Πραγματική κατανάλωση καυσίμου αυτοκινήτων κατηγορίας 'μίνι'

Η κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων, παρουσιάζεται σήμερα πιό ώριμη από ποτέ σε όλους τους τομείς που κρίνεται ένα αυτοκίνητο αξιόλογο. Μπορεί να βρεί κανείς ό,τι ζητήσει. Από τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση και τιμή αυτοκίνητα (όπως Suzuki Alto, Daihatsu Cuore), αυτοκίνητα για lifestyle (Toyota IQ, Fiat 500, Smart), επιδόσεις (Fiat 500 Abarth) και χώρους τηρουμένων των αναλογιών (Suzuki Splash, Hyundai i10, Renault Twingo). 
Ο πίο σημαντικός λόγος αγοράς ενός τέτοιου αυτοκινήτου όμως είναι η οικονομία γενικά και ειδικά σε καύσιμο. Με βάση λοιπόν το γεγονός αυτό, στο παρόν άρθρο θα ασχοληθούμε με την πραγματική κατανάλωση σε καύσιμο των πιο εμπορικών αυτοκινήτων της κατηγορίας αυτής. Η σύγκριση των αυτικινήτων της κατηγορίας μίνι, αποκτά μεγαλύτερο ενδιαφέρον μετά την πρόσφατη έλευση του Kia Picanto με 99gr / km εκπομπές CO2, 4,2 l / 100 km και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας!
Οπως και σε προηγούμενα σχετικά άρθρα, οι πραγματικές τιμές κατανάλωσης των αυτοκινήτων που εξετάζονται, λαμβάνονται από το site www.spritmonitor.de . Στον ιστότοπο αυτόν, μπορεί να βρει κανείς στατιστικά στοιχεία για τιμές κατανάλωσης για όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανά τον κόσμο. Οι μέσες τιμές κατανάλωσης για κάθε μοντέλο προκύπτουν με βάση τις καταχωρίσεις πολλών οδηγών (κυρίως Ευρωπαίων), κάτι που εγγυάται κατά κάποιον τρόπο την εγκυρότητα των τιμών αυτών.
Έτσι, αφού επιλέχθηκαν τα πιο εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας, υπολογίστηκαν οι μέσες καταναλώσεις για κάθε έκδοση από αυτά. Υπολογίστηκαν οι τιμές λοιπόν της κατανάλωσης για αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει από το 2009 ως σήμερα, οι οδηγοί που καταχωρούν πληροφορίες κατανάλωσης στο spritmonitor.de να έχουν αρχειοθετήσει τιμές για τουλάχιστον 1500 χλμ, και ο ελάχιστος αριθμός των οδηγών που έχει καταχωρήσει για κάθε μοντέλο τιμές, να είναι άνω των 15, ώστε να προκύψουν έγκυρα αποτελέσματα για κάθε μέση τιμή κατανάλωσης που υπολογίστηκε. Εξαίρεση στον αριθμό των οδηγών έγινε μόνο στο νεοφερμένο  Kia Picanto όπου ο αριθμός των οδγηγών ήταν 6 αλλά συμπεριλήφθηκε για να έχουμε μια αρχική εικόνα της πραγματικής του κατανάλωσης.



Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, συντάχθηκε ο παρακάτω πίνακας. Τα αποτελέσματα είναι ταξινομημένα κατά αύξουσα σειρά με βάση τη μέση κατανάλωση σε λίτρα ανά 100 χλμ για κάθε μοντέλο που προκύπτει από τις καταχωρίσεις του spritmonitor.de. Συμπεριλήφθηκαν και εκδόσεις με κινητήρες πετρελαίου μιας και φαίνεται πολύ σύντομα να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα / Θεσσαλονίκη.
Οι μετρήσεις για αυτοκίνητα με κινητήρα πετρελαίου μαρκάρονται με πράσινο χρώμα για να γίνεται πιο εύκολα η διάκριση. Για λόγους σύγκρισης αναγράφεται και η θεωρητική εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσης. Αναγράφεται επίσης η τιμή καταλόγου για να μπορούμε να έχουμε μια αίσθηση με ποιο κόστος επιτυγχάνεται η χαμηλή κατανάλωση (όπου υπάρχει). 
Στην τελευταία στήλη του πίνακα υπολογίστηκε το όφελος σε € που θα έχει ένας υποτιθέμενος αγοραστής του μοντέλου με κριτήριο υην κατανάλωση καυσίμου σε ένα έτος διανύοντας 15000 χλμ, σε σύγκριση με το μοντέλο που έχει την μεγαλύτεργ κατανάλωση στον εν λόγω πίνακα. Οι τιμές καυσίμου που χρησιμοποιήθηκαν στον πίνακα αυτόν, ήταν 1,9€ /λίτρο για την αμόλυβδη, και 1,43 € /λίτρο για το πετρέλαιο, που είναι οι μέσες τιμές για το μήνα Σεπτέμβριο 2011.



Μοντέλο Μέση κατανάλωση (spritmonitor. de) Εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης Τιμή καταλόγου βασικής έκδοσης (€ ) Κέρδος ανά έτος  σε € (15000 χλμ/έτος) σε σύγκριση με το αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση
Smart  fortwo 0,8 54 PS 4,41 3,3 12900 693,77
Daihatsu Cuore 1,0 69 PS 4,74 4,4 9765 418,28
Nissan Pixo 1,0 69 PS 4,98 4,4 8890 357,44
Citroen C1 5,15 4,6 10140 314,34
Suzuki Alto 1,0  68 PS 5,31 4,4 8580 273,78
Toyota Aygo 1,0 68 PS 5,31 4,5 9450 273,78
Toyota IQ 1,0 68 PS 5,58 4,3 13200 205,34
Fiat Panda 1,2 69 PS 5,71 4,9 10100 172,38
Kia Picanto 1.0 CVVT 69 PS 5,72 4,2 9590 169,85
Suzuki Splash 1,0 65 PS 5,85 5 9750 136,89
Smart  fortwo 1,0 61 PS 5,87 4,2 10800 131,82
Renault  Twingo 1,2 75 PS 6,04 5,7 9990 88,72
Chevrolet Spark 1,0 69 PS 6,1 5,1 8390 73,52
Hyundai i10 1.1 69 PS 6,18 4,7 10190 53,24
Fiat 500 1,2 69 PS 6,18 5,1 12450 53,24
Fiat 500 0.9 Twinair 85 PS 6,24 4,1 13750 38,02
Ford Ka 1,2 69 PS 6,39 5,1 11445 0,00


Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την παρατήρηση του παραπάνω πίνακα μοιάζουν πολύ με αυτά της προηγούμενης έρευνας που είχε αντικείμενο την πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων κατηγορίας σουπερμίνι

1. Γενικά τα πετρελαιοκίνητα συμφέρουν. Παρατηρώντας τον πίνακα, το μοναδικό πετρελαιοκίνητο  του πίνακα, έχει το μεγαλύτερο κέρδος ανά έτος συγκρινόμενο με τα βενζινοκίνητα, παρόλο που είναι ακριβότερο στην αγορά του. Φυσικά, αν τα χιλιόμετρα ανά έτος που οδηγούνται είναι περισσότερα, είναι λιγότερα τα έτη απόσβεσης.
2. Το πιό οικονομικό μίνι βενζινοκίνητο είναι το Daihatsu Cuore 1,0 69 PS που είναι σχετικά κοντά σε ποσό ετήσιου κέρδους σε σύγκριση με το πιο 'διψασμένο' βενζινοκίνητο.
3. Τα Kia Picanto και Toyota IQ με τη μικρότερη εργοστασιακή κατανάλωση και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, καταναλώνουν σχεδόν 1 λίτρο βενζίνης περισσότερο από το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο. Το θετικό στην αγορά τους είναι ότι έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας
4. Ιαπωνο-κορεατική επικράτηση στα βενζινοκίνητα (στην υπόθεση ότι τα Peugeot 107 / Citroen C1 δεν είναι αμιγώς ευρωπαϊκά αφού κινούνται από ιαπωνικό κινητήρα) με το πρώτο πιο οικονομικό αμιγώς ευρωπαϊκό βενζινοκίνητο το Fiat Panda


Αν λοιπόν οι ανάγκες σας σε χώρους καλύπτονται και από ένα αυτοκίνητο κατηγορίας μίνι, τότε προτιμήστε το! Καταναλώνει αρκετά λιγότερο κατά κανόνα, παρκάρει ευκολότερα, και σε αρκετές περιπτώσεις έχει εξίσου καλή οδική συμπεριφορά με σούπερμίνι μοντέλα, στοιχίζοντας ακόμη και κάτω από 10000€


Σημέιωση: Σχετικό άρθρο με πιο ενημερωμένα αποτελέσματα, μπορείτε να βρείτε εδω
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Loading...