Cord 812: Ένα cool αυτοκίνητo από το..1937!

Πότε θα τοποθετούσατε χρονικά το λανσάρισμα ενός αυτοκινήτου που είχε μπροστινή κίνηση, αναδιπλούμενη ορορφή, V8 κινητήρα turbo και ανακλινόμενα φώτα; Τη δεκαετία του '60 ή μήπως του '70; Τι θα συλλογιζόσασταν αν μαθαίνατε οτι υπάρχει αυτοκίνητο που βγήκε στην παραγωγή το..1937 με αυτά τα χαρακτηριστικα;

O Erret Lobban Cord ήταν ένας φιλόδοξος αλλά και εκκεντρικός μηχανικός που ίδρυσε το 1929 την μάρκα με το όνομα του. Το πρώτο αυτοκίνητο που παρήγαγε, ήταν το L-29, που ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο που παράχθηκε στις ΗΠΑ.
Το 1936 από την πενα του Gordon Buering γεννήθηκε το Cord 810. Ήταν και αυτό προσθιοκίνητο με ανεξάρτητη ανάρτηση στους εμπρός τροχούς. με το κιβώτιο ταχυτήτων μπροστά από τον κινητήρα, όπως και στην πρωτοποριακή Citroen Traction Avant που βγήκε στην παραγωγή 2 χρόνια νωρίτερα.. Η διάταξη αυτή επέτρεψε τον Buering να σχεδιάσει ένα εξαιρετικά χαμηλό για την εποχή αμάξωμα, κάτι που δεν απαιτούσε αναβατήρες πλευρικά όπως τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της εποχής για την επιβίβαση.


Εκτός από τους αναδιπλούμενους προβολείς το αυτοκίνητο είχε και ένα σύνολο και από άλλα πρωτοποριακά για την εποχή του χαρακτηριστικά όπως
  • Υαλοκαθαριστήρες με μεταβλητή ταχύτητα. Την εποχή εκείνη τα αυτοκίνητα κατά κανόνα δεν διέθεταν υαλοκαθαριστήρες. Στα ελάχιστα που διέθεταν, η λειτουργία τους γινόταν χειροκίνητα.
  • Πορτάκι για τον ανεφοδιασμό σε καύσιμο.
  • Κρυφοί μεντεσέδες των θυρών: Οι μεντεσέδες των θυρών ήταν κρυμμένοι και δεν προεξείχαν όπως στα αυτοκίνητα της εποχής (στα οποία ήταν ίδιοι με τους μεντεσέδες που έχουμε στις πόρτες των σπιτιών μας)
  • Διέθετε ραδιόφωνο: Το αυτοκίνητο διέθετε AM ραδιόφωνο, κάτι που αρχίσε να γίνεται στανταρ πολύ αργότερα, στα αυτοκίνητα της 10ετίας του '50. Ακόμα και σήμερα είναι πρωτότυπος ο τρόπος που έδειχνε το ραδιόφωνο τους σταθμούς που ήταν ο ίδιος που δείχνουν την ταχύτητα τα ταχύμετρα.
  • Πλήρης πίνακας οργάνων: Ο πίνακας οργάνων του Cord εμπνευσμένος από αυτόν των αεροπλάνων, περιελάμβανε εκτός από το ταχύμετρο και στροφόμετρο κάτι που επίσης σπάνιζε στα αυτοκίνητα της εποχής του.
  • Έκδοση με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Ανέβαζε την απόδοση από τους τους 125 στους 170 ίππους και έκανε το αυτοκίνητο πολύ γρήγορο για τα δεδομένα της εποχής του.
  • Ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων
Το αυτοκίνητο έτυχε ένθερμης υποδοχής στο σαλόνι της Νέας Υόρκης το 1935. Ωστόσο, η καθυστέρηση στις παραγγελίες αλλά και τα προβλήματα αξιοπιστίας στάθηκαν τροχοπέδι στην εμπορική πορεία του μοντέλου.
Το 1937, βγήκε στην παραγωγή το Cord 812 η κάμπριο εκδοχή του μοντέλου που διέθετε αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή όπως και τα σημερινά κάμπριο.
Η ιστορία του Cord 810 (σεντάν) και  του 812 (κάμπριο) αλλά και της ίδιας της μάρκας τελείωσε το 1937 αφού παράχθηκαν 3000 αυτοκίνητα.
Κάποιες απόπειρες αναβίωσης της μορφής του Cord 810 από άλλους κατασκευαστές μέχρι το 1970 δεν στέφθηκαν με απιτυχία.
Η μορφή των Cord 810/812 παραμένει ένα από τα πιο διακεκριμμένα σχέδια του 20ού αιώνα. Το 1996 το αμερικάνικο περιοδικό American heritage ανακήρυξε το Cord 810 το "πιο όμορφο αμερικάνικο αυτοκίνητο"

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...