλ Χάρμπορ (1941), ο Τρεμούλης επιστρατεύτηκε και υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία, όπου είχε την ευκαιρία να εργαστεί σε διάφορα σχέδια. Ένα από αυτά ήταν η κατασκευή ενός αεροπλάνου πολλαπλών ρόλων, με διαστημικές ικανότητες.

Μετά τον πόλεμο εργάστηκε για τον σχεδιαστικό οίκο Tammen & Denison. Το 1947, ύστερα από μια δεκαπεντάλεπτη συνομιλία με τον οραματιστή σχεδιαστή και επιχειρηματία Preston Tucker, τον έπεισε να αναλάβει τον σχεδιασμό του θρυλικού μοντέλου “1948 Tucker Sedan” ή “Tucker 48”, το οποίο με τις καινοτομίες που εισήγαγε, έμεινε στην ιστορία. 

Το Tucker 48 (1948)

Κατασκευάστηκαν μόνο 51 αυτοκίνητα του συγκεκριμένου μοντέλου, λόγω χρεωκοπίας της Tucker. Ένα άλλο μοντέλο για το οποίο είχε κάνει σχέδια για την Tucker ήταν ένα κουπέ με το όνομα Talisman, το οποίο δεν κατασκευάστηκε ποτέ αλλά ήταν ένα πολύ πρωτοποριακό για την εποχή του σχέδιο.

Το σχέδιο για το Tucker Talisman

Το 1957 μεταπήδησε στη Ford για να σχεδιάσει ένα σύνολο από εκθεσιακά πρωτότυπα, κάτι που αποτελεί μεγάλο ενδιαφέρον εδώ στο carblogger.gr: Το μοντέλο Ford X-2000, από το οποίο παράχθηκε μόνο ένα αυτοκίνητο για να επιδειχθεί σε εκθέσεις αυτοκινήτων. Το 1962 σχεδίασε το πρωτότυπο Ford Seattle-ite XXI, το οποίο παρουσιάστηκε στην Παγκόσμια Έκθεση του Σιάτλ. 

Tο πρωτότυπο Ford Seattle-ite XXI (1962)

Εγκατέλειψε την Ford το 1963 και ίδρυσε το δικό του σχεδιαστικό γραφείο στο Αν Αρμπορ του Μίτσιγκαν. Πιο γνωστές δημιουργίες του ήταν το “αγροτικό” Subaru BRAT και το φουτουριστικό Subaru X-100.

To Subaru Χ-100

Το 1966 σχεδίασε το “Gyronaut X-1”, η οποία με αναβάτη τον Bob Lepan πέτυχε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με 395.361447 χλμ/ω στις αλυκές της Γιούτα. Σχεδίασε, ακόμη, τα πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα “Goodyear Wingfoot Express” (το πρώτο πυραυλοκίνητο αυτοκίνητο, που έφθασε τα 836,86 χιλμ/ω) και “Green Monster”. Ανάμεσα στα σχέδιά του περιλαμβάνεται κι ένα δίτροχο σεληνιακό όχημα, παραγγελία της NASA, η οποία δεν προχώρησε στην κατασκευή του.

Ο Τρεμούλης ήταν τακτικός συνεργάτης του περιοδικού "Road & Track", ενώ συμμετείχε ως σύμβουλος στα γυρίσματα της ταινίας του Φράνσις Φορντ Κόπολα “Τάκερ, ο άνθρωπος και το όνειρό του” (Tucker: The Man and His Dream), παραγωγής 1988.

Το 1982 εισήλθε στο Πάνθεον του Αυτοκινήτου (Automobile Hall of Fame) και το 1987 τιμήθηκε από τη Διεθνή Ένωση Μηχανικών Αυτοκίνησης (SAE) για τον σχεδιασμό του “Tucker 48”, ενός από τα  “σημαντικότερα αυτοκίνητα του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα”.

Ο Άλεξ Τρεμούλης πέθανε στις 29 Δεκεμβρίου 1991, στην πόλη Βεντούρα της Καλιφόρνια.

Πηγές:

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...