3 Οκτ 2017

Το απίστευτο σκάνδαλο πίσω από τη δημιουργία του σκαραβαίου (Beetle) της Volkswagen

Όλοι γνωρίζουμε τον Σκαραβαίο της Vokswagen που κυκλοφόρησε σε πάνω από 20.000.000 αντίτυπα παγκοσμίως. Πόσοι όμως γνωρίζουν ότι ο σχεδιασμός του είναι κλοπή από ένα μοντέλο της Τσεχoσλοβάκικης εταιρίας Tatra;



Στη δεκαετία του '30, ο Hitler επιθυμούσε τη δημιουργία ενός προσιτού αυτοκινήτου "για τον λαό" για τους δρόμους της Γερμανίας. Έτσι ανάθεσε στον Ferdinard Porsche  την υλοποίηση του. Τόσο ο Hitler όσο και ο Porsche επηρεάστηκαν πάρα πολύ από το σχεδιασμό των μοντέλων της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας Tatra
Ο Χίτλερ σύμφωνα με τις πηγές που βρήκαμε στο carblogger.gr, ήταν ένας ένθερμος λάτρης της αυτοκινητοβιομηχανίας και είχε επικεφθεί τις μονάδες της   Tatra κατά τη διάρκεια πολιτικών περιηγήσεων του στην Τσεχοσλοβακία. Είχε επίσης πολλές φορές συνάντηση με τον επικεφαλή μηχανικό της φίρμας Hans Ledwinka. Μετά από μια από αυτές τις συναντήσεις, ο Hitler είχε πει στον Porsche: "Αυτό είναι το αυτοκίνητο για τους δρόμους μου", εννοώντας το μοντέλο V570 της τσεχοσλοβάκικης εταιρίας.


Εικ.1 . Το πρωτότυπο Tatra V570

Από το 1933 και μετά, ο Hans Ledwinka και o Porsche είχαν τακτικές συναντήσεις για να συζητήσουν τα σχέδιά τους, και ο Porsche παραδέχθηκε «Λοιπόν, μερικές φορές κοίταξα πάνω από τον ώμο του και μερικές φορές κοίταξε και αυτός πάνω από το δικό μου» εννοώντας ότι και οι δυο άντρες κοιτούσαν ο ένας τις δημιουργίες του άλλου.

Διαβάστε επίσης: Τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που συγκλόνισαν την αυτοκίνηση

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο γνωστός σε όλους μας Σκαραβαίος (ή Beetle στα αγγλικά και Kaefer στα γερμανικά) που βγήκε στην παραγωγή το 1938, έφερε μια εντυπωσιακή οπτική αλλά και μηχανολογική ομοιότητα με τα μοντέλα της Tatra, ιδιαίτερα τα V570 και T97 σύμφωνα με τις πηγές που βρήκαμε στο carblogger.gr. Ειδικότερα, το μοντέλο Τ97 του 1936, είχε έναν αερόψυκτο τετρακύλινδρο κινητήρα μπόξερ τοποθετημένον πίσω από τους πίσω τροχούς, φιλοξενεί τέσσερεις επιβάτες και παρέχει αποσκευές κάτω από το μπροστινό καπό και πίσω από το πίσω κάθισμα, ακριβώς όπως o Σκαραβαίος. 


Εικ. 2. Το μοντέλο Tatra T97 του 1936

Η Tatra ξεκίνησε έναν δικαστικό αγώνα εναντίον της Volkswagen, ο οποίος σταμάτησε όταν η Γερμανία εισέβαλε στην Τσεχοσλοβακία . Την ίδια στιγμή, η Tatra αναγκάστηκε να σταματήσει να παράγει το T97. Ο δικαστικός αυτός αγώνας ξεκίνησε εκ νέου μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και το 1965 η Volkswagen κατέβαλε στην Tatra 1.000.000 γερμανικά μάρκα σε εξωδικαστική διευθέτηση.
Πηγές



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...