Το τεστ αποφυγής ταράνδου (moose test) ίσως με το πρώτο άκουσμα να μας προκαλεί..γέλιο, είναι ωστόσο πλέον μια από τις σημαντικότερες δοκιμές που πρέπει να περάσει ένα αυτοκίνητο και αποτελεί ακόμη και μέρος των δοκιμών στο EuroNCAP. Από πότε όμως έγινε γνωστή παγκοσμίως αυτή η δοκιμή; Από την παταγώδη αποτυχία της πρώτης Mercedes A-Class to 1997..
Το τεστ αποφυγής ταράνδου σύμφωνα με τις πηγές που βρήκαμε εδώ στο carblogger.gr, έγινε διάσημο σε όλο τον κόσμο το 1997, όταν η νέα τότε Mercedes A-Class ανατράπηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα χέρια του δημοσιογράφου Robert Collin από το σουηδικό περιοδικό Teknikens Varld.
Στην αρχή, η Mercedes δεν παραδέχτηκε ότι το νέο της "παιδι' A-Class έχει κάποιο πρόβλημα. Ωστόσο σε ελέγχους ευστάθειας από άλλα περιοδικά, αποδείχθηκε η ελλειψη ευστάθειας του μοντέλου σε απότομους ελιγμούς.
Στη συνέχεια η Mercedes προέβει σε ανάκληση όλων των αυτοκινήτων που είχαν διατεθεί στην αγορά ως τότε προσθέτωντας σε αυτά σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP, σκληρότερη ανάρτηση και χαμηλότερου προφίλ ελαστικά.
Σε επανέλεγχο του αυτοκινήτου μετά από τις επεμβάσεις, δεν υπάρχε κανένα πρόβλημα στην εκτέλεση της δοκιμής.
Το τεστ αποφυγής ταράνδου χρησιμοποιείται από το 1970 στη Σουηδία καθώς είναι σύνηθες φαινόμενο η παρουσία άγριων ζώων στους δρόμους των σκανδιναβικών χωρών.
Το τεστ αποφυγής ταράνδου περιλαμβάνει δυο αλλαγές πορείας με ταχύτητες μέχρι 45-50 μιλία / ώρα (72-80 χλμ / ώρα) για το αυτοκίνητο με σκοπό να αποφύγει τον υποτιθέμενο τάρανδο και να επαναφερθεί στο ρεύμα κυκλοφορίας του συνεχίζοντας κανονικά την πορεία του
Παρόλο που έχει γίνει στάνταρ η δοκιμή αυτή στην αυτοκιντοβιομηχανία, υπάρχουν αυτοκίνητα και σήμερα που απέτυχαν να την περάσουν επιτυχώς. Τέτοια παραδείγματα αυτοκινήτων είναι τα Citroen Nemo, Renault Kangoo, Toyota Hilux και Jeep Grand Cherokee.