21 Οκτ 2017

Σχεδιαστικές προτάσεις αυτοκινήτων που απορρίφθηκαν και έγιναν σε άλλα χέρια επιτυχίες!

Ο τρόπος που κινούνται οι σχεδιαστικοί οίκοι αυτοκινήτων για να πουλήσουν τις προτάσεις τους είναι με το να τις παρουσιάσουν ως πρωτότυπα μοντέλα ώστε να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των κατασκευαστών. Υπήρξαν πολλές φορές που κάποιοι κατασκευαστές απέρριψαν προτάσεις σχεδιαστών οι οποίες έγιναν στη συνέχεια πετυχημένα μοντέλα σε άλλους.




Bertone - Volvo Tundra


To Tundra ήταν ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε από τον σχεδιαστικό οίκο Bertone to 1979 ως πρόταση προς τη Volvo για το Volvo 343 της επόμενης γενιάς. Για τη σουηδική εταιρία το σχέδιο μάλλον ήταν πολύ προχωρημένο για τα συντηρητικά τότε στάνταρ της, οπότε απέρριψε την πρόταση.
Το ίδιο σχεδόν σχέδιο προτάθηκε στη Citroen, η οποία αποδέχθηκε την πρόταση και έτσι δημιουργήθηκε η Citroen BX!


Pinifarina - Η πρόταση για το Fiat Coupe



Όταν η Fiat αποφάσισε να δημιουργήσει ένα κουπέ αυτοκίνητο κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '90, ο σχεδιαστικός οίκος κατέθεσε την δικιά του σχεδιαστική πρόταση που εικονίζεται πιο επάνω. Τελικά, η Fiat υιοθέτησε την πιο τολμηρή σχεδιαστική πρόταση του Cris Bangle.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η συναρπαστική ιστορία πίσω από τη σχεδίαση του Fiat Coupe

Ωστόσο, ο Pinifarina μετά από έναν επανασχεδιασμό κατέθσε την ίδια πρόταση για την κουπέ εκδοχή του Peugeot 406, η οποία και υλοποιήθηκε πολύ πετυχημένα!


Italdesign - Fiat Chinquecento Luciola



To 1992, η Fiat ζήτησε από διάφορους σχεδιαστικούς οίκους να καταθέσουν προτάσεις για ένα σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο που θα είναι ο συνεχιστής του Fiat 500. Η italdesign παρουσίασε το 1993 το χαριτωμένο Luciola το οποίο ωστόσο δεν συγκίνησε την Fiat. Ωστόσο, οι άνθρωποι της Daewoo το είδαν με πολύ θετικό μάτι για το δικό τους αυτοκίνητο πόλης και έτσι γεννήθηκε το Daewoo Matiz!


Italdesign - Jaguar kensington


To 1990, ο οίκος italdesign έκανε μια σχεδιαστική πρόταση στην Jaguar που ήθελε να αντικαταστήσει την XJ40. Όπως μάλλον είναι αντιληπτό, το πρωτότυπο φάνηκε πολύ προχωρημένο στα μάτια των υπευθύνων της εταιρίας, οπότε και απορρίφθηκε.
Μια παραλλαγή του σχεδίου είχε μια δεύτερη ευκαιρία σαν μεγαλομεσαίο μοντέλο της Daewoo (Leganza) το 2000.


Επίσης το Seat Toledo της 2ης γενιάς που είναι σχεδιασμένο επίσης από την italdesign, έχει σαφείς επιρροές από το αρχικό πρωτότυπο Kensington ιδιαίτερα στο σχεδιασμό του πίσω μέρους, όπως φαίνεται και στην παρακάτω εικόνα:



Ital design - Η πρόταση για το Volkswagen Golf 2ης γενιάς


Το σχέδιο του Seat Ibiza της 1ης γενιάς, είχε προταθεί αρχικά από τον Giorgio Giugiaro - ιδρυτή της Ital Design στην Volkswagen για το Golf της 2ης γενιάς. Οι Γερμανοί ωστόσο παρόλο που στην πρώτη γενιά του δημοφιλούς μοντέλου τους εμπιστεύθηκαν τα σχέδια του, στη δεύτερη γενιά του αποφάσισαν να εμπιστευθούν τους δικούς τους σχεδιαστές.
Όταν η Seat ζήτησε την αρωγή της Ital Design για το σχεδιασμό ενός δικού της αυτοκινήτου μετά το διαζύγιο της με την Fiat, ο Giugiaro πρότεινε τα σχέδια για το Golf της 2ης γενιάς που είχαν απορριφθεί από την Volswagen προσαρμοσμένα στις ανάγκες της Seat.
Και έτσι εγένετο το Seat Ibiza της 1ης γενιάς το 1984!


Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...