3 Δεκ 2021

Έρευνα της σουηδικής ασφαλιστικής Folksam 2021: Τα αυτοκίνητα με εντυπωσιακή πραγματική παθητική ασφάλεια

Στο άκουσμα του όρου "παθητική ασφάλεια" το μυαλό μας πηγαίνει στον οργανισμό EuroNCAP που δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου. Πόσο όμως τα θεωρητικά αποτελέσματα του EuroNCAP ταυτίζονται με την προστασία που παρέχει ένα αυτοκίνητο σε πραγματικά ατυχήματα; Στο ερώτημα αυτό απαντάμε στο cartblogger.gr παρουσιάζοντας πανελλαδικά πρώτοι την έκθεση της σουηδικής ασφαλιστικής εταιρίας folksam για το 2021

Η παθητική ασφάλεια ενός αυτοκινήτου με άλλα λόγια ο βαθμός προστασίας που παρέχει ένα αυτοκίνητο στους επιβαίνοντες του σε περίπτωση ατυχήματος, είναι ένα μείζον θέμα που θα πρέπει να απασχολεί κάθε υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου. Κατά τη γνώμη μας στο carblogger.gr, η παθητική ασφάλεια μαζί με την αξιοπιστία, την οικονομία σε καύσιμο και συντήρηση, και η οδική συμπεριφορά. είναι τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης ενός αυτοκινήτου.
Στην Ευρώπη, ο κύριος οργανισμός που ασχολείται με την αξιολόγηση της παθητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων είναι ο EuroNCAP. O EuroNCAP δοκιμάζει την ασφάλεια των αυτοκινήτων σε ελεγχόμενες συνθήκες εργαστηρίου και δημοσιεύει τα αποτελέσματα των δοκιμών του στον ιστότοπο του. Παρόλο που τα αποτελέσματα των τεστ του οργανισμού είναι ένα αξιόλογο κριτήριο της ασφάλειας που παρέχει ένα αυτοκίνητο, δεν εξομοιώνει πλήρως τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν σε ατυχήματα καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις τα ατυχήματα γίνονται μεταξύ δυο ή περισσοτέρων διαφορετικών οχημάτων και όχι με σταθερά εμπόδια που χρησιμοποιεί ο EuroNCAP στα τεστ του.
Στην έκθεση της σουηδικής ασφαλιστικής εταιρίας Folksam -η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κλάδο της ασφάλειας αυτοκινήτου- βασίζονται σε εκατοντάδες χιλιάδες πραγματικά ατυχήματα και όχι σε εργαστηριακές μετρήσεις όπως αυτές των crash tests του οργανισμού EuroNCAP.
Η έρευνα αυτή αποκαλύπτει μεγάλες διαφορές στις πιθανότητες επιβίωσης των επιβαινόντων, ανάλογα με τα μοντέλα των εμπλεκόμενων αυτοκινήτων. Στα λιγότερο ασφαλέστερα αυτοκίνητα, υπάρχει αρκετές φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σοβαρά, σε σύγκριση με τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Λόγω του ότι οι στατιστικές αφορούν πραγματικά ατυχήματα, χρειάζονται τουλάχιστον τρία χρόνια μέχρι ένα νέο μοντέλο να εισαχθεί στην αναφορά της Folksam.
Στη έκθεση της Folksam του έτους 2021 που παρουσιάζουμε σε πανελλήνια πρώτη στο carblogger.gr, εξέτασε 324 μοντέλα αυτοκινήτων και αξιολόγησε το επίπεδο ασφάλειας τους με βάση πραγματικά ατυχήματα.
Σύμφωνα με την έκθεση αυτή το αυτοκίνητο που παρέχει τη μεγαλύτερη παθητική ασφάλεια σε πραγματικά ατυχήματα είναι το Mercedes E-class (2015-16), το οποίο είναι πάνω από 50% ασφαλέστερο από το μέσο αυτοκίνητο.


Τη δεύτερη καλύτερη επίδοση πέτυχε το Toyota RAV-4 (2015-18) επίσης με ποσοστό προστασίας πάνω από 50%

Η Volvo ξεχωρίζει επίσης αρκετά από τα πρόσφατα μοντέλα που περιλαμβάνονται στην έκθεση. Έτσι τα παρακάτω μοντέλα της Volvo πέτυχαν ποσοστό προστασίας των επιβαινόντων τους σε περίπτωση ατυχήματος πάνω από 50%

Volvo S60 / V60 2010-18
Volvo S80 / V70 2010-16
Volvo S90 / V90 2016-
Volvo V40 2012-19
Volvo XC60 2008-17

Τα παραπάνω μοντέλα ξεχωρίζουνται από τη folksam καθώς διαθέτουν αντιολισθητικό σύστημα σύστημα (ASC) και αυτόματο φρενάρισμα
Τα υπόλοιπα μοντέλα που πέτυχαν το αξιοσημείωτο ποσοστό προστασίας επίσης πάνω από 50% είναι τα παρακάτω και παρουσιάζονται με αλφαβητική σειρά:

 Audi A4 2007-15
 Audi A5 2007-16
 BMW Σειρά 3 2005-08
 BMW Σειρά 3 2009-12
 BMW Σειρά 5 2004-07
 BMW Σειρά 5 2008-09
 BMW Σειρά 5 2010-16
 Citroen Berlingo 2008-14
 Honda CRV 1998-06
 Hyundai IX35 2010-15
 Kia Sportage 2011-15
 Mercedes E-Class 2009-14
 Mercedes E-Class 2015-16
 Peugeot 407 2004-10
 Toyota RAV4 2005-12
 Toyota RAV4 2013-14
 Toyota RAV4 2015-18
 Volvo S80 2007-09
 Volvo V70 / XC70 2007-09
 Volvo V70 / XC70 2010-16
 Volvo XC90 2002-15
 VW Passat 2008-14

Από τα παραπάνω μοντέλα που πέτυχαν πολύ καλές επιδόσεις προστασίας, θα ξεχωρίζαμε τα BMW Σειρά 3 2005-08, BMW Σειρά 5 2004-07, Honda CRV 1998-06, Peugeot 407 2004-10, Volvo XC90 2002-15 τα οποία είναι παλιότερα μοντέλα άνω των 15 ετών. Τα μοντέλα αυτά μπορεί να τα αγοράσει κανείς ως μεταχειρισμένα σε πολύ προσιτές τιμές, εφόσον θέλει να κινείται μεασφάλεια, χωρίς να ξοδέψει ένα μεγάλο ποσό που απαιτεί ένα νέο αυτοκίνητο.


Τα παραπάνω μοντέλα παρατηρούμε ότι είναι μεσαίας κατηγορίας ή μεγαλύτερα, κάτι που επιβεβαιώνει τον γενικό κανόνα ότι τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα προστατεύουν καλύτερα τους επιβαίνοντές τους σε σίγκριση με τα μικρότερα. 
Από τα αυτοκίνητα που είναι μικρομεσαία ή χαμηλότερης κατηγορίας, διακρίνουμε αυτά που πέτυχαν ποσοστό προστασίας των επιβαινόντων άνω του 40% από τον μέσο όρο:

BMW Σειρά 1 2012-19
BMW Σειρά 2 2014-19
Citroen Xsara Picasso 2001-06
Ford Fiesta 2009-11
Ford Fiesta 2012-16
Ford Focus II 2005-11
Honda Civic 2001-05
Hyundai Accent 1995-99
Hyundai I30 2007-07
Hyundai I30 2007-07
Hyundai I30 2012-18
Kia Ceed 2007-11
Kia Ceed 2012-18
Nissan Almera 1999-07
Nissan Qashqai 2007-13
Opel Astra 2004-10
Opel Astra 2009-10
Opel Astra 2011-15
Peugeot 307 2001-08
Renault Megane 2003-07
Skoda Fabia 2000-08
Skoda Fabia 2007-13
VW E-Golf VII 2014-20
VW Golf IV / Bora 1998-04
VW Golf V / Jetta 2004-08
VW Golf VI 2008-12
VW Golf VII 2012-20
VW Golf VII 2012-20
VW Polo 2002-10
VW Tiguan 2008-16

Από τα παραπάνω μοντέλα της λίστα σημειώνουμε μετονισμένη γραφή αυτά που είναι παλιότερα του 2005, που συνεπώς είναι και πολύ προσιτά ως μετταχειρισμένα.
Από τα παραπάνω προκύπτει κάτι που ίσως είναι αυτονόητο: Τα μεγάλα και σύγχρονα αυτοκίνητα κατά κανόνα προστατεύουν καλύτερα σε σχέση μετα υπόλοιπα τους επιβαίνοντές τους. Ωστόσο, οι διαβασμένοι αναγνώστες του carblogger.gr ξέρουν και μπορούν να επιλέξουν από τις παραπάνω λίστες ένα προσιτό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολύ λιγότερα χρήματα σε σύγκριση με ένα καινούργιο και να κινούνται με εφάμιλη ασφάλεια!

Αν σας άρεσε το θέμα κάντε “Like” και "Share" στους Φίλους σας!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...