18 Δεκ 2021

Συνθετικό καύσιμο Blue gasoline από VW, Bosch και Shell

Τα συνθετικά καύσιμα είναι καύσιμα για βενζινοκινητήρες ή πετρελαιοκινητήρες που κατασκευάζονται με σύνθετη χημική διαδικασία. Στην ιδανική περίπτωση, αυτό συμβαίνει χωρίς τη χρήση ορυκτών πρώτων υλών όπως αργό πετρέλαιο, φυσικό αέριο ή άνθρακας. Τα συνθετικά καύσιμα δημιουργούνται μέσω ενός εξελιγμένου συνδυασμού χημικών μορίων, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται οι επιδιωκόμενες επιδόσεις και ιδιότητες και να αποκλείονται οι ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων.

ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ;

Τα συνθετικά καύσιμα παράγονται με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Για να γίνει αυτό, το υδρογόνο λαμβάνεται πρώτα με διάσπαση του νερού. Αυτό γίνεται μέσω ηλεκτρόλυσης, που απαιτεί πολύ ηλεκτρισμό. Για ένα υγρό καύσιμο όπως το e-diesel ή η e-βενζίνη, εναποτίθεται πλέον άνθρακας. Αυτό μπορεί να ληφθεί από βιομηχανικές διεργασίες, συστήματα βιοαερίου ή ακόμα (με ειδικά φίλτρα) απευθείας από τον αέρα. Το καύσιμο λαμβάνεται στη συνέχεια με συνδυασμό διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και υδρογόνου (Η2). Διαμορφώνοντάς το κατάλληλα, μπορεί να υιοθετήσει τις βασικές ιδιότητες της βενζίνης, του ντίζελ ή της κηροζίνης.

ΠΟΙΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ;

Είναι ήδη τεχνικά δυνατή σήμερα η παραγωγή συνθετικών καυσίμων όχι μόνο στο εργαστήριο, αλλά και σε εργοστάσια παραγωγής. Για παράδειγμα, μαζί με τη Shell και τη VW, η Bosch έχει αναπτύξει μια βενζίνη που αποτελείται έως και 33 τοις εκατό από ανανεώσιμα συστατικά. Το καύσιμο που ονομάζεται Blue Gasoline θα είναι διαθέσιμο σε τακτικά πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία το 2021, σύμφωνα με το σχέδιο της Bosch. Μαζί με τους συνεργάτες της Ineratec GmbH και Energiedienst Holding AG, η Audi λειτουργεί ένα πιλοτικό εργοστάσιο για την παραγωγή e-diesel στο Laufenburg στο ελβετικό καντόνι Aargau. Η εταιρεία έχει ήδη αποκτήσει εμπειρία με συνεργάτες στη Νορβηγία και τη Δρέσδη. Σε μια άλλη μονάδα παραγωγής στα χημικά έργα στο Leuna κοντά στο Halle / Bitterfeld, πραγματοποιήθηκαν πειράματα εδώ και πολύ καιρό. Η Porsche ασχολείται επίσης βαθιά με το θέμα και κατασκευάζει ένα πιλοτικό εργοστάσιο για την παραγωγή ηλεκτρονικών καυσίμων στη Χιλή. Συμμετέχουν επίσης η Siemens, η χιλιανή ενεργειακή εταιρεία Andes Mining & Energy (AME), η χιλιανή εταιρεία ορυκτελαίων ENAP και η ιταλική ενεργειακή εταιρεία Enel.

ΠΟΣΟ ΑΕΡΙΟ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ CO2 ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΤΑ ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ;

Με τα ηλεκτρονικά καύσιμα μπορεί να εξοικονομηθεί μεγάλη ποσότητα αερίων θερμοκηπίου. Οι ειδικοί της Bosch υπολόγισαν: Μέχρι το 2050, η συνεπής χρήση συνθετικών καυσίμων - εκτός από την ηλεκτροδότηση - θα μπορούσε να βοηθήσει στην εξοικονόμηση έως και 2,8 γιγατόνων (με άλλα λόγια: 2.800.000.000.000 κιλά CO2). Αυτό αντιστοιχεί σε τριπλάσια ποσότητα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη Γερμανία το 2016.

ΠΟΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ;

Τα συνθετικά καύσιμα είναι ήδη συμβατά με την τρέχουσα γενιά κινητήρων. Όλα τα σημερινά αυτοκίνητα, ακόμη και τα oldtimer μπορούν να λειτουργήσουν με βενζίνη συνθετικής παραγωγής ή, στην περίπτωση των κινητήρων ντίζελ, με e-diesel, επειδή τα νέα καύσιμα είναι πλήρως συμβατά με όλα τα κοινά υλικά κινητήρα και τα κοινά λιπαντικά.

ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΑ ΤΑ ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΓΙΑ ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ;

Οι δοκιμές για τα συνθετικά καύσιμα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Στη Γερμανία, το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Οικονομικών Υποθέσεων και Ενέργειας προωθεί τα συνθετικά καύσιμα. Τα συνθετικά καύσιμα θεωρούνται σημαντικό δομικό στοιχείο για την επίλυση των φιλόδοξων κλιματικών στόχων της ΕΕ. Στην ανάπτυξη συμμετέχουν και εκπρόσωποι της βιομηχανίας ορυκτελαίων και θέλουν να ενσωματώσουν τις πωλήσεις στην υπάρχουσα δομή προμήθειας καυσίμων. Οι έρευνα με το e-diesel αυτή τη στιγμή είναι πολύ πιο μπροστά από ό,τι με την e-βενζίνη. Το ελβετικό πιλοτικό εργοστάσιο θα πρέπει να μπορεί να παράγει 400.000 λίτρα συνθετικού καυσίμου ετησίως. Η Shell πιστεύει ότι δεν θα είναι σε θέση να προσφέρει μεγάλες ποσότητες σχετικές με την αγορά πριν από το 2030. 

Πηγή
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...