6 Νοε 2011

Αποχαιρετισμός και εντυπώσεις από το Opel Astra G

Είναι πολύ λυπηρό να αποχωρίζεσαι ένα αυτοκίνητο που είσαι ευχαριστημένος 90% από αυτό. Και αυτό ήταν το Αστράκι μου (Opel Astra G 1,4 μοντ. 2003). Δυστυχώς όμως η οικονομική κρίση και οι (πρόσφατες αλλά και οι επερχόμενες) φοροεπιδρομές δεν αφήνουν περιθώρια για δυο αυτοκίνητα σε μια οικογένεια όταν εργάζεται μόνο ένα μέλος.. Το αγόρασα μεταχειρισμένο το 2008 και συμβίωσα μαζί του για τρια χρόνια και τρεις μήνες. Όλο αυτό το διάστημα συμβίωσης μόνο θετικά σχόλια μπορώ να πω για το αυτοκίνητο αυτό. 



Με μήκος 4.11 μέτρα δε διαφέρει πολύ σε μήκος από τα σημερινά σούπερμινι των 4 και κάτι μέτρων. Οι χώροι του όμως  είναι εφάμιλλοι (αν όχι μεγαλύτεροι) των σημερινών μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Άπλετος χώρος για τους επιβάτες και στις μπροστά και στις πίσω θέσεις, και ικανοποιητικό πλάτος για να φιλοξενήσει πίσω άνετα τρία άτομα Χώρος αποσκευών που ανέρχεται στα 370 λίτρα με απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα που ακόμη και σήμερα αγγίζει τα κορυφαία μοντέλα και με αυτό το μέτρο σύγκρισης.
Ποιότητα κατασκευής που πείθει με την παντελή απουσία τριγμών, με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλώ και στις πόρτες και με την καλή ηχομόνωση, ακόμα και τώρα που διένυε τον 8ο χρόνο της ζωής του. Κλείνοντας την βαριά πόρτα, είχες μια αίσθηση ασφάλειας και στιβαρότητας, αίσθηση που ενισχυόταν από το πολύ καλό πάτημα του αυτοκινήτου στο δρόμο και την καλή ποιότητα κύλισης του.
Το Astra μου φορούσε τον μικρό κινητήρα των 1.4 λίτρων με του 90 ίππους στις 6000 στροφές και τα 12,7 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 4000. Τιμές που ακόμη και σήμερα είναι καλές για κινητήρα τέτοιου κυβισμού, και όπως σε πολλά γερμανικά αυτοκίνητα μάλλον απαισιόδοξες. Στη δυναμομέτρηση του κινητήρα του Astra στο τέστ που είχε κάνει το περιοδικό  Autoτρίτη απέδωσε 98 ίππους! Οι τιμές αυτές επιβεβαιώνονται και στο δρόμο μιας και έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς 1600άρι αυτοκίνητο. Μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές (μέχρι τις 2000)του έλειπε κάπως η ροπή, κάτι που έλυσα μερικώς τοποθετώντας ένα after market φίλτρο αέρα πιο ελεύθερης ροής σε σύγκριση με το εργοστασιακό. Από τις 3500 στροφές όμως και πάνω το αυτοκίνητο επιτάχυνε πολύ καλά! Σ' αυτό βοηθούσε βέβαια και το κιβώτιο που είχε αρκετά κοντή κλιμάκωση βοηθώντας έτσι τον κινητήρα να ανεβάσει εύκολα στροφές. Στις μετρήσεις επιδόσεων στο τεστ του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ του Δεκεμβρίου 2002 το Astra επιτάχυνε

- από 0 ως 100 σε 12,6 δλ,
- 0-400μ σε 18.4 δλ
- 0-1000μ σε 33.9 δλ
- τελική ταχύτητα 180 χλμ / ώρα,

τιμές πολύ καλές για 1400άρι. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, τα κατάφερνε ακόμη καλύτερα λόγω και της κοντής κλιμάκωσης του κιβωτίου - ειδικά της 4ης σχέσης.
Παρόλες τις καλές επιδόσεις του, το Astra ήταν αρκετά οικονομικό. Στα δικά μου χέρια, εντός πόλης έκαιγε 8.5-9 λτ / 100 χλμ και εκτός κάπου στα 5.5-6 λτ / 100 χλμ με νορμάλ οδήγηση. Οφείλω να ομολογήσω όμως ότι αρχικά όταν το πήρα και το οδηγούσα πιο ζωηρά μου έκαιγε 0.5-1 λτ περισσότερο και στις δυο περιπτώσεις. Όταν ομως ανέβηκε η βενζίνη στα σημερινά ύψη, άρχισα να οδηγώ πιο ήπια και έτσι προέκυψαν οι καταναλώσεις που ανέφερα. Καθόλου άσχημα λοιπόν για ένα 1400άρι να καταναλώνει κατά μέσο όρο  7-7.5 λτ / 100 χλμ!
Το τιμόνι του ήταν αρκετά γρήγορο αλλά και βαρύ όσο έπρεπε και έδινε ικανοποιητική πληροφόρηση στον οδηγό σε σχέση με την πρόσφυση και το οδόστρωμα.
Όσον αφορά στο κράτημα του τα περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές ήταν αρκετά μεγάλα, κάτι που ενισχυόταν και από τα σχετικά φαρδιά ελαστικά διαστάσεων 195 / 60 /15. Οι κλίσεις στις στροφές δεν ήταν μεγάλες απότε δεν τρόμαζες και δεν άφηνες το πόδι από το γκάζι μέσα στη στροφή. Κάποιες φορές που το οδήγησα σε επαρχιακό δρόμο σε γρήγορους ρυθμούς διαπίστωσα ότι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου όταν έμπαινες με παραπάνω χλμ στις στροφές ήταν υποστροφική (δηλαδή έχαναν την πρόσφυση οι μπροστινές ρόδες) χωρίς όμως το πίσω μέρος να χάνει την επαφή με το δρόμο. Μόνο αν πατούσες πολύ απότομα φρένο μέσα στη στροφή, τότε (πάλι ελεγχόμενα) υπέρστρεφε (δηλαδή πετούσε κώλο όπως λέμε). Επίσης είχα παρατηρήσει ότι με αρκετά χλμ στον ανοιχτό δρόμο το αυτοκίνητο έπλεε κάπως μάλλον λόγω των μαλακών αναρτήσεων και μάλλον λόγω του ότι τα αμορτισερ του είχαν αρχίσει να κουράζονται. Τίποτα συναρπαστικό λοιπόν σε οδική συμπεριφορά από το Astra σε σύγκριση με τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας στον τομέα αυτόν (όπως το Ford Focus). Παρόλα αυτά το αυτοκίνητα ήταν απόλυτα ασφαλές χωρίς περίεργες αντιδράσεις κάτι που το εκτίμησα επίσης και πιστεύω ότι αυτό είναι το ζητούμενο από τον μέσο οδηγό.
Έναν τομέα όπου δεν μπορώ να πω ότι ήμουν 100% ευχαριστημένος, ήταν τα φρένα του αυτοκινήτου. Η αίσθηση του πεντάλ δεν  με ικανοποιούσε (στα τεστ γράφανε για σπογγώση αίσθηση του πεντάλ των φρένων). Επίσης συγκρίνοντας το με το δεύτερο αυτοκίνητο της οικογένειας, ένα Citroen C3 είχα την αίσθηση ότι είχε κάπως μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης. Απλώς ικανοποιημένος λοιπόν από τα φρένα, χωρίς κάτι το συναρπαστικό κι εδώ.
Η αξιοπιστία του αυτοκινήτου όμως με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο. 40000 χλμ διάνυσα με το αυτοκίνητο στο χρονικό διάστημα που το είχα και οι βλάβες του ήταν ελάχιστες πρακτικά  0. Έτσι στο Αστράκι όλον αυτό τον καιρό

-κάηκε μια λάμπα από τα φώτα πορείας
-χάλασε ο πολυδιακόπτης στο τιμόνι του φλας
-έσπασε ο βραχίονας του πίσω υαλοκαθαριστήρα

Απόλυτα ικανοποιημένο με άφησε επίσης και η αποτελεσματικότητα του συστήματος κλιματισμού, η άμεση απόκριση στο γκάζι (παρόλο που το αυτοκίνητο είχε ηλεκτρικό γκάζι και όχι με ντίζα), ο μεγάλος χώρος αποσκευών με τις πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης του, η εμφάνισή του με τις πανέμορφες 15άρες ζάντες αλουμινίου. Ένα αυτοκίνητο που κάθε φορά το οδηγούσα, το ευχαριστιόμουνα.
Αν λοιπόν είστε στην αναζήτηση ενός προσιτού οικογενειακού αυτοκινήτου (μπορείτε να το βρείτε με τιμές κάτω από 4000€) και ενδιαφέρεστε για ποιότητα, αξιοπιστία, οικονομία, χώρους, τότε το Opel Astra είναι κατά τη γνώμη μου μια άριστη επιλογή στα χρήματα αυτά. 
Προτιμείστε ένα αυτοκίνητο από το 2001 και μετά διότι μέχρι τότε τα αυτοκίνητα είχαν κάποια προβλήματακια σε σχέση με την ποιότητα των πλαστικών στις πόρτες και στα πλαστικά στα μπουτόν από τις κόρνες, καμμένες λάμπες, πρόβλημα στην πλεξούδα (η καλωδίωση που πάει το ρεύμα στα μπουζί)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...