Τιμές επιδόσεων αυτοκινήτων κατασκευαστών - Μύθοι και αλήθειες (Μέρος 1ο)

Ποια είναι τα κριτήρια μας για την αγορά ενός αυτοκινήτου; Το θέμα είναι πολύ πολύπλοκο και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ένας όμως από τους πιο σημαντικούς είναι οι επιδόσεις ενός αυτοκινήτου, και ιδιαίτερα η επιτάχυνση σε δευτερόλεπτα από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα. Η τιμή αυτή είναι ενδεικτική της ενεργητικής ασφάλειας του. Ένα αυτοκίνητο λοιπόν με καλή επιτάχυνση από 0 ως 100, μπορεί να προσπεράσει με περισσότερη άνεση και ασφάλεια, να κινηθεί άνετα σε έναν ορεινό δρόμο, να σώσει σε μια δύσκολη στιγμή, ή να ικανοποιήσει τις σπορτίφ αναζητήσεις του αγοραστή του.
Η πρώτη εντύπωση για τις επιδόσεις που έχει ο αγοραστής, είναι από τις τιμές που δίνει ο κατασκευαστής. Πόσο πραγματικές όμως είναι οι τιμές αυτές; Όχι και τόσο, λέει η εμπειρία μου μετά από διάβασμα 25 και πλέον χρόνων του αυτοκινητιστικού τύπου. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από τη σύγκριση των τιμών επιτάχυνσης του κατασκευαστή, με τις τιμές επιτάχυνσης που μετράει ένα περιοδικό στα πλαίσια της δοκιμής ενός αυτοκινήτου. Υπάρχουν κατασκευαστές που είναι πολύ ακριβείς όσον αφορά τις τιμές επιτάχυνσης που ανακοινώνουν, κάποιοι άλλοι όμως παραδοσιακά ανακοινώνουν τιμές επιτάχυνσης αρκετά έως πολύ καλύτερες από τις πραγματικές.
Οι παραπάνω σκέψεις ήταν αρκετές για να με ωθήσουν να κάνω μια έρευνα συγκρίνοντας τις επιδόσεις επιτάχυνσης από 0-100 χλμ / ώρα του κατασκευαστή με αυτές που έχουν μετρηθεί από περιοδικά του αυτοκινητιστικού τύπου. Για να είναι πιο αξιόπιστη η έρευνα, λαμβάνω τον μέσο όρο από μετρήσεις που έχουν γίνει από δυο διαφορετικά περιοδικά. Όπου η διαφορά μέτρησης μεταξύ των δυο περιοδικών είναι μεγάλη, λαμβάνεται και η τιμή από τρίτο περιοδικό για αντικειμενικότερο αποτέλεσμα Για κάθε μοντέλο που κάνω σύγκριση, εξάγω το μέσο όρο των μετρήσεων μεταξύ των δυο περιοδικών και την τιμή που προκύπτει την συγκρίνω με αυτή του κατασκευαστή. 
Τα αποτελέσματα τα αξιολογώ με βάση την απόκλιση της τιμής που ανακοινώνει ο κατασκευαστής με σε σύγκριση με τον μέσο όρο των μετρημένων τιμών από τα δυο περιοδικά.για τρια μοντέλα του κάθε κατασκευαστή. Έτσι κατέληξα σε τρεις κατηγορίες με βάση την απόκλιση.

Μικρότερη από τη μετρούμενη  εώς και +0.4 δλ: Μικρή (Πράσινο χρώμα)
Από +0.5 εώς +0.9 δλ: Μέτρια (Πορτοκαλί χρώμα)
Άνω του 1δλ: Μεγάλη (Κόκκινο χρώμα)

Το πρώτο σκέλος της έρευνας αφορά τις μάρκες Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet και Citroen

ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥ- ΑΣΤΗΣ ΠΕΡΙΟ- ΔΙΚΟ1 ΠΕΡΙΟ- ΔΙΚΟ2 ΠΕΡΙΟ- ΔΙΚΟ3 ΑΠΌ- ΚΛΙΣΗ
Alfa Romeo
Mito 1.4T 155HP 8 8.3 8.8 0.55
Giulietta 1.4T 170HP 7.8 8.7 8.1 0.60
Brera 1.8 Tbi 7.7 8.3 8.2 0.55
Audi
A3 1.4TFSI 125HP 9.6 9.3 9.2 -0.35
A4 1.8TFSI 160HP 8.6 8.5 8.5 -0.10
Q5 2.0TFSI 211HP 7.2 8.6 8.8 1.50
BMW
116i 1.6 10.1 10.9 11 0.85
320i 2.0 8.2 8.9 9.1 0.80
X3 2.5 Si 8.5 9.8 9.4 1.10
CHEVROLET
Aveo 1.4 11.9 12.4 12.4 0.50
Lacetti 1.4 11.6 13.6 14.5  13,6 2.30
Cruze 1.6 12.5 12.4 12.6 0.00
CITROEN
C1 1.0 13.7 13.5 13.7 -0.10
C4 (παλιό) 1.4 12.8 13.5 13.7 0.80
C5 1.6 THP 8.6 8.9 8.8 -0.25

Από τον πίνακα συμπαιρένουμε ότι υπάρχουν κατασκευαστές που συστηματικά ανακοινώνουν μετρήσεις επιδόσεων καλύτερες από τις πραγματικές για τα μοντέλα που διαθέτουν. Την πρωτειά στην απόκλιση των επιδόσεων φαίνεται να παίρνει η BMW με δεύτερη την Alfa Romeo. 
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι και η Citroen σε παλιότερα της μοντέλα ανακοίνωνε αρκετά αισιόδοξες μετρήσεις επιδόσεων (άνω του 1 δλ. Για παράδειγμα για το παλιότερο C2 VTS ανακοίνωνε 8.3 δλ με μετρημένη επίδοση από τα περιοδικά 9.7 δλ). Ωστόσο στα μοντέλα που περιλαμβάνονται στον πίνακα, η απόκλιση φαίνεται μικρή.
Να σημειώσω εδώ ότι παλιότερα το περιοδικό AutoΤρίτη είχε κάνει μια ενδιαφέρουσα έρευνα που αφορούσε τις αποκλίσεις στις ιπποδυνάμεις που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές κάτι που σαφώς σχετίζεται με την πραγματική επίδοση στη μέτρηση "0-100" των αυτοκινήτων.
Σε επόμενα άρθρα θα δούμε αποκλίσεις και για τις υπόλοιπες μάρκες. Stay tuned!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...