VW project EA266: To κεντρομήχανο Golf που σχεδιάστηκε από την..Porsche και δεν παράχθηκε ποτέ

Στα τέλη της δεκαετίας του '60, η Volkwagen εργαζόταν πάνω στην εξέλιξη του αντικαταστάτη του θρυλικού Σκαραβαίου. Έτσι ανέθεσε στην Porsche τη δημιουργία ενός μοντέλου ικανού να αντεπεξέλθει στον θρύλο του σκαραβαίου. Το αυτοκίνητο είχε εντυπωσιακές προδιαγραφές, αλλά στην πορεία κάτι δεν πήγε καλά..

Το 1966 η Volswagen ανέθεσε στην Porsche την εξέλιξη του διαδόχου του Θρυλικού Σκαραβαίου. Το project με κωδικό EA266 ήταν αρκετά φιλόδοξο σύμφωνα με τις πηγές μας στο carblogger.gr με ένα μεγάλο budjet που άγγιζε τα 250 εκατομμύρια μάρκα. 
Η Porsche σχεδίασε ένα αυτοκίνητο με εντυπωσιακές προδιαγραφές ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα.


Όπως φαίνεται και στην παραπάνω εικόνα, ο κινητήρας βρισκόταν τοποθετημένος στο κέντρο του αυτοκινήτου κάτω από τα πίσω (!!) καθίσματα. Οι χώροι του αυτοκινήτου ήταν αρκετοί για 4 ενήλικες. Το αυτοκίνητο διέθετε 2 διαφορετικούς χώρους αποσκευών. Μπροστά με χωρητικότητα 300 λίτρων και πίσω με χωρητικότητα 340 λίτρων. 


Οι κινητήρες που επρόκειτο να κινήσουν το μοντέλο ήταν 3 με κυβισμό 1,0 1,3 και 1,6 λίτρων. Η πιό δυνατή εκδοχή του 1,6 θα απέδιδε 105 ίππους και θα έδινε επιδόσεις στο αυτοκίνητο καλύτερες του Golf GTI της 1ης γενιάς: Επιτάχυνση 0-100 σε 8,5 δλ και τελική 190 χλμ / ώρα!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μυστικά projects αυτοκινήτων που δεν παράχθηκαν ποτέ

Η επιλογή ωστόσο της θέσης του κινητήρα, προκαλούσε πολλά προβλήματα σύμφωνα με τις πηγές μας στο carblogger.gr. Ήταν δύσκολη η συντήρηση και επισκευή του, ο θόρυβος ήταν πολύς στην καμπίνα των επιβατών όπως και η ζέστη του κινητήρα που πήγαινε όλη στην καμπίνα! Από την άλλη παρόλη την τοποθέτηση του κινητήρα στο κέντρο η κατανομή του βάρους ήταν κακή, κάτι που δημιουργούσε προβληματική οδική συμπεριφορά ιδιαίτερα σε βρεγμένους δρόμους.


Παρόλα τα παραπάνω προβλήματα και το ολοένα αυξανόμενο κόστος εξέλιξης οι διευθύνοντες της VW υποστήριζαν τη συνέχιση της εξέλιξης του αυτοκινήτου. Στα σχέδια της εταιρίας ήταν επίσης η παραγωγή στην ίδια πλατφόρμα ενός μίνιβαν, ενός κουπέ 2+2 θέσεων ενός αυστηρά διθέσιου κουπέ, ενός κάμπριο και ενός ροουντστερ μοντέλου. 


Μέχρι το 1971, η Porsche είχε κατασκευάσει 50 πρωτότυπα που δοκιμαζόταν στους δρόμους. 


To 1971, η ηγεσία της Volswagen άλλαξε. Ο νέος πρόεδρος συνειδητοιήσε ότι για να είναι το μοντέλο κερδοφόρο, θα έπρεπε  να πουληθεί στην τιμή ενός Audi 100, ενός μοντέλου πολύ μεγαλύτερης κατηγορίας! Έτσι δυο εβδομάδες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, διέταξε την διακοπή του project και την καταστροφή των 48 από τα 50 πρωτότυπα. Ένα από τα δυο εναπομείναντα φιλοξενείται στο μουσείο της Volkswagen.
Έτσι ένα από τα πιο φιλόδοξα projects της VW κατέληξε στα..σκουπίδια! Τι θα λέγατε εσεις; Θα είχε επιτυχία αν έβγαινε στην παραγωγή ή θα πάτωνε;

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...