3 Μαρ 2019

Το ταμπού των πολλών κυβικων του Έλληνα αγοραστή μεταχειρισμενου

Μέσα στα 9 χρόνια ιστορίας του carblogger.gr έχουμε έρθει σε επαφή με πολλούς αναγνώστες που ζητάνε τη γνώμη μας για προσιτα μεταχειρισμένα αυτοκινητα. Το πρώτο πράγμα που αναφέρουν είναι "να έχει το πολύ μέχρι 1300-1350 κυβικά για να έχω λίγα έξοδα". Κι εκεί είναι που μας ξεφεύγει ένα μηδιασμα. Γιατί, γνωρίζουμε καλά ότι σε προσιτα μεταχειρισμένα, τα λίγα κυβικα, δεν σημαίνουν οπωσδήποτε και χαμηλά έξοδα..



Αφορμή γι' αυτό το άρθρο αποτέλεσε το τηλέφωνο μιας φίλης μας που ζητούσε τη συμβουλή μας για ένα "προσιτό μεταχειρισμένο μέχρι 1300-1350 κυβικά για να γλιτώσω τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας και να έχω χαμηλά πάγια έξοδα". Εμείς με τη σειρά μας, αντιπροτειναμε ένα Citroen Xsara που πουλούσε ένας άλλος καλός φίλος του blog το οποίο παρόλο που είναι 1600 κ.εκ., είναι προσεγμενο, μοντέλο του 2002 με μόνο 118000 χλμ και τιμή 1500€!


Η απάντηση ήταν: " Τιιι 1600 κυβικά είναι πολλά και έχει πολλά έξοδα!" Αντιπρότεινε μάλιστα ένα Hyundai Getz 1100 κ.εκ  αμφιβολων χιλιομέτρων και ιστορικου μ..2700€!


Έτσι λοιπόν κάθισα και επί ένα μισάωρο της ελεγα αυτα που έπρεπε να ακούσει, αυτά που αποτελούν το μεγάλο ταμπού του Έλληνα αγοραστή σε σχέση με τα κυβικά εκατοστά. Αυτά ακριβώς τα επιχειρήματα θα αναλύσω παρακάτω:

1. Ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο άνω των 15 ετών, με γνωστό ιστορικό, καλοσυντηρημενο και με μικρό αριθμό χιλιομέτρων, είναι ασύγκριτα μεγαλύτερης εμπιστοσύνης από ένα άλλο αμφίβολης προέλευσης, αριθμού χιλιομέτρων ακόμη και αν έχει τη φήμη του αξιόπιστου μοντέλου. 
Σε βάθος χρόνου το πιθανότερο είναι να έχει πολύ λιγότερα έξοδα σε επισκευές το μεγαλύτερο σε σύγκριση με το αμφιβόλου ιστορικού και χιλιομέτρων μικρότερου. 
Σε αυτοκίνητα αυτής της ηλικίας, το μεγαλύτερο ρόλο στο αν θα βγει όπως λέμε "καλό", παίζει κεφαλαιώδη ρόλο ο "προτερος βίος", με άλλα λόγια το καλό ιστορικο του.

2. Η διαφορά στα παγια έξοδα αν το καλοσκεφτεί κάνεις μεταξύ των δυο αυτοκινήτων ΑΝΑ ΜΗΝΑ, είναι πολύ μικρή! Τα 130 ευρώ που έχουν διαφορά τα δύο αυτοκίνητα στα ετήσια τέλη κυκλοφοριας εάν διαιρεθούν δια 12, μας δίνουν μια διαφορά της τάξης..των ούτε 11 ευρώ! Στην ασφάλιση επίσης τα 2 αυτοκίνητα έχουν μια διαφορά της τάξης των 15 ευρώ ανά εξάμηνο κάτι που αν επιμεριστει ανά μήνα μας δίνει μια διαφορά των..2,5 ευρώ. Η διαφορά στην κατανάλωση επίσης που αν είναι 1 λίτρο / 100 χλμ στα 1000 χλμ ανά μήνα, με τιμή βενζίνης 1,5 ευρώ ανά λίτρο μας κάνει αλλά 15 ευρώ.
Άρα σαν σύνολο η διαφορά μεταξύ των 2 αυτοκινήτων ως προς τα πάγια έξοδα ανέρχεται στα 11 + 2.5 + 15 = 28.5 ευρώ! Είναι άραγε τόσο δραματική λοιπόν η διαφορά μεταξύ των παγίων εξόδων των 2 αυτοκινήτων;
Αυτή η διαφορά, υπερκαλύπτεται ωστόσο από τη χαώδη διαφορά τιμής μεταξύ των 2 αυτοκινήτων, υπέρ του μεγαλύτερου για πολλα χρόνια!

3. Τα αυτοκίνητο των 1600 κυβικων και 110 ίππων  του προηγούμενου παραδείγματος προσφερει ασύγκριτη ενεργητική ασφαλεια σε σχέση με ένα 1100 κυβικων και 60 ίππων που κοπιάζει να κινηθεί σε έναν επαρχιακό δρόμο και είναι εντελώς ανασφαλές λόγω επιδόσεων σε ένα προσπέρασα!

Δεν ξέρουμε αν σας έχουμε πείσει με τα παραπάνω, ωστόσο οποίος γνωριζει, μπορεί να εκμεταλλευτεί την στρέβλωση που προκαλεί στην αγορά το ταμπού των κυβικών εκατοστων, και να αγοράσει ένα πραγματικά αξιόλογο αυτοκίνητο που πάντα ονειρευόταν, χωρίς να πληρώσει τα μαλλιοκέφαλά του σε πάγια έξοδα (βλέπε δίλιτρο)!



Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...