Τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που συγκλόνισαν την αυτοκίνηση - Μερος 1o

Αν νομίζετε ότι το πρόσφατο σκάνδαλο σκάνδαλο που αφορούσε τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων της Volkswagen είναι μοναδικό, τότε δεν γνωρίζετε και τόσο καλά καλά την ιστορία του αυτοκινήτου! Στο πρώτο μέρος στο άρθρο μας αυτό (το δεύτερο μέρος θα το βρείτε εδώ και το τρίτο εδώ) κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν για να παρουσιάσουμε τα μεγαλύτερα σκάνδαλα που έχει γνωρίσει ποτέ η αυτοκίνηση.



Στο άρθρο αυτό αναζητούμε στο carblogger.gr τα σκάνδαλα που συγκλόνισαν την αυτοκίνηση. Μερικά από αυτά κάνουν το dieselgate της Volkswagen να φαίνεται..πολύ αθώο!

1965 - Chevrolet Corvair: Ανασφαλές σε οποιαδήποτε ταχύτητα




To Corvair της Chevrolet ήταν ένα σπορ σεντάν που βγήκε στην παραγωγή στις αρχές της δεκαετίας του '60. Οι πωλήσεις του πηγαίναν αρκετά καλά μέχρι που το 1965 ο  Ralph Nader ένας ακτιβιστής της προστασίας του καταναλωτή κυκλοφόρησε το βιβλίο "Unsafe at Any Speed" όπου γράφονταν τα κακώς κείμενα της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας. Επίκεντρο της εκστρατείας του ήταν η οδική συμπεριφορά του Corvair που λόγω του κακού σχεδιασμού της πίσω ανάρτησης του ανατρεπόταν όταν ΄έστριβε με κάπως μεγαλύτερες ταχύτητες από τις συνήθεις. Οι πωλήσεις του μοντέλου έπεσαν από 220.000 το 1965 στις 15.000 το 1968.

1977 - Ford Pinto: Έκρηξη δεξαμενής καυσίμου σε οπίσθια σύγκρουση



Το Pinto βγήκε στην παραγωγή στις ΗΠΑ στις αρχές της δεκαετίας του '70 και είχε πολύ καλές πωλήσεις λόγω της καλής εκμετάλλευσης των χώρων του, της οικονομίας σε καύσιμο πάνω από τον μέσο όρο και της προσιτής τιμής του.  Ωστόσο η Ford έκρυβε καλά ένα θανατηφόρο μυστικό που μπροστά του το σκάνδαλο με την εξαπάτηση στους ρύπους στα diesel αυτοκίνητα της VW μοιάζει πολύ αθώο!
Η εθνική υπηρεσία για την ασφάλεια στους δρόμους των ΗΠΑ (NHTSA) μετά από έρευνα της ανακάλυψε ότι το Ford Pinto μετά από σύγκρουση στο πίσω μέρος του έπιανε φωτιά καθώς το ντεπόζιτο της βενζίνης ήταν τοποθετημένο μεταξύ του πίσω άξονα και του πίσω προφυλακτήρα και ο σωλήνας τροφοδοσίας καυσίμου ήταν πολύ πιθανόν να έσπαζε σε μια τέτοια σύγκρουση και να χυνόταν καύσιμο στο δρόμο.
Η NHTSA διαπίστωσε ότι η Ford όχι μόνο ήξερε το πρόβλημα, αλλά δεν είχε προβεί σε κάποιο επανασχεδιασμό του συστήματος καθώς υπολόγιζε ότι κόστιζε λιγότερο η καταβολή αποζημιώσεων από τυχόν αγωγές σε παθόντες παρά η μελέτη επανασχεδιασμού και ανάκληση των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων. Ωστόσο η κοινωνική καταγραυγή ήταν τόσο ισχυρή εναντίον της Ford που η εταιρία αναγκάστηκε να ανακαλέσει 1,5 εκατομύριο αυτοκίνητα για να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές ασφάλειας. Συνολικά 900 άτομα έχασαν τη ζωή τους από την αστοχία αυτή της Ford.

1982 - Audi: Ανεξέλεγκτη επιτάχυνση



Κατά την περίοδο 1982-87 η Audi προέβει σε ανάκληση του μοντέλου της 5000 (έτσι ονομαζόταν το Audi 100 στην αγορά των ΗΠΑ) για να διορθώσει το πρόβλημα με την ακούσια επιτάχυνση στο μοντέλο της που είναι υπεύθυνο για 6 θανάτους και άλλα 700 ατυχήματα.
Η τηλεοπτική εκπομπή "60 λεπτά" στις ΗΠΑ για λόγους τηλεθέασης μάλλον, "φουσκωσε" το περιστατικό, κάτι που είχε αρνητική επίπτωση στις πωλήσεις της Audi.
Τελικά το πρόβλημα αφορούσε την εγγύτητα του πεντάλ του γκαζιού με αυτό του φρένου, κάτι που διόρθωσε η Audi καθώς και κάποιες αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο.
 Οι πωλήσεις της Audi στις ΗΠΑ, από 74.061 αυτοκίνητα το 1985, μειώθηκαν σε 12.283 το 1991 και παρέμειναν σ' αυτά τα επίπεδα για τρία χρόνια, με τις τιμές μεταπώλησης να μειώνονται δραματικά. Στη συνέχεια η Audi άλλαξε το όνομα των μοντέλων της και παρείχε πρόσθετη εγγύηση.  Η Audi έφθασε το ίδιο επίπεδο πωλήσεων στις ΗΠΑ και πάλι το έτος 2000.

Η συνεχεια στο δευτερο μερος εδω

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...