Την δεκαετια του '90 εγιναν μεγαλα αλματα στον τομεα της αυτοκινησης. Η ηλεκτρονικη διαχειριση του κινητηρα εγινε δεδομενη ακομα και στα αυτοκινητα της μικρης κατηγοριας οπως επισης κσι το συστημα αντιμπλομαρισματος των τροχων ABS. Η παθητικη ασφαλεια ειχε επισης την τιμητικη της με τους αεροσακκους οδηγου και συνοδηγου να θεωρουνται δεδομενος εξοπλισμος στο τελος της δεκαετιας καθως και η πιο στιβαρη δομη του αμαξωματος. Στο αρθρο αυτο θα δουμε τα αυτοκινητα με την καλυτερη παθητικη ασφαλεια συμφωνα με τις δοκιμες του οργανισμου EuroNcap
Τον Φεβρουαριο του 1997, δημιουργηθηκε ο οργανισμος EuroNcap που ειχε σαν σκοπο την αξιολογηση της παθητικης ασφαλειας των αυτοκινητων.
Οι πρωτες δοκιμες προσκρουσης που αφρμοστηκαν το 1997 αφορουσαν
-μετωπικη συγκρουση με βαθμο επικαλυψης 40% και ταχυτητα 65 χλμ / ωρα
-πλευρικη συγκρουση με υποτιθεμενο αλλο αυτοκινητο απο την πλευρα του οδηγου με ταχυτητα 48,χλμ / ωρα.
Η καλυτερη δυνατη αξιολογηση ειναι τα πεντε αστερια και η χειροτερη κανενα αστερι. Στις πρωτες δοκιμες που εγιναν οι βαθμολογιες ηταν πολυ χαμηλες. Απο το κααλοκαιρι του 1997 εμφανιστηκαν τα πρωτα αυτοκινητα με ικανοποιητικα αποτελεσματα στις δοκιμες.
Παρολο που τη δεκαετια του '90 κανενα αυτοκινητο δεν αξιολογηθηκε με 5 αστερια, υπηρξαν αρκετα που καταφεραν να πετυχουν 4 αστερια. Μεσα απο το αρθρο μας αυτο στο carblogger.gr θα παρουσιασουμε τα αυτοκινητα αυτα.
Volvo S40
Το Volvo S40 ηταν το πρωτο αυτοκινητο που αξιολογηθηκε με 4 αστερια την ανοιξη του 1997. Πετυχε 12 βαθμους στην μετωπικη και 14 στη δοκιμη πλευρικης προσκρουσης με αριστα το 15 και στις 2 δοκιμες.
α. Κατηγορια Σουπερμινι
Fiat Punto 1999-2010
Mercedes A class 1997-2004
Peugeot 206 1998-2010
Renault Clio 1998-2012
VW Lupo 1998-2005
β. Κατηγορια Μικρομεσαια
Audi A3 1996-2003
Ford Focus 1998-2005
Opel Astra 1998-2004
Renault Megane 1996-2002
VW Beetle 1997-2010
VW Golf 1997-2003
γ. Κατηγορια Μεσαια και ανω
BMW σειρα 3 Ε46 1998-2006
BMW σειρα 5 E39 1996-2003
Honda Accord 1998-2002
Opel Omega B2 1999-2003
Saab 9-3 1998-2003
Saab 9-5 1997-2010
Παρατηρωντας τα αποτελεσματα αυτα συμπεραινουμε οτι μονο ενα αυτοκινητο ειναι απο ιαπωνα κατασκευαστη. Κατι αλλο που βλεπυμε ειναι οτι αυτοκινητα απο premium κατασκευαστες οπως η Mercedes C-class και το Audi A6 της δεκαετιας του '90, δεν καταφεραν να αξιολογηθουν με 4 αστερια.
Ως συμπερασμα απο τα παραπανω μπορουμε να πουμε οτι υπαρχουν αρκετα αυτοκινητα που κατασκευαστηκαν τη δεκαετια του '90 και εχουν πολυ καλα αποτελεσματα στον τομεα της παθητικης ασφαλειας, και ειναι πλεον πολυ προσιτα ως μεταχειρισμενα με τιμες που αρχιζουν απο 2000 ευρω περιπου!
Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!