Αξιολόγηση αξιοπιστίας των Toyota Aygo, Fiat Panda, Kia Picanto, VW Fox από τους οργανισμούς ADAC, TUV, Dekra

Εδώ και αρκετά χρόνια δημοσιοποιούνται στατιστικές βλαβών από τρεις μεγάλους γερμανικούς οργανισμούς ADAC, TUV και DEKRA για τα επιβατικά αυτοκίνητα ετησίως. Και οι τρεις οργανισμοί που προαναφέρθηκαν θεωρούνται πολύ έγκυροι καθώς παρακολουθούν εκατομμύρια αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Στις στατιστικές αυτές έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές σε προηγούμενα άρθρα.
Ο οργανισμός ADAC (που είναι η αντίστοιχη ΕΛΠΑ στη Γερμανία), διαφοροποιείται από τους άλλους δυο οργανισμούς όσον αφορά στη μεθοδολογία συλλογής στατιστικών αξιοπιστίας. Οι στατιστικές του οργανισμού ADAC προέρχονται ως επί το πλήστον από τις κλήσεις οδικής βοήθειας των εγγεγραμμένων μελών του και όχι από ελέγχους που διενεργούνται στα οχήματα όπως στους άλλους δυο οργανισμούς. Έτσι λοιπόν τα στατιστικά του ADAC αφορούν περιπτώσεις βλαβών που έχουν να κάνουν με ακινητοποίηση οχήματος σε αντίθεση με τους TUV και DEKRA.
Για τους παραπάνω λόγους, οι στατιστικές αυτές είναι πολλές φορές αντιφατικές όταν συγκριθούν μεταξύ τους για κάποια αυτοκίνητα.
Συγκλίνουν τελικά οι αναφορές αξιοπιστίας των τριών μεγάλων οργανισμών ή όχι; 
Στον παρόν άρθρο λοιπόν παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα αξιοπιστίας για τέσσερα αυτοκίνητα της  μίνι κατηγορίας από του τρεις αυτούς οργανισμούς και τα συγκρίνουμε μεταξύ τους. Τα αυτοκίνητα είναι τα Toyota Aygo, Fiat Panda, Kia Picanto, VW Fox.
Οι εν λόγω στατιστικές για τους προαναφερθέντες οργανισμούς εκδόθηκαν τα έτη 2011 και 2012 και έχουν παρουσιαστεί σε προηγούμενα άρθρα εκτενώς.
Στους πίνακες που ακολουθούν παρουσιάζεται η βαθμολόγηση για κάθε αυτοκίνητο ανά έτος με άριστα το 5 και χειρότερο το 1 για τα έτη από το 2005 ως το 2010. Στις βαθμολογίες του TUV που είναι ανα διετία, συμπληρώθηκαν τα ίδια αποτελέσματα αξιολόγησης για 2 συνεχή χρόνια. Στις βαθμολογίες του Dekra που γίνονται ανά 50000 χλμ εκλήφθηκε ότι τα χιλιόμετρα αυτά συμπληρτώνονται ανά 3 έτη, οπότε η βαθμολογία δυμπληρώθηκε στο κάθε μοντέλο που εξετάζεται για 3 συνεχόμενα έτη. Σχεδιάστηκε επίσης και το διάγραμμα αξιολόγησης από τους τρεις οργανισμούς για κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά.
Ειδού λοιπόν οι πίνακες και τα διαγράμματα για κάθε μοντέλο που εξετάζεται.

Toyota Aygo




Τα αποτελέσματα των τριών οργανισμών για την αξιοπιστία του Toyota Aygo συγκλίνουν. Ο ADAC το βαθμολογεί άριστα (5) για τα έτη παραγωγής του εκτός του 2008 που αξιολογείται 'πολύ καλό' (4). Τα αποτελέσματα των TUV και Dekra ταυτίζονται αξιολογώντας το ως πολύ καλό (4) για όλες τις χρονιές.

Fiat Panda

 

Τα αποτελέσματα των τριων οργανισμών για το Fiat Panda διαφέρουν πολύ. Ενώ κατα τον ADAC το Fiat Panda αξιολογείται από πολύ καλά (4) ως άριστα (5), οι TUV και DEKRA το αξιολογούν από άσχημα (2) ως πολύ άσχημα (1). Με βάση τα προαναφερθέντα για τον τρόπο αξιολόγησης της αξιοπιστίας των αυτοκινήτων από τους τρεις οργανισμούς, το Panda παρουσιάζει αρκετές έως πολλές βλάβες (σλυμφωνα με τους TUV, DEKRA) οι οποίες όμως δεν ακινητοποιούν το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις στατιστικές του ADAC


Kia Picanto
 
 Τα αποτελέσματα των τριων οργανισμών για το Kia Picanto διαφέρουν πολύ επίσης. Kατα τον ADAC  το Picanto αξιολογείται από πολύ καλά (4) το 2005, στον μέσο όρο (2006, 2007), πολύ άσχημα (2008) και πολύ καλά (2009, 2010). Κατά τον Dekra αξιολογείται όλα τα χρόνια στον μέσον όρο. Για τον TUV αξιολογείται ως πολύ καλά (2005, 2006) και πολύ άσχημα για τις υπόλοιπες χρονιές. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι ADAC και TUV συμφωνούν στην πτώση της αξιοπιστίας στις χρονιές παραγωγής του Picanto κατά το 2007 και 2008.  To Picnato παρουσιάζει μια ασταθή πορεία σε σχέση με την αξιοπιστία του από τους TUV και ADAC. Η αλήθεια για την αξιοπιστία του Picanto μάλλον είναι ότι βρίσκεται κάπου στον μέσο όρο της αξιοπιστίας των μίνι αυτοκινήτων.


VW Fox

Ακόμη ένα αυτοκίνητο με διαφορετική αξιολόγηση από τους τρεις οργανισμούς. Γενικά από τον ADAC θεωρείται από καλό εως πολύ καλό σε αξιοπιστία, από τον Dekra στον μέσον όρο και από τον TUV αξιολογείται άσχημα.  Στην πράξη, το βραζιλιάνικο VW έχει αποδειχτεί όχι αξιόπιστο και αυτό φαίνεται μόνο από τη στατιστική του TUV. Ισως όμως οι βλάβες του να μην ακινητοποιούν συχνά το αυτοκίνητο (σύμφωνα με ADAC)

Σε επόμενο άρθρο θα συνεχίσουμε με την αξιολόγηση των αυτοκινήτων της κατηγορίας σούπερμίνι.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...