Στο άκουσμα του όρου "παθητική ασφάλεια" το μυαλό μας πηγαίνει στον οργανισμό EuroNCAP που δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου. Πόσο όμως τα θεωρητικά αποτελέσματα του EuroNCAP ταυτίζονται με την προστασία που παρέχει ένα αυτοκίνητο σε πραγματικά ατυχήματα; Στο ερώτημα αυτό απαντάμε στο cartblogger.gr παρουσιάζοντας πανελλαδικά πρώτοι την έκθεση της σουηδικής ασφαλιστικής εταιρίας folksam για το 2021
Η παθητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου με άλλα λόγια ο βαθμός προστασίας που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβαίνοντες του σε περίπτωση ατυχήματος, είναι ένα μείζον θέμα που θα πρέπει να απασχολεί κάθε υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου. Κατά τη γνώμη μας στο carblogger.gr, η παθητική ασφάλεια μαζί με την αξιοπιστία, την οικονομία σε καύσιμο και συντήρηση, και η οδική συμπεριφορά. είναι τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης ενός αυτοκινήτου.
Στην Ευρώπη, ο κύριος οργανισμός που ασχολείται με την αξιολόγηση της παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων είναι ο EuroNCAP. O EuroNCAP δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου και δημοσιεύει τα αποτελέσματα των δοκιμών του στον ιστότοπο του. Παρόλο που τα αποτελέσματα των τεστ του οργανισμού είναι ένα αξιόλογο κριτήριο της ασφάλειας που παρέχει ένα αυτοκίνητο, δεν εξομοιώνει πλήρως τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν σε ατυχήματα καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις τα ατυχήματα γίνονται μεταξύ δυο ή περισσοτέρων διαφορετικών οχημάτων και όχι με σταθερά εμπόδια που χρησιμοποιεί ο EuroNCAP στα τεστ του.
Στην έκθεση της σουηδικής ασφαλιστικής εταιρίας Folksam -η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κλάδο της ασφάλειας αυτοκινήτου- βασίζονται σε εκατοντάδες χιλιάδες πραγματικά ατυχήματα και όχι σε εργαστηριακές μετρήσεις όπως αυτές των crash tests του οργανισμού EuroNCAP.
Η έρευνα αυτή αποκαλύπτει μεγάλες διαφορές στις πιθανότητες επιβίωσης των επιβαινόντων, ανάλογα με τα μοντέλα των εμπλεκόμενων αυτοκινήτων. Στα λιγότερο ασφαλέστερα αυτοκίνητα, υπάρχει αρκετές φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σοβαρά, σε σύγκριση με τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Λόγω του ότι οι στατιστικές αφορούν πραγματικά ατυχήματα, χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι ένα νέο μοντέλο να εισαχθεί στην αναφορά της Folksam.
Στη έκθεση της Folksam του έτους 2021 που παρουσιάζουμε σε πανελλήνια πρώτη στο carblogger.gr, εξέτασε 324 μοντέλα αυτοκινήτων και αξιολόγησε το επίπεδο ασφάλειας τους με βάση πραγματικά ατυχήματα.
Η παθητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου με άλλα λόγια ο βαθμός προστασίας που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβαίνοντες του σε περίπτωση ατυχήματος, είναι ένα μείζον θέμα που θα πρέπει να απασχολεί κάθε υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου. Κατά τη γνώμη μας στο carblogger.gr, η παθητική ασφάλεια μαζί με την αξιοπιστία, την οικονομία σε καύσιμο και συντήρηση, και η οδική συμπεριφορά. είναι τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης ενός αυτοκινήτου.
Στην Ευρώπη, ο κύριος οργανισμός που ασχολείται με την αξιολόγηση της παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων είναι ο EuroNCAP. O EuroNCAP δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου και δημοσιεύει τα αποτελέσματα των δοκιμών του στον ιστότοπο του. Παρόλο που τα αποτελέσματα των τεστ του οργανισμού είναι ένα αξιόλογο κριτήριο της ασφάλειας που παρέχει ένα αυτοκίνητο, δεν εξομοιώνει πλήρως τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν σε ατυχήματα καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις τα ατυχήματα γίνονται μεταξύ δυο ή περισσοτέρων διαφορετικών οχημάτων και όχι με σταθερά εμπόδια που χρησιμοποιεί ο EuroNCAP στα τεστ του.
Στην έκθεση της σουηδικής ασφαλιστικής εταιρίας Folksam -η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κλάδο της ασφάλειας αυτοκινήτου- βασίζονται σε εκατοντάδες χιλιάδες πραγματικά ατυχήματα και όχι σε εργαστηριακές μετρήσεις όπως αυτές των crash tests του οργανισμού EuroNCAP.
Η έρευνα αυτή αποκαλύπτει μεγάλες διαφορές στις πιθανότητες επιβίωσης των επιβαινόντων, ανάλογα με τα μοντέλα των εμπλεκόμενων αυτοκινήτων. Στα λιγότερο ασφαλέστερα αυτοκίνητα, υπάρχει αρκετές φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σοβαρά, σε σύγκριση με τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Λόγω του ότι οι στατιστικές αφορούν πραγματικά ατυχήματα, χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι ένα νέο μοντέλο να εισαχθεί στην αναφορά της Folksam.
Στη έκθεση της Folksam του έτους 2021 που παρουσιάζουμε σε πανελλήνια πρώτη στο carblogger.gr, εξέτασε 324 μοντέλα αυτοκινήτων και αξιολόγησε το επίπεδο ασφάλειας τους με βάση πραγματικά ατυχήματα.
Από τα μοντέλα που εξετάζονται στην έρευνα της Folksam, εμείς στο carblogger.gr ξεχωρίσαμε αυτά που μπορεί να τα αγοράσει κανείς ως μεταχειρισμένα σε πολύ προσιτές τιμές, εφόσον θέλει να κινείται με ασφάλεια, χωρίς να ξοδέψει ένα μεγάλο ποσό που απαιτεί ένα νέο αυτοκίνητο. Τα παρακάτω αυτοκίνητα προστάτεψαν τους επιβαίνοντες τους σε περίπτωση πραγματικού ατυχήμτος καλύτερα από τον μέσο όρο των αυτοκινήτων που εξετάστηκαν σε ποσοστό 40%^ ή περισσότερο! Τα παραπάνω αυτοκίνητα δεν υπερβαίνουν ως μεταχειρισμένα τα 3000 ευρώ.
Audi A4 95-00
BMW 3-Serie 98-05
Ford Mondeo 00-07
Ford Mondeo 93-99
Hyundai Accent 95-99
Mitsubishi Carisma 96-04
Nissan Almera 99-07
Peugeot 307 01-08
Peugeot 406 96-04
Renault Megane 03-07
Skoda Fabia 00-08
VW Golf IV/Bora 98-04
VW Passat 97-05
VW Polo 02-10
Από τα παραπάνω θα ξεχωρίζαμε τα Audi A4 95-00, Ford Mondeo 93-99 , Hyundai Accent 95-99 που μπορεί κανείς να τα αγοράσει ως μεταχειρισμένα με τιμή 1000 ευρώ ή και λιγότερο!
Διαβάστε επίσης: Έρευνα της σουηδικής ασφαλιστικής Folksam 2021: Σύγρονα αυτοκίνητα καρμανιόλες σε πραγματικά ατυχήματα
Έτσι, οι διαβασμένοι αναγνώστες του carblogger.gr ξέρουν και μπορούν να επιλέξουν από τις παραπάνω λίστες ένα προσιτό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολύ λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με ένα καινούργιο και να κινούνται με εφάμιλη ασφάλεια!